[USB Stick] Heeft een USB stick een max. aantal bestanden?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:14
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik samen met een spindel dvd's bij Opus een USB stick gekocht, een vrij eenvoudige stick, 2Gb voor 5 euro.

Ik had em meegenomen naar mijn vaders' huis omdat hij graag een partij foto's wou overzetten naar de computer van zijn vriendin. Na ongeveer 350mb aan foto's stopte het kopiëren, en gaf Windows de foutmelding dat er een schrijffout was opgetreden. Ik kon verder geen enkel ander bestand meer toevoegen.

Ik heb vervolgens de foto's die er nog wel op stonden goed kunnen kopiëren naar de computer van de vriendin van mijn vader.

Eenmaal thuisgekomen ging ik de stick weer testen. MKV'tje van 1,1 Gb, goeie keus, maar dit bestand kon ik zonder problemen kopiëren op de stick. Verder heb ik nog een avi van 750 Mb toegevoegd en een mp3 van 112 Mb. Dus dat ding zit stampensvol.

Vraag ik me nu af, zit er soms een limiet aan de hoeveelheid bestanden die je op zo'n stick zet?

Ik heb em overigens niet geformatteerd.
Volgens de properties heeft de stick het FAT filesysteem. Dat is dus FAT16.

Mijn YouTube Channel

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Ja dat bestaat voor zover ik weet was dat iets met 512 links in de root, daaronder was je weer vrij.
Even op wikipedia en meer specifiek
The number of root directory entries available is determined when the volume is formatted, and is stored in a 16-bit signed field, defining an absolute limit of 32767 entries (32736, a multiple of 32, in practice). For historical reasons, FAT12 and FAT16 media generally use 512 root directory entries on non-floppy media. Other sizes may be incompatible with some software or devices (entries being file and/or folder names in the original 8.3 format).[12] Some third party tools like mkdosfs allow the user to set this parameter.[13]
Mijn conclusie, stop het even een een mapje / directorie en je hebt er geen last meer van.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
http://pc.wikia.com/wiki/FAT16
"FAT16 has a maximum File Size of 4GB, and a Maximum Volume Size of 4GB (On MS-DOS, and Windows 9x, they only support up to 32KB Clusters, making the maximum Volume Size they can support 2GB). Maximum Number of files on a FAT16 Volume is 65536, with the maximum viewable number of files and folders in the Root is 512. "

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:14
Dan is dat het geweest, 512 foto's en het wou niet verder.

Volgende keer stop ik het wel in een mapje, of desnoods in een grote zip file.
Heb de stick ook maar gelijk FAT32 geformatteerd.

Mijn YouTube Channel