Toon posts:

Xbox 360 dolby digital geluid door PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb geen geld voor een dure dolby digital decoder en ik zag laatst dat mijn pc een optisch digital in heeft, is het mogelijk om daar mijn xbox op aan te sluiten, en vervolgens dan een 5.1 logitech x-540 speakerset aansluiten? of heb je hier een andere geluidskaart voor nodig?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe weet je zo zeker dat je pc een optisch-in heeft? Misschien ben ik helemaal uit de hardware, maar dat lijkt me dan een exotische geluidskaart of moederbord...correct me if im wrong :o

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb geen flauw idee welke geluidskaart je hebt, maar veel geluidskaarten kunnen maar stereo doorgeven via de TOS-link ingang. Passthrough zal misschien wel ongestoord door worden gegeven, maar dan heb je wel weer een receiver nodig :P

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
er zit gewoon opt in op het moederbord, ik heb een fokking aldi pc van 4 jaar terug! en voor de rest uigangen van 3.5mm voor 5.1 sound.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:49:
er zit gewoon opt in op het moederbord, ik heb een fokking aldi pc van 4 jaar terug! en voor de rest uigangen van 3.5mm voor 5.1 sound.
Je kan het proberen, kabeltje kost je "maar" 5 euries of zo.
wel even kijken of je ergens bij de driver kan instellen dat je hem wil "doorlussen" naar de andere digitale uitgang, anders heeft het denk ik weinig zin ;)

(of ac3filter downloaden, en kijken of je daar kan instellen dat je de digitale ingang "pass true" kan door sturen naar je uitgang.

[ Voor 12% gewijzigd door stimpyrulez op 14-10-2008 07:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op m'n pc op een of andere manier geen software meer staan :p kan ik gewoon bijv. Realtek HD shit downloaden?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als jij een compatibele Realtek chip op het moederbord hebt kun je die inderdaad downloaden (en gebruiken :+).

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil BTW ook nog digitenne op deze ingang aan kunnen sluiten, maar die opt out ziet er anders uit, maar alle toslink kabels zijn toch universeel? ik moet dan ook nog een opt switch kopen hiervoor.

Het is wel jammer dat ik dan geen pc speakers meer op de pc zelf kan aansluiten (zodat ik dus geluid van windows door me oude pc speakers krijg) er zitten niet genoeg aansluitingen op om 2 sets aan te sluiten 8)

is het een goed idee om dan zoiets als dit te kopen:
http://www.hardware.info/...duct/Club_3D_Theatron_DD/

maar daar zit optisch spdif in op, dat is toch hetzelfde als toslink?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het verschil is DD vs. DTS... Ik weet alleen niet wat je budget is want een goede kwaliteit optische switch, gaat je aardig wat duiten kosten.

Ow, en gebruik Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif vaker want meerdere replies achter elkaar is niet echt toegestaan hier. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik doen maar wat is er beter dan? de DD of DTS?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:00:
Ok zal ik doen maar wat is er beter dan? de DD of DTS?
Tja, zoek eerst eens uit of je uberhaupt die kaarten wel nodig hebt; je hebt maar een 5.1 set dus DD lijkt me meer dan voldoende.

Is het geen idee om eerst uit te zoeken welke signalen je wil gaan verwerken via films, xbox en andere bronnen voordat je daar hardware bij gaat zoeken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:48:
[...]

Tja, zoek eerst eens uit of je uberhaupt die kaarten wel nodig hebt; je hebt maar een 5.1 set dus DD lijkt me meer dan voldoende.

Is het geen idee om eerst uit te zoeken welke signalen je wil gaan verwerken via films, xbox en andere bronnen voordat je daar hardware bij gaat zoeken?
Het gaat om Dolby Digital, dus van de xbox 360.

ik denk dat ik toch maar die kaart koop maar dan heb ik nog een paar vraagjes:

1. Kan ik dan mijn 'oude' pc speakers gewoon op m'n moederbord aansluiten zodat ik gewoon 'windows' geluiden krijg?
2. Ik zou dus via Toslink mijn xbox aan de bovengenoemde kaarten koppelen, weten jullie zeker dat ik daar dan gwoon mijn logitech x-540 op aan kan sluiten, om vervolgens van dolby digital te genieten?

thanks,,, _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
*BUMP*

Verwijderd

Als je even zoekt op de web.
Kom je vaak leuke gebruikte of nieuwe setjes tegen komt.
Leuke dvd alles in een spelers met digital in .
Vaak zie je ze voor 70 tot100euro.

Verder ik heb mijn xbox360 gewoon op een dolby prologic versterker.
Dit is een optie en het geluid is zeker goed. (versterker kan je al vinden voor 20euro)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:59:
Als je even zoekt op de web.
Kom je vaak leuke gebruikte of nieuwe setjes tegen komt.
Leuke dvd alles in een spelers met digital in .
Vaak zie je ze voor 70 tot100euro.

Verder ik heb mijn xbox360 gewoon op een dolby prologic versterker.
Dit is een optie en het geluid is zeker goed. (versterker kan je al vinden voor 20euro)
Dat was helemaal niet mijn vraag?
en een goede receiver die dolby digital aan kan valt niet echt goedkoop te vinden. Het probleem is dat al die receivers ook video doen, volgens mij zijn ze daarom zo duur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:48:
[...]

Dat was helemaal niet mijn vraag?
en een goede receiver die dolby digital aan kan valt niet echt goedkoop te vinden. Het probleem is dat al die receivers ook video doen, volgens mij zijn ze daarom zo duur.
Onzin zie genoeg bij de koopjes kelder in correct met een begin prijs van 100euro .
Opsturen doen ze ook mog je te ver van rotterdam wonen.
Even goed zoeken en je vind het.

Verder via de pc zal ik het niet doen .
Waarom zo omweg maken en extra lawaai an de pc.
En de pc moet dicht bij je xbox360 staan om dat de digital kabal niet langer te krijgen zijn dan 0,5meter.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:45:
[...]

Onzin zie genoeg bij de koopjes kelder in correct met een begin prijs van 100euro .
Opsturen doen ze ook mog je te ver van rotterdam wonen.
Even goed zoeken en je vind het.

Verder via de pc zal ik het niet doen .
Waarom zo omweg maken en extra lawaai an de pc.
En de pc moet dicht bij je xbox360 staan om dat de digital kabal niet langer te krijgen zijn dan 0,5meter.
de digital kabels zijn ook gewoon in 10 meter hoor.
Pagina: 1