Toon posts:

timecapsule range uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heel veel last van het uitvallen van mijn wifi signaal,zowel op mijn windows laptop als mijn macbook,en op mijn vrouw haar iphone en ik op mijn nokia.Ik lees dat er heel veel problemen zijn met 10.5 ed maar dit zal niet hetzelfde zijn als het probleem dat ik heb denk ik vermits ik het met alle os heb.
Ik zou eventueel een airport expres willen bijkopen om het netwerk uit te breiden,gaat dit helpen en verlies ik snelheid?
Ik hoop dat er iemand kan helpen want ik heb mijn linksys wrt aan mijn buurman gegeven en ik wil echt niet toegeven dat de tc een bagger product is.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zou het niet gewoon mogelijk zijn dat jij en je buurman op hetzelfde kanaal (of SSID) zitten? Zeker omdat je jou wrt aan je buurman hebt gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door The Dolf op 13-10-2008 00:38 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 04:28

Gerco

Professional Newbie

Face it, de wireless range van de TC zuigt. Ik heb mijn oude router weer van stal gehaald om het netwerk uit te breiden en nu werkt het weer een stuk beter. Het schijnt dat de AEBS beter is, maar eigenlijk wil ik het niet riskeren om zo'n ding aan te schaffen en er vervolgens achter te komen dat het niets helpt.

Helaas, maar een WL520 van een paar tientjes is een betere router dan een TC van 300 euro.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman en ik zitten 100´% zeker op een verschillend ssid,ik heb gemerkt dat iedereen hier op kanaal 11 zit en ik kan op ieder zijn netwerk(heb overal de key van)
Op welk kanaal kan ik dan best mijn TC zetten?
Best balen dat je 500€ armer bent en je netwerk achteruit gaat :(

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:53
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 07:02:
Mijn buurman en ik zitten 100´% zeker op een verschillend ssid,ik heb gemerkt dat iedereen hier op kanaal 11 zit en ik kan op ieder zijn netwerk(heb overal de key van)
Op welk kanaal kan ik dan best mijn TC zetten?
Best balen dat je 500€ armer bent en je netwerk achteruit gaat :(
Een eind daarvandaan... op 1 bijvoorbeeld. Je kan overigens beter een AEBS kopen om het netwerk uit te breiden, tenminste dat is mijn ervaring.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 04:28

Gerco

Professional Newbie

Er zijn drie niet-overlappende kanalen op de 2.4GHz band. Die zijn 1, 6 en 11. Alle andere kanalen overlappen in meer of mindere mate met elkaar. Als iedereen dus op 11 zit, ga dan op 1 zitten. Ik heb hetzelfde gedaan en het helpt een beetje, maar niet echt heel veel.

Overschakelen op N-only helpt ook iets, naar 5GHz overschakelen doet wonderen voor de snelheid, maar alleen als je zo dichtbij zit dat je ook gewoon een kabeltje kan aansluiten. De range doet het geen goed (op zich wel logisch ook).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heel de tc gereset en het netwerk opnieuw ingesteld,ik heb er dan ood maar een 16 poorts switch aangehangen,maar alles werkt nu perfect,ik heb weer stabiele verbindingen,...
Wat bedoelen julie met AEBS?is dit de airport expres?ik heb eentje gekocht morgen ga ik hem eens bezien,maar zonder lan kan ik het wifi niet uitbreiden via airport expres?dacht ik of ben ik mis?

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

AEBS -> Airport Extreme Base Station :)

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb de AEBS er tussen zitten en nog valt mijn laptop van het werk zonder wifi,het is een intel wirles kaart die er in zit,die dingen kunnen toch niet zo slecht zijn??Zou het kunnen dat het ergens een conflict geeft met mijn apple nerwerkje?Ik heb al gekeken voor de nieuwste drivers en ik heb airport util op de windows geinstalled,ben echt ten einde raad en weer 90€ lichter,maar de remote functie en Airtunes is wel show.
Pagina: 1