Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schijfje kopen via amazon.com?

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben al een aantal dagen info aan het opzoeken over de Western Digital Passport Essential 250GB in Nederland is de goedkoopste 75.50, dat vind ik te duur. toen ben ik gaan kijken op Amazon.com en zag ik tot mijn grote verbazing dezelfde schijf staan voor 94 dollar. dat is aanzienlijk goedkoper. kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen, kan ik gewoon zonder extra kosten ( behalve shipping ) gewoon laten verzenden of krijg ik problemen met de duane?
Alvast bedankt. 8)7 8)7 8)7
( de link http://www.amazon.com/Wes...-WDME2500TN/dp/B0012GK3MQ ) >:)

Verwijderd

De douane zal je waarschijnlijk gewoon importkosten laten betalen.
Want alles boven de 22 euro moet volgens de wet importkosten over betaald worden.

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen hieveel procent of euro dat bedraagt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet rekening houden met invoerrechten en mogelijk BTW. Dus of je nog zoveel goedkoper uitbent vraag ik me dan af.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Je krijgt geen problemen met de douane, zolang je maar de benodigde invoerkosten en belasting betaald.
Houdt er wel rekening mee dat dit over de aanschafprijs +verzendkosten wordt berekend.

Al met al, zal je tenzij je er meer dan 1 besteld weinig tot niks mee opschieten.
Tevens zit je nog met garantie, hoe is dit geregeld bij WD ?

Dit nog lost van het feit of Amazon.com dus verstuurd naar NL.

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
$94 is ong. 70 euro. En dit is excl. verzendkosten, douane enz. Dus zoveel scheelt het niet ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30
greatchampion schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:24:
$94 is ong. 70 euro. En dit is excl. verzendkosten, douane enz. Dus zoveel scheelt het niet ;)
Inderdaad.
Waar praten we over...

Ook al scheelde het 10-15 euro, dan nog.

Maar daarbij komt wel dat de 22 euro eigenlijk al 150 is.
http://www.telegraaf.nl/o..._stukken_goedkoper__.html

[ Voor 21% gewijzigd door Hoyden op 13-10-2008 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
even offtopic, weet iemand een site ( amerikaans of nederlands maakt niet uit ) waar ik een goedkope Western Digital Passport Essential kan kopen

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Aanzienlijk goedkoper? Met de wisselkoersen van twee maanden terug misschien.. Nu niet meer hoor, bespaar je de moeite.

Verwijderd

Beter koop je hem gewoon in de winkel of via een webshop hier in NL, dit is stukken makkelijker met garantie neem ik aan en het scheelt tijd en de eventuele extra kosten die je er nog bovenop kan ontvangen.

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:27:
even offtopic, weet iemand een site ( amerikaans of nederlands maakt niet uit ) waar ik een goedkope Western Digital Passport Essential kan kopen
http://tweakers.net/pricewatch/

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

amazon uk

54.70 pond = 63 euro ongeveer

excl. verzendkosten, maar geen douane gemeuk :D

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
zijn er eventueel nog andere externe harde schijven die ook power hebben via usb ( wel western digital he )

Verwijderd

Emmeau schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:28:
amazon uk

54.70 pond = 63 euro ongeveer

excl. verzendkosten, maar geen douane gemeuk :D
Hoezo geen doaune gemeuk? Je kan toch alsnog gepakt worden door de douane of zie ik dat verkeerd?

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 22:06
je kan proberen op ebay, maar ik acht de kans klein met de koersen van nu. Half jaar terug was het wel veel voordeliger :D

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:29:
zijn er eventueel nog andere externe harde schijven die ook power hebben via usb ( wel western digital he )
Nu ga je wel een beetje vragen stellen die je topic de vernieling in helpen hoor..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ja, UK = Europe en daarbinnen is er vrij verkeer. :)

ARME AOW’er

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:30:
[...]

Hoezo geen doaune gemeuk? Je kan toch alsnog gepakt worden door de douane of zie ik dat verkeerd?
Binnen EU landen is dat toch niet van toepassing..

Verwijderd

Topicstarter
klopt....

• Yippie
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:30:
[...]

Wat moet de douane met goederen van de UK naar NL ?

