Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[XS4ALL] Secure Webmail Traag

Pagina: 1
Acties:

• lynxie
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
Hoi,

Ik ben over het algemeen een tevreden XS4ALL klant. Echter, de laatste weken merk ik dat de secure webmail functionaliteit nogal traag is geworden. Zowel vanaf mijn XS4ALL ADSL (Only, 4Mbit) verbinding thuis, als ook vanaf het werk ondervind ik hetzelfde probleem: een zeer trage reactie van de betreffende website. Bovendien krijg ik regelmatig timeouts op het linker (navigatie-) frame en vandaag zag ik voor het eerst een eenvoudige database foutmelding voorbij komen.

Ik gebruik de secure webmail erg veel, in combinatie met IMAP zodat ik bijvoorbeeld thuis begonnen e-mails elders kan afmaken etc. Ik ondervind dan ook vrij veel hinder van de slechte verbinding. Vorige week heb ik via het klachtenformulier contact gezocht met XS4ALL, tot op heden zonder resultaat. Op de storingoverzichtspagina heb ik bovendien geen melding teruggevonden die hiermee te maken zou kunnen hebben.

Mijn vraag: ondervinden meer tweakers dit probleem? Heb je al contact gehad met XS4ALL hierover en wat was eventueel hun antwoord?

Everybody's free to wear sunscreen!

• tm030614
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-04 19:19
lynxie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:25:
Hoi,

Ik ben over het algemeen een tevreden XS4ALL klant. Echter, de laatste weken merk ik dat de secure webmail functionaliteit nogal traag is geworden. Zowel vanaf mijn XS4ALL ADSL (Only, 4Mbit) verbinding thuis, als ook vanaf het werk ondervind ik hetzelfde probleem: een zeer trage reactie van de betreffende website. Bovendien krijg ik regelmatig timeouts op het linker (navigatie-) frame en vandaag zag ik voor het eerst een eenvoudige database foutmelding voorbij komen.

Ik gebruik de secure webmail erg veel, in combinatie met IMAP zodat ik bijvoorbeeld thuis begonnen e-mails elders kan afmaken etc. Ik ondervind dan ook vrij veel hinder van de slechte verbinding. Vorige week heb ik via het klachtenformulier contact gezocht met XS4ALL, tot op heden zonder resultaat. Op de storingoverzichtspagina heb ik bovendien geen melding teruggevonden die hiermee te maken zou kunnen hebben.

Mijn vraag: ondervinden meer tweakers dit probleem? Heb je al contact gehad met XS4ALL hierover en wat was eventueel hun antwoord?
Jep hier ook, helaas want bent zelf ook fanatiek gebruiker van de webmail.
Nog geen contact met Xs4all over gehad. Helpdeks is een ramp kwa wachttijden en op email wordt niet of pas zeer laat gereageerd.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hier nog eentje, naar mijn gevoel eigelijk al maanden zo, al is het de laatste weken echt merkbaar langzamer geworden (en dat voor een plaintext layout).

Maar ook via IMAP in outlook (of vista mail) krijg ik regelmatig timeouts als ik alle mappen ga syncen.

Na mijn opzegging telefoontje gekregen (ik behoud de pack, email dus ook), waar enkel werd aangegeven dat het 'bekend probleem' is, maar verder ook niet.

[Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 13-10-2008 13:30]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• lynxie
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
Zojuist kreeg ik weer een nieuwe foutmelding:

"Bestand met voorkeuren (connect failed) niet gevonden. Programma afgebroken."

Misschien is het een idee om in deze thread de problemen te verzamelen en door te sturen naar XS4ALL?

Dit is overigens de eerdere foutmelding:

"Database currently unavailable, try again later."

[Voor 17% gewijzigd door lynxie op 13-10-2008 15:50]

