Ik ben bezig met een bestaand CMS van me te internationaliseren. Ik heb vrijwel alles keurig op orde maar ik struikel nog over iets. Het opslaan van de NAW gegevens van de gebruiker. Hier in Nederland hebben we een postcode met vier cijfers en twee letters. Dat valideer ik zo en sla ik op als VARCHAR6. Nu ben ik er dus Duitsland bij aan het bakken en die blijken uit vijf cijfers te bestaan of meer misschien zelfs. Er van uitgaande dat er over elk bestaand land wel dergelijke verschillen zijn tussen alle gegevens kwam ik in mijn hoofd al uit op per land een verschillende tabel te maken. So far so good
Nu heb ik ook heb ik ook met orders te maken. Een gebruiker kan één faktuuradres bezitten en meerdere afleveradressen. Ik bedacht me het dus ook voor zou kunnen komen dat iemand met een duits faktuuradres iets naar nederland wil sturen of anderom natuurlijk. Nu heb ik dus zoiets bedacht:
user.id
user.name
location.user_id
location.country_id
country_id.user_id
country_id.street
country_id.po
Zo kan iemand meerdere adressen in meerdere landen hebben. Nu weet ik alleen niet of dit zo een normale manier van aanpak is. Door trial en error en veel lezen word ik meestal wijs maar dit wordt me iets te complex om zo maar even aan te pakken en ik kan er maar bar weinig over vinden. Ik werk met SQL (MySQL) maar ik denk dat dat voor mijn denkprobleem niet relevant is. Is het uberhaubt gebruikelijk om vanuit een column te verwijzen naar een tabel?
Kortom, ben ik een beetje goed op weg of gruwelijk fout?
Nu heb ik ook heb ik ook met orders te maken. Een gebruiker kan één faktuuradres bezitten en meerdere afleveradressen. Ik bedacht me het dus ook voor zou kunnen komen dat iemand met een duits faktuuradres iets naar nederland wil sturen of anderom natuurlijk. Nu heb ik dus zoiets bedacht:
user.id
user.name
location.user_id
location.country_id
country_id.user_id
country_id.street
country_id.po
Zo kan iemand meerdere adressen in meerdere landen hebben. Nu weet ik alleen niet of dit zo een normale manier van aanpak is. Door trial en error en veel lezen word ik meestal wijs maar dit wordt me iets te complex om zo maar even aan te pakken en ik kan er maar bar weinig over vinden. Ik werk met SQL (MySQL) maar ik denk dat dat voor mijn denkprobleem niet relevant is. Is het uberhaubt gebruikelijk om vanuit een column te verwijzen naar een tabel?
Kortom, ben ik een beetje goed op weg of gruwelijk fout?
Aunt bunny is coming to get me!