Hier is nog een interessante site voor geinteresseerden die wat uit het buitenland willen importeren.
Zo kan je van te voren de kosten berekenen.

Let wel op de volgende berekening:
aankoopsprijs+verzendkosten=totaalprijs voor berekening invoerkosten, en hierboven komt nog is btw.
percentages kan je hier opzoeken, adhv zogenaamde TARIC codes.
http://ec.europa.eu/taxat...s/cgi-bin/tarchap?Lang=NL
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:29:
Heb je al is op de website gekeken van WD ?
Krijg wel het gevoel dat je je uitzoekwerk door anderen laat doen, wat heb je zelf al gedaan..

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 13-10-2008 21:35 . Reden: update ]

Verwijderd

Hehe niet aan gedacht ;)

Btw, bobfranke, er zijn wel degelijk andere varianten via usb van WD.
Dit zijn de Western Digital elements serie.
160 GB tot 320GB.

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik jullie het gevoel geef dat ik anderen het werk laat doen ;) k ben pas 13, ik weet niet precies hoe ik moet uitvogelen of een schijf usb gevoed is?!

Verwijderd

Je kunt er vaak van uitgaan de de grotere externe hdd's die 3.5'' zijn worden gevoed door een externe adapter en dat de 2.5'' schijven niet worden gevoed door een externe adapter maar door de usb kabel.

Dit komt vooral doordat de 2.5'' laptopschijfjes die daarin zitten niet zoveel powervreten als de grotere broers de 3.5'' 's
Negen van de tien keer geld dit.
Ook kan je vaak bij de product specificaties zijn of ze een externe adapter nodig hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 21:43 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Even voor de duidelijkheid, het is onmogelijk als Europeaan iets te bestellen op Amazon.com

Verwijderd

Topicstarter
danke schon, hiermee ben ik zeker geholpen, bedankt voor al jullie moeite. ik denk dat ik met al dat duane gezeur toch maar in Nederland blijf zoeken :D
Groet BobFranke!

• Yippie
Dat is een handige tip inderdaad van Caspah ^^.

Je kan natuurlijk ook gewoon in de winkel gaan kijken met een groot assortiment.
Wel goed dat je eerlijk toegeeft waarom je dit topic hebt geopend, daar heb ik persoonlijk dan weer wel respect voor.

Was eerder ook al genoemd, maar als je perse WD wilt moet je dus de portable serie hebben.
Tevens kan je bij de spec vinden of het een externe voeding nodig heeft of niet:
quote "USB Powered - These drives require no power adapter--they are powered directly through the USB cable"

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09

scorpie

Supra Addict

alex3305 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:42:
Even voor de duidelijkheid, het is onmogelijk als Europeaan iets te bestellen op Amazon.com
Ow, dus je wilt nu beweren dat ik het onmogelijke gedaan heb?

(Boeken gekocht op amazon.com, verzonden vanuit Duitsland, maar nog altijd gewoon besteld op amazon.com)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Yippie
Je snapt toch ook wel dat hij van de US bedoelde aangezien het om een produkt gaat met een prijs in USD ?

• MrAcid
  • Niet online
scorpie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:49:
[...]

Ow, dus je wilt nu beweren dat ik het onmogelijke gedaan heb?

(Boeken gekocht op amazon.com, verzonden vanuit Duitsland, maar nog altijd gewoon besteld op amazon.com)
Is inderdaad bullshit, ik heb daar ook vaak genoeg (studie)boeken besteld.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Thandor

SilverStreak

Wat import en 'hoe te kopen?'-zaken is dit eigenlijk iets voor Shopping Forum, niet Overige Hardware :). De harde schijven zelf voelen zich thuis in Opslagmedia & I/O Controllers maar daar worden dit soort topics niet op prijs gesteld daar het eigenlijk uitzoekwerk is wat je prima zelf kunt doen. Vaak ben je al heel wat wijzer als je op de website van de fabrikant kijkt en wat benchmarks of ervaringen op het internet zoekt. Met een beetje geluk zit het gewenste product zelfs tussen de product reviews :o.

Anyhow, ik denk dat het nu wel duidelijk is en je er wel uit gaat komen :). Dit topic gaat in ieder geval op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.