Ik ben best bereid dit topic een kans te geven, maar dan zou ik toch wel wat meer input van de TS willen zien.
Waarom moet het moderatiesysteem dermate versimpeld worden? Waarom moeten we af van een scheiding op kwaliteit en naar een 'populariteitsverkiezing' toe? Als ik een blik op nujij.nl werp, staat het mij meteen al niet aan wat ik zie. De meest gekke onzin wordt omhoog gestemd en valide serieuze opmerkingen die niet interessant zijn (want: serieus) krijgen neutrale of eerder negatieve scores.
Weet je ook wat het doel is van ons moderatiesysteem? Ons moderatiesysteem zorgt ervoor dat andere bezoekers snel een X aantal reacties van een bepaald kwaliteitsniveau kunnen lezen. Wat jij nu voorstelt is eigenlijk, onze bezoekers een X aantal reacties met de meest populaire meningen voorschotelen. Dat is een compleet andere insteek.
En één van de zaken die ik behoorlijk betwijfel: 'een stuk minder gezeik'. Denk je dat werkelijk? Als alles op mening beoordeeld wordt, wordt het volgens mij een grote fanboy oorlog. Geen gezeik?

Ik weet wel zeker dat we dan meer gezeik krijgen als nu. Tweakers.net heeft simpelweg de doelgroep niet voor dat soort zaken. Mensen die hier komen willen veelal iets leren, discussiëren op niveau en het technologische nieuws in de gaten houden. Een berg uiteenlopende meningen/flamewars onder elk nieuwsartikel; daar zit werkelijk niemand op te wachten. Behalve dan misschien het type bezoeker wat zich helemaal thuis voelt op nujij.nl en GS. Maar laten we wel wezen; dat is écht onze doelgroep niet hoor.
Tweakers.net heeft met opzet de keus gemaakt voor een objectief moderatiesysteem voor de reacties en zal daar dan ook zeker niet zo maar van afstappen.
Kortom: kom eens met wat argumentatie achter dit idee van je. Want op deze manier lijkt het een hersenspinsel waar niet over nagedacht is. Als het dat niet is, sorry, maar laat dat dan ook merken