Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista64] Vista dropt verkeer met smb browsen

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 14:55
Ik heb een probleem met mijn Vista64 waarbij al het verkeer richting het lokale lan ophoud na het browsen op smb shares.
Er komen geen errors behalve een timeout na een tijdje, de enigste manier om alles weer aan de gang te krijgen is met een reboot of het uit/in schakelen van de nic.
De nic is een Realtek RTL8168B/8111B geintegreerd op een gigabyte p35-dq6 moederbord.
Het gebeurd met browsen op een normale linux samba machine en een readynas die volgens mij ook een eigen samba versie gebruikt.
Met winXP geen problemen met het netwerk dus het is iets mafs in Vista.
  • Ik heb de drivers al naar de laatste versie die op de realtek site stonden gebracht.
  • Windows firewall is uitgeschakeld
  • Ik heb een virusscanner maar die is ook uitgeschakeld, zonder virusscanner nogsteeds hetzelfde probleem
  • geen overige netwerk software.
Enig idee ?

[edit]
Het lijkt er op dat het alleen maar gebeurd als Vista een bestand op een share wil openen, voor b.v. een preview icoon, file details of gewoon openen. Tot er bestanden in zicht komen kan ik gewoon doorklikken.

[ Voor 11% gewijzigd door Consequator op 12-10-2008 22:32 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pak er eens Wireshark bij en kijk eens nauwkeurig naar het verkeer wat over de lijn vliegt?
Vista doet standaard aan SMB.v2 bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47
had laatst soortgelijke problemen met SMB van Vista-> XP terwijl XP -> XP wel werkte. Bij mij lag het aan de MTU size. Deze (met netsh) verlaagd van 1500 naar 1450 (of 1480, ben ik even kwijt) en probleem was verholpen. Geen idee of dit bij jou het probleem oplost, maar you never know.

• Consequator
hmm, ik ga even met de MTU en met wireshark spelen.
Meer volgt maar ik heb vanacht even geen tijd meer.

• Consequator
Beetje laat maar dit zat hem inderdaad in de MTU van vista, meer specifiek in de auto tuning die vista heeft ingebouwd.
op http://support.microsoft.com/kb/932170 staat beschreven hoe je auto tuning uit zet.
Ik heb de MTU op 1454 gezet (ik weet niet meer waar ik dat nummer vandaan heb maar dat stond ergens)

En toen werkte alles normaal...

* Consequator wacht op vista sp2 :X

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kun je doen, maar uit je eigen link:
This problem was corrected in Windows Vista Service Pack 1.
;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik had vorige week ook soortgelijke problemen, nadat ik allerlei tips al had geprobeerd, bleek de virusscanner de vertraging te veroorzaken. Nadat ik had ingesteld dat het netwerk niet gescand hoefde te worden was het weer snel als vanouds.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1