Alternative CPU-Cooler voor i45GMt-HD

Pagina: 1
Acties:

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 14:34
Ik ben bezig met voorbereidingen voor het maken van een HTPC. Deze PC gaat gebouwd worden in een oude DVD-speler, zodat deze blijft passen bij de verstereker. Nou is de hoogte in deze case nogal beperkt, lees 3,4cm. Als hier nog een aan moederbord en processor vanaf gaat blijft er (denk ik) zo'n 2,5cm over voor de cpu-cooler O-).

De processor die gekoeld moet gaan worden in een Core 2 Duo Mobile P8400. Deze heeft een TDP van 25w. De proc word gehuisvest op een Aopen i45GMt-HD, Socket P. Bij het moederbord zit standaard een cpu-cooler. Echter is hier eea over onduidelijk. 1) Hoe hoog is dat ding. 2) hoeveel herrie maakt dat ding.
't Liefs zou ik die CPU passief willen koelen, volgens mij moet dat wel lukken met die 25w :?. Dat is dan ook meteen de eerste vraag eigelijk.

De tweede vraag, waar vind ik een ander koelblok wat erop past. Standaard Socket M/479 past niet. Uit de foto's op de aopen site kan ik opmaken dat de hart-op-hart tussen de gaten horizontaal/verticaal 5,4cm is en diagonaal 7,5cm. Vind daar maar is een cooler op. Er zijn wel een aantal chipset/vga coolers die misschien zouden passen. Maar deze hebben over het algemeen ook fans en tis maar de vraag of het past. Ik heb wel een leuk alternatief gevonden :Y). Deze heatsink zou met een soort klip vast gezet kunnen worden, maar ook hier is de vraag gaat dit passen/werken. Wel passief.

Ook heb ik aan zitten denken om met thermal adhesive een heatsink erop te plakken, maar ik weet niet hoe definitief dat is. Dan moet ik wel heel zeker van m'n zaak zijn. Welke heatsink gebruikt word is dan minder relevant aangezien de gaten niet meer gebruikt worden.

Graag hoor ik of jullie ideëen hebben wat voor soort / welk koelblok een uitkomst zou kunnen bieden. _o_

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
hoeveel ruimte is er om de socket heen?

ik heb dit als oplossing gedaan : http://shop.freezinghardw..._Fins&Pagina=00003&i=2739

gewoon pas zagen en gaten boren , bij de gamma ofzo wat materiaal halen om het vast te zetten

koelt als de beste , hele blok is van koper en kost net zoveel als een pakkie peuken

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-01 10:35
Ik ben benieuwd of je inmiddels deze pc in elkaar hebt gezet. Ik ben zelf ook een het kijken naar dit moederbord en een Intel Core2Duo P???? processor.
Hoeveel stroom gebruikt het geheel in idle toestand?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb even gekeken of er losse koelers voor socket P zijn maar die zijn er dus niet, je zou er een uit een (defecte) laptop kunnen halen, die zijn over het algemen ook zeer plat en anders kun je dat koelblokje halen wat glangeveld zei en die met koelpasta of van dat speciale warmte geleidende tape hem er op plakken als dat niet lukt kun je altijd nog gaten boren.

Als je nog een socket M of socket 478 koeler hebt liggen kun je die er eens proberen op te maken, maar ik weet niet zeker of de gaatjes daarvan op de zelfde plek zitten.

www.maartendeboer.net