• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Ben op zoek naar een nieuwe televisie; mijn "eisen":
- 37"
- full hd
- ingebouwde HD decoder (ben ik de enige die die losse decoders onhandig/lelijk vindt?)
- ingebouwde 802.11n ontvangst, zodat ik hd kan streamen van mijn NAS in de meterkast (ben ik de enige die geen media PC in zijn woonkamer wil / die zijn data centraal wil managen?)
- snelle zapsnelheid (ik heb nu een 28" Philips CRT breedbeed en die is zo traag...)
- moet goed om kunnen gaan met snelle beeldwisselingen (zowel qua responsetijd als qua processing).

Ik kan (nog?) niets vinden dat hieraan voldoet. Heb ik zo'n gek eisenpakket?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:58
"ingebouwde 802.11n ontvangst" klinkt heel simpel, maar dat betekent natuurlijk ook dat er ondersteuning in moet zitten voor tig codecs, dat er een aardig processortje in moet zitten op je 1080p te decoden, dat er überhaupt een interface in moet zitten om door je NAS heen te bladeren etc. Is dus nogal wat meer dan een simpel wifi kaartje, en dat heet dus een media centre.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik weet het niet hoor, maar op je 802.11n punt na zijn er best wel TV's te vinden die aan je eisen voldoen, me dunkt. Weet niet wat je budget is natuurlijk, maar dat geef je ook niet aan.

Ik zou me eens beter erin verdiepen als ik jou was en die 802.11n eis achterwege laten!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Prijs is niet heel erg van belang; waar voor je geld wel.
Ik wil vooral een tv waar ik me niet aan ga ergeren.

M.b.t. 802.11n: deze "eis" komt vanuit wat mij als gebruiker nou handig zou lijken, niet o.b.v. wat technisch al wel of niet kan.

Die Acer lijkt wat oud (mag ik vragen waarop jij gegoogled hebt?)

Dank voor de reacties tot nu toe!

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Videopac schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:18:
Als prijs een beperkte rol speelt zou ik er gewoon een Apple TV bij kopen en daar de recent uitgebrachte XBMC port op installeren. Ik heb al 1.5 jaar een Apple TV en met XBMC erbij is het helemaal een geweldig ding geworden. En hij is klein en strak vormgegeven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Videopac schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:18:
Ik wil vooral een tv waar ik me niet aan ga ergeren.

M.b.t. 802.11n: deze "eis" komt vanuit wat mij als gebruiker nou handig zou lijken, niet o.b.v. wat technisch al wel of niet kan.

Die Acer lijkt wat oud (mag ik vragen waarop jij gegoogled hebt?)

Dank voor de reacties tot nu toe!
Tis heel leuk een eis te hebben, maar snap je wel hoe zoiets werkt? Er moet een complete computer in een TV gebouwd worden, wat betekent dat voor 99% van de potentiele klanten de TV afvalt omdat ze betalen voor iets wat ze nooit gaan gebruiken. Neem gewoon een fatsoenlijke media center pc met veel mogelijkheden en een klein uiterlijk en bespaar jezelf de ergernis van een TV met een veel mindere beeldkwaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mogelijk dat Apple met een LCD tv komt met Wifi ingebouwd. Er gaan i.i.g geval geruchten over. Over een HD tuner is nog niks gezegd. :)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 16:02

OMD

Videopac schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:01:

- ingebouwde HD decoder (ben ik de enige die die losse decoders onhandig/lelijk vindt?)

- snelle zapsnelheid (ik heb nu een 28" Philips CRT breedbeed en die is zo traag...)
Beetje een tegenstrijdigheid, vind je niet?

Je wilt snel zappen maar wel digitale televisie, dat gaat nou niet echt goed samen met elkaar.

Ingebouwde HD-Decoder vallen er trouwens behoorlijk wat toestellen af, sterker nog; Ik ken er maar 1.
De Loewe Xelos A37 maar met een prijskaartje startend vanaf €2699,- is dit geen goedkope televisie.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 12-10-2008 23:35 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

Link uit 2005 :+

Overigens zijn er genoeg kleine wireless apparaten om te streamen. Met een beetje handigheid makkelijk weg te bouwen. Zit eiegenlijk te wachten totdat Logitech met een vid streamer komt zoals hun Squeezebox. Perfect apparaatje, klein en een scherm in je bediening. Jammer dat ze dat niet gelijk hebben ingebouwd want hun audo streaming is perfect.

Ik zou gewoon gaan voor de TV die jouw het meeste ligt qua kleur en dynamiek, scheelt nogal per merk en voor de rest van je hardware naar goeie andere alternatieven kijken :)

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
OMD schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

Je wilt snel zappen maar wel digitale televisie, dat gaat nou niet echt goed samen met elkaar.

