Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Xbox 360 60gb HDD (de pro geloof ik) en een LCD Samsung 32" (LE32A552)

Nou zat ik vandaag een beetje te spelen met een addon van Microsoft die je op de xbox kan aansluiten zodat je HD films kan bekijken.

Dit wou ik graag over een hdmi kabel willen proberen i.p.v het AV component.
De eerste keer dat ik de hdmi in de xbox plugde en me tv op HDMI 1 zette bleef het een tijdje zwart en opeens zag ik me dashboard.

Daarna deed ik een hd-dvd (Planet Earth ^^) erin, het scherm word zwart (zoals normaal) maar dan laad hij vervolgens niet de film.
Op component gaat alles prima maar lijkt het alsof er hier en daar wat framedrops zijn, ik ben nogal kritisch dus daarom wou ik een poging wagen met hdmi.

nou is mijn vraag dus: weet iemand waarom mijn tv aangeeft "zoeken naar signaal" en dan vervolgens dit blijft herhalen zonder goed beeld te krijgen ? (het dashboard werkt maar alles wat je daarna doet niet)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Default behaviour.

Volgens de laatste info die ik heb, is de HD-DVD add-on nooit getest met HDMI omdat er toen nog geen HDMI aan boord van de 360's werd geleverd. Simpele search op Google levert meerdere mensen/reviews op die het nooit werkend hebben gekregen.

Zie ook ff snel: http://reviews.cnet.com/g...805-10110_7-32068855.html

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hey Max,

Als eerst bedankt voor je reactie!
Ik moet hier alleen wel even bij toevoegen dat ik toch wel degelijk me best heb gedaan om op dit soortgelijke probleem te zoeken ik kon het alleen niet vinden daarom probeerde ik het op tweakers.

Dit verklaart inderdaad het probleem van de HD-DVD addon van xbox maar hoe zit het dan met me gewone xbox systeem zegmaar, dit duurt ongeveer 10 tot 15 minuten voordat me tv het signaal van me xbox dashboard heeft gevonden.

helaas heb ik geen andere hdmi kabel tot mijn beschikking om dit uit te testen maar ik hoop dat jij iets meer weet.

Thanks !

EDIT: Soms zie ik opeens het dashboard op het beeld komen en dan is het binnen 2 seconden weer weg net alsof de kabels niet helemaal geconnect zitten (dit heb ik uiteraard al nagekeken).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 21:52 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee waarom het dashboard normaal een kwartier duurt; op mijn TV duurt het ook langer dan met component maar dat is "maar" 20 seconden vs. 5 seconden; waarschijnlijk omdat mijn TV dan een aantal scalers/dingetjes moet uitzetten.

Probeer voor de zekerheid even uit te zoeken welke "type" HDMI de 360 is en welk type je TV ondersteunt. Ik vermoed 1.3; let daar even op met het kabeltype.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt mijn TV ondersteund HDMI 1.3 en zover ik kan vinden over de xbox gebruikt die 1.2 maar sommige mensen zeggen dat de nieuwe generatie xbox 1.3 ondersteund. op mijn kabel staat niet iets waar ik wijzer van word.

er staat: E166307 AWM 20276 28AWG 80*C 30V VW=I HDMI CABLE13660

als ik wat speel met de kabel krijg ik wel beeld dus ik weet nu 99% zeker dat het probleem in de kabel zelf zit