Toon posts:

HP Club 1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een HP Club 1500 van een vriend. Voor wie HP Club 1500 niets zegt, dat is een HP bouwsel, bestaande uit een moederbord met on-board, een VGA en een audio kaart, de CPU is en AMD K6/500mhz en 64mb/100mhz, FBS=100mhz. HD= 10 GB.

HP is natuurlijk een van die fabrikanten, die als aanvulling op de gebrekkige comptabiliteit van de diverse onderdelen, zo zijn eigen aanvullende software maakt en vermoedelijk ook imbedded instructies in b.v. de CMOS en of de BIOS plaatst.

Mijn probleempje nu is dat we de PC willen opschonen, door W98 opnieuw te instaleren. Nu bleek dat er een OEM versie van W98 op zat. Die is er nu dus af en ik ben er in geslaagd om mijn eigen versie van W98 te instaleren. Maar nu blijk de P&P eigenschappen van de Audio en VGA onderdelen niet echt te werken omdat de merken / typen niet bekend zijn. Kortom ik verwacht dat het weer uren van sleutelen gaat worden voordat ik het ding weer eens fatsoenlijk aan de praat heb gekregen.
Vraag: Is er iemand die hier me ervaring heeft (b,v, zelf eigenaar van een dergelijke PC)
En: Zijn op het web sites te vinden, behalve die van (HP) waar niets is te vinden, waar ik drivers voor de audio en de vga tegen zou kunnen komen.