[...]
Kan iemand mij uitleggen wat de vooruitgang/verbetering is op het gebied van zappen de afgelopen 30-35 jaar?
Het zappen wordt trager en trager. Vanuit klantperspectief zeker geen verbetering. En een opmerking als: dat hoort bij digitale televisie vind ik een technocratische opmerking. Waarom dan niet fatsoenlijk kunnen zappen als requirement voor de standaard voor digitale televisie aangehouden?
(maar het zal wel weer aan mij liggen).

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18
Videopac schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:01:
- 37"
- full hd
- ingebouwde 802.11n ontvangst, zodat ik hd kan streamen van mijn NAS in de meterkast (ben ik de enige die geen media PC in zijn woonkamer wil / die zijn data centraal wil managen?)
- moet goed om kunnen gaan met snelle beeldwisselingen (zowel qua responsetijd als qua processing).

Ik kan (nog?) niets vinden dat hieraan voldoet. Heb ik zo'n gek eisenpakket?
Opzich geen gek eisenpakket, maar wat voor (HD) decoder wil je?
DVB-C, DVB-T etc?

De lossen van Humax (5000 uit mijn hoofd) is verre van lelijk, klein maar zeer fijn apparaat.
Zelf heb ik de Panasonic TX-37LZD800: wel DVB-T tuner (wil ik niet), verders erg fijne tv!

wijze woorden

• OMD

OMD

Kan iemand mij uitleggen wat de vooruitgang/verbetering is op het gebied van zappen de afgelopen 30-35 jaar?
Het zappen wordt trager en trager. Vanuit klantperspectief zeker geen verbetering. En een opmerking als: dat hoort bij digitale televisie vind ik een technocratische opmerking. Waarom dan niet fatsoenlijk kunnen zappen als requirement voor de standaard voor digitale televisie aangehouden?

Het is zeker sneller geworden met analoge televisie echter is het zo dat wanneer men digitale tv kijkt dat elke keer dat je overschakelt het ''analoge'' signaal even omgezet moet worden naar digitaal. Dit kost even tijd.
waar zie je mij zeggen dat traag zappen bij digitale tv hoort dan???
Ik zeg: Je wilt snel zappen maar wel digitale televisie. Ik zal het even voor jou vertalen:

Eigenlijk zeg ik dus dat het een bijkomstigheid (iets anderes dan ''horen bij'') is van digitale televisie en dat je je hier bij neer moet leggen. Het gaat wel steeds beter met zappen maar met ingebouwde decoders is het nog een beetje afwachten omdat niet alleen de decoder verantwoordelijk is voor het zappen maar ook de decrypter die in het toestel moet. Dat zal komende maanden, jaren wel steeds beter worden.

Ik denk persoonlijk dat je je eisen een beetje bij moet stellen IMO.

just my 2 cents.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Videopac schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:28:
[...]

Dat is het nadeel van I frames in mpeg encoding, je moet daar nu eenmaal op wachten voor je wat kan laten zien.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

koboy

Heb een idee voor een icon

Videopac schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:28:
[...]

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:49:
[...]

Dat is het nadeel van I frames in mpeg encoding, je moet daar nu eenmaal op wachten voor je wat kan laten zien.
Daarbij moet je ook wachten tot de decryptie gesynchroniseerd is. FTA kanalen zappen dan ook een stuk sneller dan encrypted kanalen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

OMD schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:29:
[...]

Beetje een tegenstrijdigheid, vind je niet?

Ingebouwde HD-Decoder vallen er trouwens behoorlijk wat toestellen af, sterker nog; Ik ken er maar 1.
De Loewe Xelos A37 maar met een prijskaartje startend vanaf €2699,- is dit geen goedkope televisie.
Sharp heeft ook nog de 46HD1E en 52HD1E met ingebouwde DVB-T, DVB-C, en DVB-S. Bovendien zit er nog een harddisk in, waardoor het helemaal een zeldzaam geval is; HDTV opnemen zonder tussenkomst van enig apparaat.

Jouw eis mbt WiFi vind ik wat vreemd. Wel logisch dat je het graag zou willen, maar in de praktijk zal het vaak niet voldoen. De theoretische bandbreedte is groot genoeg, maar in de praktijk blijkt WiFi niet geschikt voor het streamen van HD content, zoek maar eens in de topics over de PS3 als media center.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• OMD

OMD

Positron schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:38:
[...]

Sharp heeft ook nog de 46HD1E en 52HD1E met ingebouwde DVB-T, DVB-C, en DVB-S. Bovendien zit er nog een harddisk in, waardoor het helemaal een zeldzaam geval is; HDTV opnemen zonder tussenkomst van enig apparaat.

