Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Drive Letter manager gezocht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met drive letters.

Het komt soms voor dat een USB Stick een zelfde drive letter krijgt als een netwerk schijf. Dit houdt in dat een USB stick die je in de computer doet, niet werkt.

Om dit probleem te voorkomen wil ik een drive letter manager hebben, die werkt zonder dat je administrator rechten nodig ben. (Het probleem doet zich voor in een netwerk, waar gebruikers geen administrator rechten hebben.)

Bestaat er een manier om als niet administrator een nieuwe drive letter toe te wijzen. Het mooiste zou een programma zijn waarmee dit kan. (Simple tool)

Groeten, Remko Koppelaar.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan TweakUI proberen van Microsoft en daarmee een deel van de driveletters die hij toe kan kennen uitschakelen. Dit is wel Windows XP.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan kent hij nooit een drive letter toe als een gebruiker een usb stick in de computers doet?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Kan je niet er voor zorgen dat de gebruikers netwerkschijven met "hogere" letters krijgen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
lier schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:41:
Kan je niet er voor zorgen dat de gebruikers netwerkschijven met "hogere" letters krijgen ?
Inderdaad, begin bij Z: en werk dan omlaag. USB sticks krijgen altijd de laagste beschikbare letter toegewezen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:23
Je zou eens naar de volgende utility kunnen kijken USB Drive Letter Manager
USBDLM

Deze geeft aan de hand van een ini file je USB sticks een drive letter.

Bla Bla Bla

Verwijderd

Topicstarter
Gek genoeg doen we dit al, echter komt het soms voor (om één of andere reden) dat een USB stick de letter "P" krijgt, wat bij ons een netwerkschijf is.

Heb gezocht naar goede altenatieven, echter zjin die alleen voor administrator gebruikers geschikt, helaas.

Verwijderd

Topicstarter
MarchelHoek schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:50:
Je zou eens naar de volgende utility kunnen kijken USB Drive Letter Manager
USBDLM

Deze geeft aan de hand van een ini file je USB sticks een drive letter.
Die had ik al gevonden, geweldig programma! Werkt super, maar zonder administrator rechten, kent die geen letter toe volgens die methode.. ;(

• BastiaanN
  • Niet online
Nieuw station of toegewezen netwerkstation niet beschikbaar in Windows Verkenner

Volgens Microsoft is het dus een bug die in WinXP < SP3 voorkomt. Indien je niet SP3 draait kun je dus een hotfix aanvragen :)

[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanN op 13-10-2008 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld dat hij (het probleem) in SP3 verholpen is?

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:05:
Je bedoeld dat hij (het probleem) in SP3 verholpen is?
Ja, de hotfix zit namelijk ook in SP3 :) maar je kunt dus een hotfix aanvragen indien het niet mogelijk is om SP3 te installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door BastiaanN op 13-10-2008 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze informatie allemaal.

Ik zal kijken of de oplossing die is voorgedragen werkt.
Pagina: 1