Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn Touch Cruise een soft reset heb gegeven staat 'ie vast in een 4-kleurig scherm. Ik heb echt geen idee hoe ik er 'm er weer uit moet krijgen. Softe reset, harde reset, power+camera+reset, 't maakt allemaal geen drol uit. :?

Ik heb 'm gereset nadat hij vastliep in Google Maps... ik heb er al sinds tijden niet mee zitten klooien (i.e. dingen geïnstalleerd), het is mij dan ook een raadsel waar die kuren vandaan komen.

Via google kon ik het niet vinden, dus ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/7443/tcshithh3.jpg

Iemand enig idee?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Hmmm... Dat is hetzelfde scherm wat ik gisteren kreeg toen ik de nieuwe ROM installeerde. (Al liep dat gewoon af met een goed werkende TC)
Ik neem aan dat een verse soft reset de situatie niet oplost? In dat geval kun je weinig meer dan een harde reset, denk ik.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik denk dat er op dit moment geen ROM opstaat, en dat je een ROM moet installeren.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 12:01

painkill

Pain(k)(ill)

Ik dacht echt dat er Tom Cruise stond :p

Maar als je er niet uit komt, neem contact op met de fabrikant.
En hebben die geen oplossing, dan doe je hem RMA.

Denk namelijk dat er iets verkeerd is gegaan ergens, in de hardware.

Mijn SNES verzameling!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Me dunkt dat de gegevens op je TC verloren zijn. Bezijdens dan die op je storage card natuurlijk (tenzij je die hebt ge-encrypt)
Mijn idee is dat je via htc.com (e-club) de nieuwe ROM downloadt en probeert te installeren. De instructies staan erbij op HTC.com. Mocht dit werken dan kun je opnieuw beginnen en weer aan de slag, met als voordeel dat je WM 6.1 hebt.
Mocht de ROM update niet meer lukken dan kun je er nu niets meer mee en moet-ie RMA

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 08:48
In het Cruise problemen draadje is iemand met hetzelfde probleem. Maar na een paar keer restten komt (kwam?) hij er wel doorheen.

Misschien dat je met de juiste zoektermen verder wat vindt. Dat scherm heet bootloader scrren, en hierin komt het ding terecht als er geen (goede) firmware wordt gevonden (ROM corrupt misschien). Je zou kunnen proberen om de ROM opnieuw te laden, bijvoorbeeld met de recent uitgebrachte Windows 6.1 update die je op de HTC site kunt vinden. Maar het zou ook zomaar kunnen dat je probleem hiermee verergert (hoewel, veel erger kan niet lijkt me).

EDIT: Misschien blijft je cameraknop hangen, dit scherm krijg je namelijk ook bij camera+reset dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door DigiK-oz op 13-10-2008 21:31 ]

Whatever

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 06:50
Wat al eerder vermeld is, dit is het bootloader scherm. Dit euvel is te verhelpen met een hard reset (je raakt al je gegevens kwijt, maar behoud de telefoon). Geluk bij een ongeluk: anderhalve week geleden is er een Windows 6.1 update op de HTC site geplaatst. Je kan dan gelijk updaten :)

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt inmiddels niet meer uit op welke manier ik 'm reset, ik kom altijd op dit bootscreen uit... ik had wel al iets gelezen over mensen die dit euvel hadden na een ROM-update, maar ik heb helemaal geen ROM-update o.i.d. uitgevoerd. :?

Ik had het euvel trouwens al een keer eerder, toen kwam ik er ook na een paar keer resetten doorheen. Of na een uurtje of twee de telefoon uit te laten staan, om hem vervolgens weer aan te zetten. Ik heb hem inmiddels al twee dagen niet gebruikt en hem weer gereset, twee dagen zonder accu laten slingeren om het nog eens te proberen, 't ding trekt zich gewoon nergens wat van aan. Ik hoop dat degene uit het Tom Cruise-topic niet hetzelfde euvel krijgt...

Enfin, dan ga ik de ROM-update maar eens proberen. Als dat niet werkt ga ik er maar mee terug.

Of ik stuur 'm naar Google, kunnen ze Android erop zetten. :+

Bedankt voor het advies, ik laat nog wel weten of het heeft gewerkt. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaf tijdens de ROM-update aan dat er momenteel geen ROM op stond - of hij kon 'm niet herkennen. Ik heb hem geupdate, wat allemaal goed ging. Volgens het update-programma is mijn TC weer klaar voor gebruik! *O*

Afgezien alleen jammer dat dat stuk ellende er zelf anders over lijkt te denken. -O-

Dan ga ik 'm van de week maar weer eens terugbrengen.

Toegegeven, je krijgt op deze manier wel een band met het winkelpersoneel :+

Verwijderd

Zelf gisteren ROM update Cruise gedaan, na moeizaam 2x opnieuw (handmatig) opstarten deed ie het gelukkig weer. Er waren wat apps welke niet beschikbaar waren of welke niet goed opstartte.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update,

Ik heb vandaag mijn TC weer opgehaald. Bij HTC konden ze er blijkbaar ook niets mee, ze schijnen de hele binnenkant te hebben vervangen. Ik heb ook een ander serienummer gekregen enzovoorts... Enfin, de "nieuwe" zit nu in de oplader. Zo eens kijken of alles werkt naar behoren.
Pagina: 1