[VISTA] ATI onboard videokaart geen beeld na driver install

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:08
Ik heb het volgende probleem, ik heb de volgende htpc samengesteld:

- Biostar TA780G M2+ moederbord (onboard ATI 3200 videokaart)
- AMD X2 3800 +
- 2*1 gig Kingston DDR2 800 Mhz
- Theatron DD Live audiokaart
- Maxtor 300GB HD SATA
- Seagate 200GB HD IDE
- NEC DVD IDE
- ANTEC 380 watt

Hierop heb ik windows vista ultimate geïnstalleerd. Ik heb deze pc middels een DVI --> HDMI kabel op mijn Philips LCD tv aangesloten. Met de bijgeleverde videokaart driver kreeg ik BSOD's. Met de nieuwste videokaart driver van ATI zijn deze opgelost.

Echter, als ik de driver geïnstalleerd heb en opstart krijg ik op het moment dat vista zou moeten starten (na het groene balkje) een zwart beeld. De pc start wel gewoon op getuigen de geluiden die er via de speakers komen. Als ik de driver niet installeer dan krijg ik wel gewoon beeld.

Het probleem is niet resolutie-afhankelijk en komt niet voor op mijn Samsung monitor (ook LCD). Als ik de pc aan laat staan op mijn samsung monitor en deze uittrek en vervang door de LCD tv dan heb ik wel gewoon beeld. Echter na herstarten is dit weer weg. Iemand enig idee waar het mis gaat? Of ben ik gedoemd een losse videokaart te kopen?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
refresh rate ingesteld?

stel deze eens heel laag in , kijken wat er dan gebeurd

je kan overigens ook ATI OMEGA drivers installeren ( wel de onboard gpu driver downloaden )
deze drivers zijn getweaked enz en veel betere ondersteuning voor dit soort taverelen

• JTB81
glangeveld schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:56:
refresh rate ingesteld?

stel deze eens heel laag in , kijken wat er dan gebeurd

je kan overigens ook ATI OMEGA drivers installeren ( wel de onboard gpu driver downloaden )
deze drivers zijn getweaked enz en veel betere ondersteuning voor dit soort taverelen
Omega drivers zijn niet meer uitgekomen voor windows vista. De refresh rate zou ik nog kunnen proberen, maar 60 Hz moet normaliter gewoon werken.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
oh ik werk nogsteeds met XP :P sorry

• JTB81
geen probleem, andere refresh rate (lager dan 50) gaf alleen maar meer problemen, ik heb er een geforce kaartje naast gezet en nu werkt het gelukkig wel fatsoenlijk.