Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Binnenruit bij laadruimte ontspiegelen

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:43

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hi :w

Mijn vriendin heeft sinds kort een andere auto, waarbij er in de wand die de laadruimte van het passagiersgedeelte scheidt een glazen ruit zit. Als het donker is, kun je slecht naar achteren kijken omdat de ruit al het licht dat via de voorruit naar binnen komt spiegelt. Je ziet dus in je achteruitkijkspiegel hetzelfde als wat je voor je ziet 8)7

Nou dacht ik dat het misschien mogelijk is om de ruit te ontspiegelen. Iemand toevallig ervaring hiermee en wat je daarvoor nodig hebt? Via Google heb ik eigenlijk niet zoveel kunnen vinden hierover, behalve ontspiegelde glasplaten voor fotolijstjes enzo...

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Een sticker met een soort mat reliëf?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:24
loop eens binnen bij een opticien en vraag waarmee zij brillen ontspiegelen, dit zal een soort coating zijn.

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 07:58
Wellicht je spiegel vervangen voor een soort met een polarisatie-effect (weet niet of ze bestaan, vast wel).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer eens heeeel simpel een rol huishoudplastic (je weet wel, om te spannen over een bak met sla ofzo) op je ruit te plakken. Volgens mij werkt dat zonder problemen en is niet verboden. Moet je het natuurlijk wel ff zonder luchtbubbeltjes doen want anders is het net alsof je door een bubbelbad naar achteren kijkt.

En rij anders ff bij de CarGlass langs ofzo; meestal hebben ze best veel folders liggen over allerlei onderwerpen die met autobeglazing te maken hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 19:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Wellicht offtopic, maar kun je niet beter de binnenspiegel er uit halen? Ben je direct van het probleem af en gebruik je alleen de 2 buitenspiegels. Dat is vrij gangbaar.

• MAX3400

MAX3400

André schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:25:
Wellicht offtopic, maar kun je niet beter de binnenspiegel er uit halen? Ben je direct van het probleem af en gebruik je alleen de 2 buitenspiegels. Dat is vrij gangbaar.
Gedeeltelijk mee eens; probleem is alleen dat je het omdraait. Een auto is verplicht om 1 linkerbuitenspiegel te hebben en 1 binnenspiegel. De rechterbuitenspiegel is optioneel. Dat betekent in de praktijk dat je zonder binnenspiegel volgens de APK-richtlijnen niet mag rijden tenzij de auto 2 volledig werkende buitenspiegels heeft. Een en ander is na te vragen bij een APK keuringsstation; het heeft ook te maken met de leeftijd en type-nummer van de auto.

Tja, en er is een omweg inderdaad hiervoor; als je het binnenraam (wat nu dus spiegelt) laat afdekken met een ondoorzichtig materiaal, dan hoeft de binnenspiegel helemaal niet meer aanwezig te zijn. Probleem is dan wel dat als een buitenspiegel beschadigd raakt, dat je helemaal niet meer mag rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 19:30 ]

• AkroBatik
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MAX3400 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:29:
[...]

Gedeeltelijk mee eens; probleem is alleen dat je het omdraait. Een auto is verplicht om 1 linkerbuitenspiegel te hebben en 1 binnenspiegel. De rechterbuitenspiegel is optioneel. Dat betekent in de praktijk dat je zonder binnenspiegel volgens de APK-richtlijnen niet mag rijden tenzij de auto 2 volledig werkende buitenspiegels heeft. Een en ander is na te vragen bij een APK keuringsstation; het heeft ook te maken met de leeftijd en type-nummer van de auto.

Tja, en er is een omweg inderdaad hiervoor; als je het binnenraam (wat nu dus spiegelt) laat afdekken met een ondoorzichtig materiaal, dan hoeft de binnenspiegel helemaal niet meer aanwezig te zijn. Probleem is dan wel dat als een buitenspiegel beschadigd raakt, dat je helemaal niet meer mag rijden.
Zelfde verhaal gaat natuurlijk op als je linker spiegel van elke willekeurige auto beschadigd raakt.

