• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Sinds kort heb ik een probleempje met CoD4.

Als ik m'n PC opstart kan ik het spel gewoon spelen, niets aan de hand. Maar zodra ik het spel afsluit en opnieuw start krijg ik slechts een zwart beeld. Ik hoor wel de muziek van het hoofdmenu, maar het spel reageert niet. Als ik het proces iw3mp.exe afsluit en het spel vervolgens in safe mode start lijkt alles weer te werken, maar ik heb geen zin om telkens alle settings weer terug te zetten.

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) misschien?

Alvast bedankt.

Specs:
Core 2 Duo E6750
2GB DDR2
Radeon X1950Pro 8.493.0.0 driver
Win XP SP3

Koekie?

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Schop!

Niemand kan me helpen? ;(

Koekie?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

iw3mp.exe door Google halen levert alleen maar ellende op. Oftewel; mogelijk kan je op de forums van de fabrikant (Activision??) eens kijken of mensen een oplossing/omweg hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Misschien kun je eens kijken of het spel zich wel goed afsluit als je het afsluit? Je kunt eens in taakbeheer kijken of iw3mp.exe nog draait als je het de eerste keer afsluit. Zo niet, zou het daar aan kunnen liggen!

Nee heb je, ja kun je krijgen :P

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:27

Griffin

Is mythical

Ik heb soms tijdens opstarten dit ook. in safe mode zetten helpt dan wel maar dan moet je de hele config weer fixen.

Wat ik altijd doe (maarja dat is wel beetje omslachtig) is het volgende.

Open je config_mp.cfg in een editor en wijzig hier het een en ander in.
Stappen plan:
1.het bestand is te vinden in:
[installatiemap]\players\profiles[playername]

2. open het bestand met notepad oid.

3. zoek naar "r_mode" (zonder de "")

4. Onthoud wat hier staat, kopieer het even oid.

5. als hier 1280x1024 staat zet je er 1024x768 neer.

6. save en sluit de config file.

7. start het spel op.

8. Nu kan je in de settings de resolutie weer terug zetten, alleen bij mij werkt dit niet altijd. als het niet werkt sluit dan CoD4.

9. open de config file weer. en zoek weer op "r_mode" en zet daar de oude waarde weer neer.

10. save en sluit de config file weer.

11. start CoD4 en je zou weer moeten kunnen game.

Zoals ik al zei is het omslachtig, echter ik speel het niet heel vaak dus ik vind het wel goed zo.
Nu had ik het vroeger ook en dit bleek door XFire te komen. Toen ben ik gestopt dat te gebruiken en ging dat lang goed. echter het kwam weer terug :? dus dan maar deze omslachtige manier gevonden.

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Topicstarter
Er staat bij mij gewoon 1400x1050, oftewel de native resolutie van mijn tft. Dat zou dus goed moeten zijn denk ik? Misschien helpt het wel om een lagere res. in te stellen via config_mp.cfg, maar dat is me toch te omslachtig, via safe mode gaat net zo snel (of langzaam eigenlijk). Volgens mij heb je trouwens gelijk dat het iets met Xfire te maken heeft, want zonder Xfire lijkt het probleem zich vooralsnog niet voor te doen.

Vanavond toch maar eens de boel formatteren, dan zal het wel weer werken hoop ik :)
Bedankt voor alle reacties iig.

Koekie?

Verwijderd

Heb je je scherm misschien dan via een cfg tweak op een te hoge refreshrate gezet? Zou kunnen hoor .. had ik bij Battlefield 2 als ik me niet vergis. Zag dan ook alleen maar een zwart scherm en hoorde wel geluid.
Pagina: 1