Bezoekers die de boel verzieken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:43

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Het valt mij steeds vaker op, mensen die alleen maar reageren om negatief te gaan doen.
Ze worden natuurlijk wel op -1 gezet, maar verder wordt er niks aan gedaan.

Voorbeeld: [Verwijderde gebruiker]

Zijn karma gaat drastisch omlaag, en ik vindt het raar dat niemand hier iets aan doet, een reactieban lijkt mij hier wel gepast.
Soms heeft hij een goede dag en behandeld hij het reactiesysteem niet als een chatprogramma, maar meestal zie ik niks anders dan "HAHAHA ....." van hem.
Nu heeft iedereen natuurlijk wel eens posts die op -1 terecht komen, maar als het meer gewoonte wordt dan een incident, dan vindt ik wel dat er iets aan gedaan moet worden.

(Dit is niet speciaal tegen hem, ik heb hem als voorbeeld gebruikt, maar als je even kijkt naar reacties die op -1 staan, dan kom je meestal op mensen uit die het als een chat gaan zien)

[ Voor 23% gewijzigd door painkill op 13-10-2008 20:48 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:03

Pinjataaa

Hit me!

1991 en nu al irriteren aan zulke kleine dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:10

Haan

dotnetter

Pinjataaa schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:50:
Zegt de persoon van slechts drie jaar ouder 8)7
Wat heeft de leeftijd van iemand hier nu weer mee te maken?

Ik heb eens naar de reacties gekeken, maar zo vreselijk veel echt slechte posts zie ik nou ook weer niet. Ook geen echte trouwens ;)
Heb je nog meer voorbeelden?

Maar opzich is het idee van het ontnemen van reactie-plaats-rechten ( :+ ) zo slecht nog niet, wel eerst duidelijke waarschuwingen naar de user sturen natuurlijk, maar bestaat dat niet toevallig al?

[ Voor 18% gewijzigd door Haan op 13-10-2008 20:57 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:03

Pinjataaa

Hit me!

Maar ik loop ook niet te klagen om zoiets doms ;)
Ik snap niet wat hier irritant aan is, het wordt naar beneden gemod, dan zie je het toch niet meer?

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 13-10-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Pinjataaa schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:50:
Ik zie niet in wat leeftijd met het ergeren aan dit soort onzin te maken heeft. Om eerlijk te zijn stoor ik mij ook wel aan gebruikers die constant onzin lopen te posten zoals die uit het voorbeeld van de TS.

Het ontnemen van de mogelijkheid tot reageren, is niet iets wat volgens mij in het systeem zit. Wat dat aangaat is een moderatiescore van -1 de eerste gepaste 'straf' die gegeven kan worden. Op den duur, bij geen verandering, zouden daar dan natuurlijk wat zwaardere sancties aan gehangen kunnen worden. Dat gebeurt overigens ook :) Vaak is na een tijdje de lol er wel af en stoppen ze ermee.

Sommige van dit soort gebruikers vallen net niet goed genoeg op om aangesproken te worden. Wat dat betreft vind ik het dus niet gek dat je dit topic opent. De gebruiker uit de TS maakt het de laatste tijd wel wat bont maar heeft ook best wel wat normale reacties staan. Ik zie nog even niet wat ik daar verder mee kan doen, maar we houden het in elk geval in de gaten.
Pinjataaa schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:57:
[...]
Ik snap niet wat hier irritant aan is, het wordt naar beneden gemod, dan zie je het toch niet meer?
Ondanks dat je het wat bot zegt, heb je wel een beetje gelijk natuurlijk. Het moderatiesysteem is hier juist voor bedoeld. Als je je standaard leesniveau op 0 houdt, of zelfs naar +1 brengt, dan zie je dat soort onzin niet meer. Dat is natuurlijk de ene kant van het verhaal, de gebruikerskant. Aan de andere kant zijn dit soort slechte reacties ook niet echt de bedoeling en kan daar ook vanuit de crew wel wat aan gedaan worden. :) Voor beide valt dus wat te zeggen dus ik zou het ook zeker niet 'iets doms' willen noemen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wanneer het echt opvalt wordt er, ook al het allemaal niet wel kan, alsnog en mailje gestuurd bij wijze van bijsturing. De grap is dan dat de drempel tot goed posten wel degelijk iets opgehoogd is want er is immer over gemaild. Wanneer het niveau dan nog steeds storend is, zal het best 'net wel' mogen maar wordt de sfeer verziekt en de mail genegeerd.... dan volgen inderdaad sancties.

Maar wat is dan concreet storend?
Pagina: 1