Performance probleem met hMailserver

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 22:22

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik ben dit weekend ( noodgedwongen / tijdelijk ) overgestapt van sendmail naar hMailserver als SMTP server voor m'n website.

Vannacht is er een grote hoeveelheid ( 68k ) berichten verstuurd vanaf m'n site via hMailserver. Waar ik nu echter tegenaan loop is de verschrikkelijke performance van hMailserver.

Ik kom op dit moment niet verder dan dan tussen de 27-50 e-mails per minuut voor het versturen. Wat ik ook aan instellingen aanpas, ik kom niet verder dan deze getallen. Getallen zijn gemeten door op gezette tijden de delivery queue te refreshen en het aantal berichten ( staat onderin ) te tellen. Heb dit in Excel uitgezet en dan kom ik dus tot deze teleurstellende cijfers.

Wat ik geprobeerd heb :

- Onder performance, cache aangezet ( hielp niet )
- Onder performance / threading, delivery threads op 200 gezet. default = 3 ( helpt ook nauwelijks ). Ik heb getest met 3,5,10,15,20,25,50,75,100, en 200.

De machine doet verder helemaal niets, CPU load van 2/3% max. Internetlijn naar buiten zit ook niet verstopt, deze heeft een totale utilization op dit moment van onder de 1% ( 100mbit lijn ).

De firewall laat van binnen naar buiten netjes poort 25 toe op het netwerk ( andersom zit dichtgetimmerd ). Firewall is ook praktisch idle.

Iemand bekend met deze performance problemen en die een oplossing weet?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.