Jouw eis mbt WiFi vind ik wat vreemd. Wel logisch dat je het graag zou willen, maar in de praktijk zal het vaak niet voldoen. De theoretische bandbreedte is groot genoeg, maar in de praktijk blijkt WiFi niet geschikt voor het streamen van HD content, zoek maar eens in de topics over de PS3 als media center.
Quote uit startpost:
- 37"
En de Loewe kan ook met harddisk HD opnemen en dan heb je de 37"
Alleen wel zo een beetje dezelfde prijs als de Sharp 46 inch.
Het kan wel voldoen indien je een N verbinding hebt. Nieuwe LCD's werken tegenwoordig ook weer met een losse kast bij de tv en kan alles draadloos streamen naar het scherm (ook in 1080p)
PS3 heeft zowiezo maar een G verbinding ;)

Maar er zijn niet zoveel toestellen die HD materiaal kunnen streamen. Ik ken momenteel alleen de Loewe Connect. MPEG is geen probleem voor dat toestel.

- 37"
- Network connection of draadloos (ingebouwd) ( G verbinding dus geen full-hd, dat stottert )
- Ingebouwde HD decoder met harddisk

€ 3399,-

[ Voor 32% gewijzigd door OMD op 15-10-2008 11:57 ]

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je hebt helemaal gelijk, die zijn inderdaad geen 37". Ik bedoelde het ook meer als reactie op jouw post, maar zoals je zelf zegt maakt het qua prijs niet zoveel uit. De stap van 37" naar 46" is helaas wel een hele grote, dus die moet je alleen nemen als je echt de ruimte ervoor hebt. En het geld natuurlijk, alleen vermoed ik dat de eerste van de twee de reden is dat de topicstarter een 37" wil.

De kans dat Videopac de tv gaat vinden die hij zoekt acht ik niet groot, dus hij zal ergens concessies in moeten gaan doen. Ik neem aan dat hij wel een BD-speler zal willen gezien zijn eisen, dus misschien is het dan slim om die te combineren met een Media Center in één apparaat. Dan kan hij toch HD streamen zonder 'extra' apparaten. Of hij moet er nog een geïntegreerde BD-speler in z'n tv eisen, dan geef ik het op. ;) Een mogelijke oplossing is een PS3. Hoewel dat ook geen ideale oplossing is, kun je er wel voor een groot deel mee aan zijn eisen voldoen. HD kun je wireless streamen en als de bandbreedte net tekort schiet heb je de mogelijkheid de files van tevoren op de harddisk te kopiëren, via WiFi. Voorwaarde is wel dat zijn NAS dan DLNA ondersteunt, dus er zitten wat haken en ogen aan.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 19:12
De sony 4000 serie heeft een ingebouwde HD decoder en een UTP poort...

Iemand trouwens ervaring met ingebouwde HD Decoders in tv's (sony)? is daar een topic over?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ingebouwde HD-Decoder vind je in vrijwel ieder Loewe toestel. Overigens is de nieuwe productie Loewe-toestellen allemaal uitgerust met Netwerk aansluiting. Hierdoor kan je content van je PC/NAS-HDD streamen naar je televisie. Momenteel werkt dit goed op de modellen can Loewe genaamd connect. De connect is ook uitgerust met WiFi mogelijkheid. Enkel niet de N versie die jij noemt. Wil je echt voor wireless gaan en niet voor het stabielere wired?

Meer informatie vind je op http://www.loewe.be

Overings in combinatie met een alphacrypt module kan je digitaal kijken en opnemen op hetzelfde moment. De opnames worden opgeslagen op een HDD in het toestel.

Wat betreft de zap-snelheid; Er zijn maar weinig decoders die snel zappen (lees eigenlijk geen een). Loewe LCD televisies zappen in 2 a 3 seconden van SD naar SD en van HD naar HD. Zappen tussen SD en HD gaat weer wat langzamer. Maargoed, weegt zapsnelheid op tegen beeldkwaliteit?

[ Voor 17% gewijzigd door Friedchicken op 29-10-2008 13:50 . Reden: zapsnelheid ]

Verwijderd

TV's die 802.11n ondersteunen om HD content te streamen ken ik niet. Denk dat je daarvoor toch een los app. voor nodig zal hebben. De rest van je eisen zijn niet zo bijzonder, en met een beetje eigen zoekwerk heb je die zo gevonden.

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
OK, dank voor alle reacties.
Ik stel mijn eisen wat bij.
- grootte 37-40"
- ingebouwde HDTV DVB-C decoder.
- wifi draft-n hoeft niet; ik sluit mijn laptop er wel op aan als ik daar behoefte aan heb ;)

Ik zag dat veel Sony televisies een HDTV DVB-C decoder hebben, evenals een enkele Philips.
Nog andere merken die dit hebben die ik over het hoofd dreig te zien?

Pagina: 1