Hallo, wie o wie kan me helpen kom er zelf niet uit helaas..
ik heb een acer laptop met windows xp, en een medion pc met windows xp, beide versies van windows zijn legaal. Met Beide kon ik tot gisteren nog probleem internetten via draadloze netwerkverbinding.
vanmorgen deed ik mijn pc aan en internet deed het niet terwijl er wel verbinding is met draadloos netwerk. (onder in de status balk stond www.google.nl opzoeken met een vergrootglas ervoor)
dan verscheen 'de webpagina kan niet worden weergegeven'. Eerst dacht ik een storing. Dus ik mijn tele2 modum even 30 seconden uit (is tevens mijn router) , modem weer online, en verbinding met draadloos netwerk maken gaat goed maar ip-adres vernieuwen niet!
beperkte of geen verbindings mogelijkheden krijg ik te zien, en 2 seconden later staat er >> Er is nu verbinding met Draadloze netwerkverbinding. Signaal sterkte zeer goed. maar nog steeds geen internet.
vervolgens ben ik naar Start - uitvoeren -cmd>> gegaan, ipconfig /all gedaan en kreeg ik onderstaande te zien:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
© Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Harold>ipconfig /all
Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: harrylwd
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-17-E4-8D-7B
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
RT73 USB Wireless LAN Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-12-BF-C4-67-B1
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.7
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 12 oktober 2008 15:43:19
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 13 oktober 2008 15:43:19
C:\Documents and Settings\Harold>
toen ipconfig /renew en kreeg ik het volgende:
Windows IP-configuratie
Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium
ervan niet is aangesloten.
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Draadloze netwerkverbinding. Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.
--------------------------
als ik ping naar mijn router (tevens modem Tele2) dan krijg ik:
ping 192.168.1.1 met 32 byte gegevens
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
en 100% verlies is het resultaat. (Ik heb de win firewall uit!)
sp3 staat geinstalleerd maar deze staat ook op de laptop. Ik heb een ralink draadloze lan-kaart. deze heeft keurig verbinding met draadloos netwerk verbinding. Maar vernieuwen ip adres lukt weer niet.
ook heb ik WinsockxpFix.exe gedraaid, toen pc gereboot maar nog steeds geen effect
maar draadloosinternet op mijn laptop doet het nog, dus internet werkt wel!! gisteren deed mijn pc het ook nog. Wel had ik gisteren een aut. windows update tijdens het afsluiten. Kan iemand mij misschien helpen? ik hoop niet dat ik windows weer helemaal op nieuw moet instellen, en mocht dat wel de laatste optie zijn dan hoop ik dat nieuwe windowsinstallatie effect heeft.
wat kan ik verder nog proberen? ik ben nu al meer dan 3 uren bezig maar kom er echt niet uit.
modem heb ik ook al eens helemaal uit gehad, en pc. helpt ook niet. Ik kan niet pingen naar de router..heb ook dezelfde werkgroep naam als mijn laptop. Tele2 gebeld, alles staat goed..
ik heb een acer laptop met windows xp, en een medion pc met windows xp, beide versies van windows zijn legaal. Met Beide kon ik tot gisteren nog probleem internetten via draadloze netwerkverbinding.
vanmorgen deed ik mijn pc aan en internet deed het niet terwijl er wel verbinding is met draadloos netwerk. (onder in de status balk stond www.google.nl opzoeken met een vergrootglas ervoor)
dan verscheen 'de webpagina kan niet worden weergegeven'. Eerst dacht ik een storing. Dus ik mijn tele2 modum even 30 seconden uit (is tevens mijn router) , modem weer online, en verbinding met draadloos netwerk maken gaat goed maar ip-adres vernieuwen niet!
beperkte of geen verbindings mogelijkheden krijg ik te zien, en 2 seconden later staat er >> Er is nu verbinding met Draadloze netwerkverbinding. Signaal sterkte zeer goed. maar nog steeds geen internet.
vervolgens ben ik naar Start - uitvoeren -cmd>> gegaan, ipconfig /all gedaan en kreeg ik onderstaande te zien:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
© Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Harold>ipconfig /all
Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: harrylwd
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-17-E4-8D-7B
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
RT73 USB Wireless LAN Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-12-BF-C4-67-B1
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.7
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 12 oktober 2008 15:43:19
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 13 oktober 2008 15:43:19
C:\Documents and Settings\Harold>
toen ipconfig /renew en kreeg ik het volgende:
Windows IP-configuratie
Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium
ervan niet is aangesloten.
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Draadloze netwerkverbinding. Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.
--------------------------
als ik ping naar mijn router (tevens modem Tele2) dan krijg ik:
ping 192.168.1.1 met 32 byte gegevens
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
en 100% verlies is het resultaat. (Ik heb de win firewall uit!)
sp3 staat geinstalleerd maar deze staat ook op de laptop. Ik heb een ralink draadloze lan-kaart. deze heeft keurig verbinding met draadloos netwerk verbinding. Maar vernieuwen ip adres lukt weer niet.
ook heb ik WinsockxpFix.exe gedraaid, toen pc gereboot maar nog steeds geen effect
maar draadloosinternet op mijn laptop doet het nog, dus internet werkt wel!! gisteren deed mijn pc het ook nog. Wel had ik gisteren een aut. windows update tijdens het afsluiten. Kan iemand mij misschien helpen? ik hoop niet dat ik windows weer helemaal op nieuw moet instellen, en mocht dat wel de laatste optie zijn dan hoop ik dat nieuwe windowsinstallatie effect heeft.
wat kan ik verder nog proberen? ik ben nu al meer dan 3 uren bezig maar kom er echt niet uit.
modem heb ik ook al eens helemaal uit gehad, en pc. helpt ook niet. Ik kan niet pingen naar de router..heb ook dezelfde werkgroep naam als mijn laptop. Tele2 gebeld, alles staat goed..