Hey,
Ik zou graag een applicatie geschreven in C++ kunnen draaien in de CGI-BIN. De applicatie heb ik niet zelf geschreven en kan ik compileren met Dev-C++ en laten draaien. Het programma opent een command-venster en geeft de berekende hoeken correct weer.
Ik heb weinig tot geen ervaring met de CGI-BIN. Ik weet wel dat de CGI-BIN geactiveerd is en dat "hello world" werkt.
"Wensen"
- Graag had ik dit programma onder mijn apache(xampp)-server op windows xp in de cgi-bin laten draaien.
- Indien dit op een windows xp server gaat, zou ik dit eventueel willen draaien op een klein embedded linuxservertje.(dit servertje werkt reeds en de cgi-bin is ook geactiveerd en getest).
- indien het draait zou ik graag ook parameters aan het script meegeven; Kan dit gewoon via GET?
- Indien dit allemaal gaat, zou ik graag weten hoe ik de cgi-bin wat afscherm. Ik heb een loginsysteem in php geprogrammeerd en zou dus graag hebben dat je de cgi-bin enkel kan benaderen indien je ingelogd ben.
ivm met draaien onder apache@windows
Ik kan het bestand benaderen, maar mijn browser wil het *.exe bestand downloaden en werkt ook niet.
Weet er iemand wat er fout is? Of tips om mijn "wensen" te kunnen voltooien?
stukje van de code
Alvast bedankt!
Thomas
Ik zou graag een applicatie geschreven in C++ kunnen draaien in de CGI-BIN. De applicatie heb ik niet zelf geschreven en kan ik compileren met Dev-C++ en laten draaien. Het programma opent een command-venster en geeft de berekende hoeken correct weer.
Ik heb weinig tot geen ervaring met de CGI-BIN. Ik weet wel dat de CGI-BIN geactiveerd is en dat "hello world" werkt.
"Wensen"
- Graag had ik dit programma onder mijn apache(xampp)-server op windows xp in de cgi-bin laten draaien.
- Indien dit op een windows xp server gaat, zou ik dit eventueel willen draaien op een klein embedded linuxservertje.(dit servertje werkt reeds en de cgi-bin is ook geactiveerd en getest).
- indien het draait zou ik graag ook parameters aan het script meegeven; Kan dit gewoon via GET?
- Indien dit allemaal gaat, zou ik graag weten hoe ik de cgi-bin wat afscherm. Ik heb een loginsysteem in php geprogrammeerd en zou dus graag hebben dat je de cgi-bin enkel kan benaderen indien je ingelogd ben.
ivm met draaien onder apache@windows
Ik kan het bestand benaderen, maar mijn browser wil het *.exe bestand downloaden en werkt ook niet.
Weet er iemand wat er fout is? Of tips om mijn "wensen" te kunnen voltooien?
stukje van de code
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| #include <stdio.h> #include "spa.h" //include the SPA header file int main (int argc, char *argv[]) { spa_data spa; //declare the SPA structure int result; float min, sec; //enter required input values into SPA structure spa.year = 2003; spa.month = 10; spa.day = 17; spa.hour = 12; spa.minute = 30; spa.second = 30; spa.timezone = -7.0; spa.delta_t = 67; spa.longitude = -105.1786; spa.latitude = 39.742476; spa.elevation = 1830.14; spa.pressure = 820; spa.temperature = 11; spa.slope = 30; spa.azm_rotation = -10; spa.atmos_refract = 0.5667; spa.function = SPA_ALL; //call the SPA calculate function and pass the SPA structure result = spa_calculate(&spa); if (result == 0) //check for SPA errors { //display the results inside the SPA structure printf("Julian Day: %.6f\n",spa.jd); printf("L: %.6e degrees\n",spa.l); printf("B: %.6e degrees\n",spa.b); printf("R: %.6f AU\n",spa.r); printf("H: %.6f degrees\n",spa.h); printf("Delta Psi: %.6e degrees\n",spa.del_psi); printf("Delta Epsilon: %.6e degrees\n",spa.del_epsilon); printf("Epsilon: %.6f degrees\n",spa.epsilon); printf("Zenith: %.6f degrees\n",spa.zenith); printf("Azimuth: %.6f degrees\n",spa.azimuth); printf("Incidence: %.6f degrees\n",spa.incidence); min = 60.0*(spa.sunrise - (int)(spa.sunrise)); sec = 60.0*(min - (int)min); printf("Sunrise: %02d:%02d:%02d Local Time\n", (int)(spa.sunrise), (int)min, (int)sec); min = 60.0*(spa.sunset - (int)(spa.sunset)); sec = 60.0*(min - (int)min); printf("Sunset: %02d:%02d:%02d Local Time\n", (int)(spa.sunset), (int)min, (int)sec); } else printf("SPA Error Code: %d\n", result); system("PAUSE"); return 0; } |
Alvast bedankt!
Thomas
[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 14-10-2008 10:27 ]