Hallo allemaal,
Ik heb een probleem waar ik al een lange tijd mee ben aan het stoeien.
Ik ben bezig met een redelijk simpel CMS systeem, nu werkt dat bijna helemaal. Alleen, ik krijg één ding niet voor elkaar.
Je kan pagina's toevoegen en verwijderen enzo, die pagina's staan in een mysql tabel met het ID, de titel, de content, wat voor type pagina is, en het nummer waarop ze zijn gesorteerd.
Nu ben ik bezig met een stukje code waar je dat nummer kan veranderen.
Het lukt me om alle records tevoorschijn te halen, het lukt me om één record aan te passen. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar om doormiddel van één submit knop alle records aan te passen.
Op internet staan echt een hoop voorbeelden waarvan ik er een hoop heb gelezen en uitgeprobeerd.
Op deze site staat een kant en klaar voorbeeld: http://www.phpeasystep.com/mysqlview.php?id=10 .
Deze heb ik gekopieerd en zo aangepast dat hij mijn tabel kan updaten. Zo ook te zien zijn er superglobals gebruikt, ik gebruik die optie niet dus ik heb dat al aangepast.
Mijn code tot nu toe:
Als ik hier een van de cijfers verander en op submit klik gebeurt en niks, ook geen foutmelding of iets dergelijks.
Ik weet echt niet wat ik fout doe.
Wie o wie kan mij helpen?
Alvast onwijs bedankt
Ik heb een probleem waar ik al een lange tijd mee ben aan het stoeien.
Ik ben bezig met een redelijk simpel CMS systeem, nu werkt dat bijna helemaal. Alleen, ik krijg één ding niet voor elkaar.
Je kan pagina's toevoegen en verwijderen enzo, die pagina's staan in een mysql tabel met het ID, de titel, de content, wat voor type pagina is, en het nummer waarop ze zijn gesorteerd.
Nu ben ik bezig met een stukje code waar je dat nummer kan veranderen.
Het lukt me om alle records tevoorschijn te halen, het lukt me om één record aan te passen. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar om doormiddel van één submit knop alle records aan te passen.
Op internet staan echt een hoop voorbeelden waarvan ik er een hoop heb gelezen en uitgeprobeerd.
Op deze site staat een kant en klaar voorbeeld: http://www.phpeasystep.com/mysqlview.php?id=10 .
Deze heb ik gekopieerd en zo aangepast dat hij mijn tabel kan updaten. Zo ook te zien zijn er superglobals gebruikt, ik gebruik die optie niet dus ik heb dat al aangepast.
Mijn code tot nu toe:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <?php //include config include("config.php"); mysql_connect("localhost",$username,$password) or die( "Can't connect to database!"); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database!"); $sql="SELECT * FROM content"; $result=mysql_query($sql); // Count table rows $count=mysql_num_rows($result); ?> <form name="form1" method="post" action=""> <?php while($rows=mysql_fetch_array($result)){ $id[]=$rows['id']; echo $rows['id']; ?> <input name="title[]" type="text" id="title" value="<?php echo $rows['title']; ?>"> <input name="order[]" type="text" id="order" value="<?php echo $rows['order']; ?>"><br> <?php } ?> <input type="submit" name="Submit" value="Submit"> <?php if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ for($i=0;$i<$count;$i++){ $title = $_POST['title']; $order = $_POST['order']; $sql1="UPDATE content SET title='$title[$i]', order='$order[$i]' WHERE id='$id[$i]'"; $result1=mysql_query($sql1); } } mysql_close(); ?> </form> |
Als ik hier een van de cijfers verander en op submit klik gebeurt en niks, ook geen foutmelding of iets dergelijks.
Ik weet echt niet wat ik fout doe.
Wie o wie kan mij helpen?
Alvast onwijs bedankt
Hallo!