Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen geluid uit achterboxen Logitech X530, probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik kan me over het algemeen redelijk goed redden met mijn pc'tje, maar ik vind dit toch wel een beetje vervelend. Ik heb namelijk mijn 5.1 geluidsset niet voor niets! Ik heb een audigy geluidskaart in mn pc zittten icm de logitech X530 boxen. Op de één of andere manier krijg ik maar 2 boxen en de subwoofer aan de praat. Ze hebben het echter wel gedaan, dat vind ik ook het rare. Ik heb alle instellingen al nagekeken, maar kan zo niets vinden. Mijn pc draait op Windows XP sp3.

Het viel me laatst op dat bij ''eigenschappen voor geluiden en audioapparaten'', SB Live! 24-bit stond. Daar stond eerder ook wel audigy als ik me het goed kan herinneren. Ik heb ook al geprobeerd de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren maar dat heeft ook nog niet geholpen.

Iemand advies? Alvast bedankt..

Groetjes Marie-José :)

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad met mijn Z-5500
ik heb daarna van de audio HD manager van Realtek geinstaleerd en toen werkte alles weer misschien een optie?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 21:31
Wat probeer je uberhaubt af te spelen? Een dvd ofzo met 5.1 geluid? of een MP3. Lang niet elke media speler gooit geluid in je achter speakers.

Overigens ook netjes bij geluids instellingen @ verhaal op 5.1 gezet neem ik aan?

[ Voor 22% gewijzigd door GoldenBatt op 13-10-2008 13:27 ]

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de audio HD manager geïnstalleerd, maar dat haalt tot nu toe ook niet veel uit..

@GoldenBatt, ik krijgt zowel bij dvd's als bij muziek geen 5.1 geluid en heb wel 5.1 ingesteld bij configuraties.

Ik ga er in ieder geval even mee aan de slag, kijken of ik nog wat vind dat niet helemaal goed staat ingesteld.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Staat windows wel ingesteld dat hij een 5.1 set heeft en niet gewoon 2 speaker stereo? te vinden via configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Luidsprekerinstellingen -> geavanceerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar staat 'ie gewoon op 5.1 surround ingesteld. Het rare vind ik echter dat ik bij dat tabblad de hele tijd SB Live! 24 bit zie staan. Naar mijn idee stond/moet daar staan SB Audigy. Heb het onboard geluid in de bios uitgeschakeld, want ik dacht dat die instellingen er misschien iets mee te maken hadden.

• GoldenBatt
Met welk programma speel je wat af? Ik weet van power dvd bijv dat je deze nog keer appart op 5.1 moet instellen, door in de instellingen hem in te stellen op 6 speakers ;)

Specs!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
Alles goed aangesloten? :) Vind dat zelf bij de Audigy's nogal onduidelijk, vooral als je achter je bureau moet kruipen om het aan te sluiten.

• GoldenBatt
de_harde_kern schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:01:
Alles goed aangesloten? :) Vind dat zelf bij de Audigy's nogal onduidelijk, vooral als je achter je bureau moet kruipen om het aan te sluiten.
Mag ik vragen wat hier onlogisch aan is? 8)7

Tis gewoon met kleurtjes, net als dat onboard is. Alleen op die Audigy staan ze ook nog eens lekker op een rij zoals t hoort, dat Onboard heeft dit ook niet. En andere kaarten? Lijken me precies zelfde...

Specs!

Pagina: 1