[Fax archivering] Wat de HP Officejet niet kan...

Pagina: 1
Acties:

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Mijn oude (inmiddels versleten) HP Printer
HP Officejet 9120

Vorige week heb ik een nieuwe printer gekocht, namelijk een
HP Officejet PRO l7780

Nu zal je denken een Officejet PRO zal alles wel kunnen wat een normale Officejet ook kan. Maar helaas. Ik mis één belangrijke functionaliteit (die de oude Officejet wel had), namelijk een inkomende fax als PDFje opslaan op de server (netwerklocatie). Heel vreemd. Een scan digitaal opslaan op de server is geen enkel probleem.

Nu kan ik wel heel boos worden op HP. Maar dat heeft weinig zin. Dus mijn vraag is of jullie een oplossing weten. Mijn kennis wil uiteraard zijn faxnummer behouden en bij voorkeur geen E-Fax dingen. Dus is er bijvoorbeeld een adapter (hardware) waar een tel.lijn ingaat en UTP en een PDFje kan wegschrijven? Of zouden jullie het anders oplossen?

Alvast bedankt!

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 14:50
Dat je het in WSS zet, betekend dat je een server oplossing wil? Wel handig om te vermelden om wat voor OS het precies gaat ;)

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
Gaat om Windows XP en we hebben ook Windows SBS 2003 Server..

• _H_G_
Wat is eigenlijk het probleem van een modem erin en wat fax-software, zoals GFI Faxmaker?

Zo'n adapter die jij voorstelt, klinkt exotisch moeilijk leverbaar bij storing. Lijkt mij niet dat je kennis dagen/weken zonder fax kan. Als zoiets al bestaat, want de markt daarvoor lijkt me erg klein

Je kan wel boos op HP zijn, maar je hebt het toch zelf gekocht. Het is niet dat ze liegen wat een apparaat kan. Heb je ze nog gebeld? Misschien is er wel iets te regelen.

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
_H_G_ schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:57:
Wat is eigenlijk het probleem van een modem erin en wat fax-software, zoals GFI Faxmaker?

Zo'n adapter die jij voorstelt, klinkt exotisch moeilijk leverbaar bij storing. Lijkt mij niet dat je kennis dagen/weken zonder fax kan. Als zoiets al bestaat, want de markt daarvoor lijkt me erg klein

Je kan wel boos op HP zijn, maar je hebt het toch zelf gekocht. Het is niet dat ze liegen wat een apparaat kan. Heb je ze nog gebeld? Misschien is er wel iets te regelen.
Okey, een software oplossing dus. Dat kan... Alleen zit je dan weer met een GFI Faxmaker licentie.

Er staat nergens op de HP site dat de Officejet PRO l7780 minder functionaliteit heeft dan de oudere Officejet 9120 :( . Lijkt me ook niet erg logisch voor een nieuwer model printer. De verrassing komt pas als je hem uitpakt

• _H_G_
staat ook nergens dat het de opvolger is, maar echt duidelijk is het niet nee (printerkiezer stelt zelfs de 9120 nog voor).

Waarom neem je dat niet mee en bel je ze niet? Niet geschoten is altijd mis.

• ferrero

ferrero

el mosquito

Topicstarter
_H_G_ schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:45:
staat ook nergens dat het de opvolger is, maar echt duidelijk is het niet nee (printerkiezer stelt zelfs de 9120 nog voor).

Waarom neem je dat niet mee en bel je ze niet? Niet geschoten is altijd mis.
Heb HP al gebeld. En dan komen ze met een mooi warrig verhaal waar je niks mee kan. Samengevat,
"Not supported by firmware", je hebt pech.

Pagina: 1