Ik ben bezig met een custom google map te maken met markers (die spots) en infowindows (tooltip bubbles).
Ik heb mijn plaatje geupload op www.gmapuploader.com . Dit werkte goed. Het is gelukt en ik heb markers toegevoeg mét tooltips.
voorbeeld: jc-c.nl/mapfull.htm
Maar nu het volgende. Ik heb een xml met coordinates en inhoud van de infowindows daarbij.
Dan nu het probleem: Ik wil graag een plaatje in zon tooltip doen. Op een een of andere manier kan ik geen html code gebruiken in XML. Ik heb gezocht maar ik heb geen flauw idee waarop. Ik wil het graag via XML doen want ik heb dalijk 100 foto's die ik op de kaart wil toevoegen. Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, zo niet gooi hem dan niet meteen dicht maar zeg het please in een comment, want ik wil dit wel graag afhebben. Het effect lijkt me gewoon heel vet.
EDIT:
Wat ik kan doen is in t javascript er al image tags omheen zetten. Maar dan kan ik geen tekst toevoegen. Ik ga nu proberen met meerdere parameters in de xml. Heeft iemand anders nog een oplossing?
Ik heb mijn plaatje geupload op www.gmapuploader.com . Dit werkte goed. Het is gelukt en ik heb markers toegevoeg mét tooltips.
voorbeeld: jc-c.nl/mapfull.htm
Maar nu het volgende. Ik heb een xml met coordinates en inhoud van de infowindows daarbij.
code:
1
2
3
4
5
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<markers>
<marker lat="4.19677734375" lng="1.1865234375" content="test"/>
<marker lat="-1.40625" lng="-8.96484375" content="plas"/>
</markers> |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function createMarker(point,html) {
var marker = new GMarker(point);
GEvent.addListener(marker,"click", function() {
map.openInfoWindowHtml(point,html);
});
return marker;
}
GDownloadUrl("data.xml", function(data, responseCode) {
var xml = GXml.parse(data);
var markers = xml.documentElement.getElementsByTagName("marker");
for (var i = 0; i < markers.length; i++) {
var point = new GLatLng(parseFloat(markers[i].getAttribute("lat")),
parseFloat(markers[i].getAttribute("lng")));
var marker = createMarker(point,markers[i].getAttribute("content"));
map.addOverlay(marker);
}
}
); |
Dan nu het probleem: Ik wil graag een plaatje in zon tooltip doen. Op een een of andere manier kan ik geen html code gebruiken in XML. Ik heb gezocht maar ik heb geen flauw idee waarop. Ik wil het graag via XML doen want ik heb dalijk 100 foto's die ik op de kaart wil toevoegen. Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, zo niet gooi hem dan niet meteen dicht maar zeg het please in een comment, want ik wil dit wel graag afhebben. Het effect lijkt me gewoon heel vet.
EDIT:
Wat ik kan doen is in t javascript er al image tags omheen zetten. Maar dan kan ik geen tekst toevoegen. Ik ga nu proberen met meerdere parameters in de xml. Heeft iemand anders nog een oplossing?
[ Voor 5% gewijzigd door Coeluh op 13-10-2008 21:05 ]