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:15
Ik heb er ook last van. Al een paar keer een time-out gehad. Contact heb ik niet opgenomen, op zich verwacht ik ook niet zoveel meer aan mail te ontvangen op dat adres. Ik ben toch al alles aan het migreren naar een adres waar ik ISP onafhankelijk ben. Ik zie het webmail probleem al een paar uur, maar een storingsmelding op de website is er nog niet.
Voor mij is het weer het zoveelste voorbeeld dat het afgelopen is met de kwaliteit bij Xs4all. Waar is de tijd dat ze direct aan een probleem gingen werken? Waar is de tijd dat de klant goede informatie kreeg? Nee, laat mij maar naar een andere ISP gaan, eentje die niet roept dat ze de besten zijn en dan de belofte niet kunnen waarmaken. Ik wil alles uit handen van de ISP halen, dus mail en DNS elders vandaan halen. Alleen een zo basic mogelijke verbinding, het is dat er dan nog DHCP is, maar daar is weinig aan te doen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• lynxie
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
Zojuist heb ik met XS4ALL gebeld, ze adviseren op iedere plek waar je e-mail gebruikt een e-mail client te installeren/gebruiken (die IMAP ondersteunt) omdat er inderdaad problemen zijn met de webmail. Ze verwachtte een oplossingstermijn van 1 tot 2 dagen. Eerlijk gezegd, kwam zowel de helpdesk medewerkster als ook de geboden oplossing, wat ik denk ik niet hoef uit te leggen, een beetje knullig op mij over.

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Check ik heb er ook last van. Erg vervelend. Overigens vind ik de webmail van XS4All al tijden er traag en non-responsive. Wel erg jammer want ik gebruik het 90% van de tijd.

Ah well, inloggen met SSH en dan mutt of pine gebruiken zal wel werken ;)

Edit: Inloggen met SSH en mutt of pine gebruiken werkt prima. Niet ideaal maar ach je kan remote secure je mail lezen.

[Voor 19% gewijzigd door PolarBear op 13-10-2008 17:14]

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Het staat nu ook op de XS4ALL site onder storingen:
http://www.xs4all.nl/nieu...msect=storingen&year=2008

• yodeluxe
lynxie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:43:
Zojuist heb ik met XS4ALL gebeld, ze adviseren op iedere plek waar je e-mail gebruikt een e-mail client te installeren/gebruiken (die IMAP ondersteunt) omdat er inderdaad problemen zijn met de webmail. Ze verwachtte een oplossingstermijn van 1 tot 2 dagen. Eerlijk gezegd, kwam zowel de helpdesk medewerkster als ook de geboden oplossing, wat ik denk ik niet hoef uit te leggen, een beetje knullig op mij over.
Wat een prachtige oplossing weer! Waarom denken ze eigenljik waarom webmail gebruikt wordt? Ik kan toch niet op elke computer waar ik een dag achter zit, even de e-mailclient gan configureren? Op mijn eigen computer maak ik natuurlijk gebruik van een client, maar ergens anders wil ik van webmail gebruik maken.

Wat ik ook storend vind, is dat ze de storing pas na 17:00 hebben ingeklopt, met als begintijd 15:00. Zelfs hier zijn de meldingen van eerder dan halverwege de middag! Zoals ik al eerder aangaf, waar is de tijd dat je direct op de hoogte gehouden werd? Nu lijkt het net als elke willekeurige low-budget ISP. Dat antwoord hierboven is daar ook zo'n goed voorbeeld van.
Dan ben ik blij dat ik er binnenkort vanaf ben. Als een ISP zit te beweren de beste te zijn, maar niet op die manier handelen, dan erger ik me daaraan. Dan kan ik beter bij een low-budget provider zitten. Ik weet dat er wel eens iets mis kan gaan daar, maar ik betaal dan voor dezelfde kwaliteit wel de helft.

• lynxie
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
yodeluxe schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:12:
[...]

Wat een prachtige oplossing weer! Waarom denken ze eigenljik waarom webmail gebruikt wordt? Ik kan toch niet op elke computer waar ik een dag achter zit, even de e-mailclient gan configureren? Op mijn eigen computer maak ik natuurlijk gebruik van een client, maar ergens anders wil ik van webmail gebruik maken.

Wat ik ook storend vind, is dat ze de storing pas na 17:00 hebben ingeklopt, met als begintijd 15:00. Zelfs hier zijn de meldingen van eerder dan halverwege de middag! Zoals ik al eerder aangaf, waar is de tijd dat je direct op de hoogte gehouden werd? Nu lijkt het net als elke willekeurige low-budget ISP. Dat antwoord hierboven is daar ook zo'n goed voorbeeld van.
Dan ben ik blij dat ik er binnenkort vanaf ben. Als een ISP zit te beweren de beste te zijn, maar niet op die manier handelen, dan erger ik me daaraan. Dan kan ik beter bij een low-budget provider zitten. Ik weet dat er wel eens iets mis kan gaan daar, maar ik betaal dan voor dezelfde kwaliteit wel de helft.
Dat komt ongeveer neer op wat ik niet nodig achtte uit te leggen. ;)

Ik ben het wel met je eens: XS4ALL is mijn inziens altijd de provider geweest voor (semi-)professionele gebruikers of bood daar in ieder geval de relevante dienstverlening/servicelevel voor. Bij dit soort acties kan je je gaan afvragen of de prijs/kwaliteit verhouding nog wel op peil is voor deze groep gebruikers.

