Beste medetweakers,
ik heb een probleem met mijn nieuwe pc en windows vista, als de pc idle is heb ik toch telkens 25% cpu load. De pc wordt hier erg traag van en als ik bijvoorbeeld een internetadres intyp bij IE dan moet ik vaak tien seconden of langer wachten. Ook hapert de muis als er nog maar 1 venster openstaat.
mijn specs zijn:
asus striker II formula bios 1605
intel Q6600
4 GB corsair dominator 1066 mhz cas 5
Club 3d nvidia 9800 GTX
WD raptor 150 GB
WD 500 GB schijf
conceptronic C300Ri
lightscribe DVD brander
lian li pc70
antec true 850 watt
dit alles is watergekoeld mbv 2 radiatoren (2x 120mm en 1x 120mm) en ik heb nog 7 casefans. De temperaturen en voltages zijn prima:
idle stress
CPU: 30 50
NB: 45 60
SB: 30 45
12 volt: 11.97
5 volt: 5.2
3.3 volt: 3.23
De drivers die ik geinstalleerd heb op windows vista ultimate x64 zijn:
nvidia 178.13
nvidia PhysX v8.09.04
conceptronic drivers (nieuwste)
soundmax drivers (nieuwste)
Nvidia nforce drivers 15.23
Het probleem lijkt vooral op te treden als ik taakbeheer start. Ik zie dat niet actieve systeemprocessen de resources gebruiken wanneer er hoge load is. Ik had gelezen dat dit kon komen door windows indexing service. Deze heb ik voor m'n beide schijven uitgezet.
Ik heb op internet en GoT gezocht en gelezen over een heleboel mensen die hetzelfde probleem als mij hebben maar ik kon hier geen oplossing voor mij uithalen. Veel mensen hadden de problemen door niet geinstalleerde drivers maar ik heb alles geinstalleerd voor zover ik weet.
ik heb een probleem met mijn nieuwe pc en windows vista, als de pc idle is heb ik toch telkens 25% cpu load. De pc wordt hier erg traag van en als ik bijvoorbeeld een internetadres intyp bij IE dan moet ik vaak tien seconden of langer wachten. Ook hapert de muis als er nog maar 1 venster openstaat.
mijn specs zijn:
asus striker II formula bios 1605
intel Q6600
4 GB corsair dominator 1066 mhz cas 5
Club 3d nvidia 9800 GTX
WD raptor 150 GB
WD 500 GB schijf
conceptronic C300Ri
lightscribe DVD brander
lian li pc70
antec true 850 watt
dit alles is watergekoeld mbv 2 radiatoren (2x 120mm en 1x 120mm) en ik heb nog 7 casefans. De temperaturen en voltages zijn prima:
idle stress
CPU: 30 50
NB: 45 60
SB: 30 45
12 volt: 11.97
5 volt: 5.2
3.3 volt: 3.23
De drivers die ik geinstalleerd heb op windows vista ultimate x64 zijn:
nvidia 178.13
nvidia PhysX v8.09.04
conceptronic drivers (nieuwste)
soundmax drivers (nieuwste)
Nvidia nforce drivers 15.23
Het probleem lijkt vooral op te treden als ik taakbeheer start. Ik zie dat niet actieve systeemprocessen de resources gebruiken wanneer er hoge load is. Ik had gelezen dat dit kon komen door windows indexing service. Deze heb ik voor m'n beide schijven uitgezet.
Ik heb op internet en GoT gezocht en gelezen over een heleboel mensen die hetzelfde probleem als mij hebben maar ik kon hier geen oplossing voor mij uithalen. Veel mensen hadden de problemen door niet geinstalleerde drivers maar ik heb alles geinstalleerd voor zover ik weet.