Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke versie CorelDraw is een .cdr bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van CorelDraw 11 en kan een bestand niet openen. In versie X4 kan dit wel en als ik het opsla als versie 11 kan ik het wel openen. Logisch.
Is er een manier om te achterhalen welke versie van CorelDraw het .cdr bestand is? (Zonder X4 dus.)

thanks

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Staat hier vast wel tussen zo snel eventjes te zien.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Nope, helaas.
Alle versies van CorelDraw slaan op met de extensie .cdr (net zoals Word dat doet met .doc). De vraag is dan natuurlijk alleen welke versie van CorelDraw er is gebruikt om de .cdr mee te maken. Is wel handig om te weten als je hem open wilt maken en dat niet lukt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zijn de bestanden niet backwards compatible dan? Lijkt me logisch dat dit wel zo is. Wat zegt CD er zelf van?

Mogelijk is het bestand beschadigd en heb je nog ergens een backup van het bestand.

Verder zou ik het niet weten.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
De files blijken niet backwards compatible. De files openen zonder problemen in X4, maar die heb ik niet zo lang meer (nml. trial). Het is daarom in de toekomst wel handig om te weten of een file inderdaad corrupt is, of dat het een andere versie is.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Wanneer ik een .cdr open met notepad, dan staat er in de eerste regel dit:
code:
1
RIFFº\ CDR7vrsn

Ik gok dat 'CDR7vrsn' CorelDraw 7.0 betekent.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat CDRBvrsn, dus daar schiet ik niet veel mee op. (Het is overigens versie 11.)

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:02:
Bij mij staat CDRBvrsn, dus daar schiet ik niet veel mee op. (Het is overigens versie 11.)
Juist wel! Ik heb hier bestanden die ik ooit gemaakt heb in CorelDraw 8 en 12, die hebben respectievelijk CDR8vrsn en CDRCvrsn als code. Het volgende lijkt dus logisch:

CDR8vrsn = CorelDraw 8
CDR9vrsn = CorelDraw 9
CDRAvrsn = CorelDraw 10
CDRBvrsn = CorelDraw 11
CDRCvrsn = CorelDraw 12

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! X4 heeft code CDREvrsn!

Helemaal goed. Dankjewel!
Pagina: 1