• lynxie
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
Leven in de brouwerij!
XS4ALL Storingen

Meer informatie:
XS4ALL SMTP Server Downtime

• yodeluxe
Onze excuses voor deze aankondiging op korte termijn, maar de
wijziging is noodzakelijk vanwege een onverwachte hardwarelimiet waar
we op dit moment tegenaan lopen.
Dat is dus het einde van Xs4all. Een onverwachte limiet, dat is iets wat onmogelijk is als je je systemen op orde houdt. Het is een kwestie van goede monitoring en goed handelen op de meldingen die je daarvan krijgt. Als beheerder weet je precies wat er aan hardware is. Als je ziet, dat je CPU usage steeds hoger gaat worden, dan hou je een limiet aan en dan vervang je op tijd de hardware, of plaatst er extra hardware bij. Datzelfde heb je met opslag. Niet wachten tot de disk voor 99% vol is, maar al veel eerder handelen. Capaciteit van het netwerk onvoldoende? Je kan er altijd iets aan doen!

Het is nu alsof ze verrast zijn door iets wat ze al maanden, zo niet langer dan een jaar zagen aankomen. Doordat ze het niet gezien hebben, zou je zeggen dat er geen beheer is. Of ze zitten er wel, maar het management denkt niet meer vooruit en wil niet meer investeren in deze ISP. Het zou me nu niet meer verbazen als Xs4all over een jaar niet meer bestaat, het gaat nu wel heel hard achteruit!

• lynxie
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
yodeluxe schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:54:
[...]

Het is nu alsof ze verrast zijn door iets wat ze al maanden, zo niet langer dan een jaar zagen aankomen. Doordat ze het niet gezien hebben, zou je zeggen dat er geen beheer is. Of ze zitten er wel, maar het management denkt niet meer vooruit en wil niet meer investeren in deze ISP. Het zou me nu niet meer verbazen als Xs4all over een jaar niet meer bestaat, het gaat nu wel heel hard achteruit!
Dit lijkt me een enigszins voorbarige conclusie. Ik geef toe: op mij kwam de melding van een "onverwachte hardware limiet" ook amateuristisch over, maar het einde van XS4ALL, nee.

Wat mij wel opvalt is dat ik uit deze thread opmaak dat gebruikers al langere tijd hinder ondervonden van een trage secure webmail. Dit zou inderdaad (zoals yodeluxe schrijft) toch opgevallen moeten zijn. Waarna je hieruit als bedrijf je conclusies trekt en actie onderneemt.

Ook vind ik het gek dat timestamps van de storingen en werkzaamheden meermaals niet overeenkomen met de werkelijkheid, wat (mij) de indruk geeft dat ze de foutieve handelingen een beetje proberen weg te poetsen.

Al met al geeft het niet de solide indruk die ik van XS4ALL gewend was. Maar, om als redelijk tevreden klant, nu al direct de handdoek in de ring te gooien... Ik ga wel beter opletten of hun prijs/kwaliteit verhouding op peil blijft.

• tm030614
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-04 19:19
Ik ervaar op het moment wederom dezelfde problemen. Traag, of zelfs fouten (verbinding met IMAP server verbroken). Nog meer mensen hier last van?

• lynxie
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
Toen ik vanmorgen op werk kwam en mijn Xs4all e-mail wilde controleren op nieuwe berichten kreeg ik (voor het eerst sinds mijn vorige posts) weer eens een IMAP foutmelding. De foutmelding lijkt niet, na nog een keer proberen, weg te gaan. Zou het om dezelfde problemen gaan als vorige keer? Hebben meer mensen hier last van, of ligt het aan mij? Af en toe bekruipt mij het gevoel dat er zich steeds meer storingen voordoen bij Xs4all...

Foutmelding: "FOUT: Verbinding verbroken door IMAP server"

[Voor 6% gewijzigd door lynxie op 12-01-2009 09:55. Reden: Foutmelding toegevoegd.]

