Opstartproblemen en instabiliteit bij P5E E8400

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
P5E
E8400
EVGA 8800 GTS G92
4 HD's
Cooler Master 520 watt
Vista 32

Voltages:
12v = 11,46

Sinds een dag of 5 doet mijn computer erg moeilijk. Meestal start hij niet op. Dan hoor je alleen de fan de videokaart keihard draaien maar verder komt ie niet. Soms komt hij wel verder maar hangt ie voordat hij windows gaat laden. Soms komt hij in windows en stalled hij daar zomaar, soms is het systeem uren stabiel en ik kan zelfs gamen. Het kost me doorgaans een half uur om in een stabiele windows te komen. Het probleem zit niet in de HD's en in de USB randapparatuur want met dat afgekoppeld blijven er dezelfde fouten optreden.

Het systeem is op dit moment niet overclocked. Wel geweest maar nooit op te hoog voltage.

Hoe kan ik uitzoeken waar de fout zit? Ik wil niet voor 100 euro een nieuw mobo kopen als mijn CPU de oorzaak is.

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter een stap voor stap door.
Een instabiel systeem kan werkelijk overal doorkomen, de enige manier om hierachter tekomen is door dit te testen.

Omdat we verwachten op GoT dat je dit doet voordat je een topic opent gaat dit topic op slot. mocht je na het doornemen van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen dan kun je natuurlijk altijd wel een nieuw topic openen, maar houdt daarbij wel rekening met het PMG Beleid

Dit topic is gesloten.