• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Topicstarter
Ik heb net een EVGA nForce 790i Ultra SLI gekocht (via V&A) en heb nog DDR3 geheugen nodig.
In combo met een E8400 (= mijn huidige proc, die overigens voorlopig nog niet wordt ge-upgrade), werd mij 1333Mhz aangeraden. Ik wil echter wel gaan overclocken. Is 1333 dan voldoende?
Nu lees ik links en rechts over problemen m.b.t. dit moederbord en OCZ geheugen, danwel 8Gb geheugen (de 1T problematiek zal ik het maar even noemen).
Nu draai ik ook nog Windows XP (32-bit) en zie nog niet echt het nut van 8 Gb in, maar is deze 1T-problematiek eventueel van toepassing op 4 Gb?
Kortom ik heb eigenlijk een beetje advies nodig... mijn voorkeur gaat uit naar Ballistix, maar is dat een verstandige keuze?
Wat zijn de ervaringen hier van EVGA nForce 790i Ultra SLI eigenaren?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als je 1333MHz (PC3-10600) geheugen gebruikt, dan heb je in een singlechannel opstelling al genoeg om precies een 1:1 verhouding te draaien met je FSB en voldoende bandbreedte te hebben. Als je dan ook nog dualchannel draait, kan je de FSB tot 2 keer zo snel als standaard (667MHz ipv 333MHz) overklokken. Lijkt me voldoende denk ik zo. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 13-10-2008 16:36 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

8Gb geheugen zal weinig problemen moeten geven, ieder moederbord van de laatste 5 jaar kan prima overweg met 1GB. Let op b en B, het is een factor 8 verschil.

Verder is dit iets dat je prima zelf uit kunt zoeken. Kijk op de QVL van het bord om te zien wat compatible is met het bord. Is er geen QVL beschikbaar, kijk dan naar configs waarin dit bord gebruikt wordt en welk geheugen daarbij zit.

Omdat je dit prima zelf uit kunt zoeken gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.