• djidee
  • Laatst online: 19-04 21:07

djidee

Mr. Slungel

Hier ook problemen met imap, sinds 8.15 denk ik ongeveer... Ook de melding FOUT:
FOUT: Verbinding verbroken door IMAP server

Om 9 uur helpdesk gebeld, 1 min wachttijd gaven ze aan, na 8 minuten opgehangen. Het is wel best...

edit: 10.21 is hij bij meer weer up *zag het tabje ineens weer wijzigen in ** nieuwe berichten*
offtopic: Wel net via het contactform een mail eruit gezet wat xs4all denkt te gaan doen aan de rap dalende kwaliteit van haar dienst. Ik ben echt een xs4all fanboy, maar het kan ook te gek. De grote xs4all only storingen, aanhoudende telefonieproblemen en de mail (vooral imap) die er geregeld uit ligt. De helpdesk heeft geen capaciteit genoeg, en wanneer je iemand te spreken krijgt, vraag je je af of je een helpdesk van kpn of ziggo gebeld hebt, want de knowhow van vroeger is er niet meer.... Maar helaas, daar betalen we nog wel voor.. Heb nu een fritzbox staan, dus moet nog 10 maand, maar ben serieus aan het overwegen om toch mijn heil ergens anders te gaan zoeken. Waarom betalen voor een kwaliteitsprovider, terwijl je de toegevoegde waarde (kwaliteit/service/kennis) niet kunnen leveren en ook de basisdiensten alles behalve stabiel zijn. Zonde :'(

[Voor 7% gewijzigd door djidee op 12-01-2009 10:24. Reden: typo's & foutmelding]

"Mekker, blaat"

• lynxie
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
djidee schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:15:
offtopic: Wel net via het contactform een mail eruit gezet wat xs4all denkt te gaan doen aan de rap dalende kwaliteit van haar dienst. Ik ben echt een xs4all fanboy, maar het kan ook te gek. De grote xs4all only storingen, aanhoudende telefonieproblemen en de mail (vooral imap) die er geregeld uit ligt. De helpdesk heeft geen capaciteit genoeg, en wanneer je iemand te spreken krijgt, vraag je je af of je een helpdesk van kpn of ziggo gebeld hebt, want de knowhow van vroeger is er niet meer.... Maar helaas, daar betalen we nog wel voor.. Heb nu een fritzbox staan, dus moet nog 10 maand, maar ben serieus aan het overwegen om toch mijn heil ergens anders te gaan zoeken. Waarom betalen voor een kwaliteitsprovider, terwijl je de toegevoegde waarde (kwaliteit/service/kennis) niet kunnen leveren en ook de basisdiensten alles behalve stabiel zijn. Zonde :'(
Ik ben het grotendeels met je eens, die keren dat ik de afgelopen tijd met de Xs4all helpdesk sprak was ik niet onder de indruk van hun medewerkers. Zo ook aangaande de basisdiensten: de ADSL verbinding, VoIP en de e-mail bereikbaarheid zijn van essentieel belang. De storingen komen bovendien vaak over alsof ze voorkomen hadden kunnen worden, bijvoorbeeld: de eerder genoemde onverwachte hardware limiet met betrekking tot e-mail en de huidige capaciteitsproblemen met betrekking tot bellen.

Vroeger was alles beter: 10 jaar geleden was Xs4all nog een bedrijf waar je voor een appeltaart je reversed dns naar je eigen domein kon laten resolven.

• dark66
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 27-08-2017

dark66

Think Different..

lynxie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:31:
[...]

Ik ben het grotendeels met je eens, die keren dat ik de afgelopen tijd met de Xs4all helpdesk sprak was ik niet onder de indruk van hun medewerkers. Zo ook aangaande de basisdiensten: de ADSL verbinding, VoIP en de e-mail bereikbaarheid zijn van essentieel belang. De storingen komen bovendien vaak over alsof ze voorkomen hadden kunnen worden, bijvoorbeeld: de eerder genoemde onverwachte hardware limiet met betrekking tot e-mail en de huidige capaciteitsproblemen met betrekking tot bellen.

Vroeger was alles beter: 10 jaar geleden was Xs4all nog een bedrijf waar je voor een appeltaart je reversed dns naar je eigen domein kon laten resolven.
Welkom in de wereld van de grote heerser KPN

Macbook Pro 2,4, 4 gb ddr3, 250gb 7200 hd en remote - Rain Design Mstand - Apple Wireless Keyboard US - Airport Extreme N - AppleSac Colca - Canon MX 310 - Sony Ericsson K810i

• lynxie
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Topicstarter
Op usenet is de werkelijke oorzaak terug te vinden:

http://groups.google.com/...d/thread/6722fc06e0d55fbf

Tja, wat moet ik hier nu van zeggen? |:(

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True