.

• MAX3400

MAX3400

AkroBatik schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:08:
[...]

Zelfde verhaal gaat natuurlijk op als je linker spiegel van elke willekeurige auto beschadigd raakt.
Nope, maar leuk geprobeerd. Als jij een defecte linkerspiegel hebt en een werkende binnenspiegel en rechterspiegel, mag je alsnog niet rijden. De insteek van de discussie hierboven is binnenspiegel/rechterspiegel elkaar laten compenseren maar voor zover ik weet is de linkerspiegel 100% verplicht ongeacht het aantal andere spiegels op je auto.

Hier is dus ook geen uitzondering/omweg/APK-regeltje voor om dat te omzeilen.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2008 20:20 ]

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:25
MAX3400 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:20:
[...]

Nope, maar leuk geprobeerd. Als jij een defecte linkerspiegel hebt en een werkende binnenspiegel en rechterspiegel, mag je alsnog niet rijden. De insteek van de discussie hierboven is binnenspiegel/rechterspiegel elkaar laten compenseren maar voor zover ik weet is de linkerspiegel 100% verplicht ongeacht het aantal andere spiegels op je auto.

Hier is dus ook geen uitzondering/omweg/APK-regeltje voor om dat te omzeilen.
Jij doet alsof het een heel slecht idee is om de binnenspiegel weg te halen en dan de rechterspiegel te gebruiken en een argument daarbij is dat je dan niet meer mag rijden zodra die rechterspiegel beschadigd raakt. Net als ik vindt AkroBatik dat blijkbaar niet zo'n goede reden omdat je dus ook niet mag rijden zodra je linkerspiegel beschadigd raakt, ongeacht de staat van de andere spiegels. (Oftewel: linkerspiegel is bij elke auto even kwetsbaar en belangrijk als de rechterspiegel bij een auto zonder binnenspiegel.)

[ Voor 6% gewijzigd door Raynman op 14-10-2008 23:08 ]

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan ook een steen door die ruit gooien.

Of op een andere manier verwijderen.
Hoe dan ook dat glas is toch nutteloos.

Tenzij ik iets niet begrepen heb en het een pick-up truck is.

[ Voor 20% gewijzigd door Soldaatje op 14-10-2008 23:20 ]

Verwijderd

Dat glas lijkt me bedoeld om te voorkomen dat de lading bij een noodstop de cabine in komt zeilen lijkt me. Als je het weghaalt zal je iets van en rooster of gaas er in moeten zetten. Beste optie lijkt me afplakken en binnenspiegel er uit (als er rechts een spiegel zit). Zelfs een vrouw kan best leren rijden met alleen de buitenspiegels.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:24:
Dat glas lijkt me bedoeld om te voorkomen dat de lading bij een noodstop de cabine in komt zeilen lijkt me. Als je het weghaalt zal je iets van en rooster of gaas er in moeten zetten. Beste optie lijkt me afplakken en binnenspiegel er uit (als er rechts een spiegel zit). Zelfs een vrouw kan best leren rijden met alleen de buitenspiegels.
dat glas is bedoeld om toch nog de binnenspiegel te kunnen gebruiken, anders was de hele wand wel van staal

Verwijderd

Tja, maar dat glas maakt dat je in het donker de binnenspiegel niet kunt gebruiken en ik kan me zelfs voorstellen dat het gewoon hinderlijk is om een "echo" van je bliksveld in je binnenspiegel te zien. Ik zou die ruit dus gewoon afplakken, tenzij het een nieuwe auto betreft, dan zou ik de dealer ermee lastig gaan vallen.

• Korakal
  • Laatst online: 21-11 16:43

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Een soort van coating had ik zelf ook al aan gedacht, maar er is zo lastig iets over te vinden. Kan wel eens een keer bij Carglass oid gaan vragen ja :) Het folie kan ik eens proberen om een idee te krijgen of het gaat werken.

De ruit is inderdaad om de lading tegen te houden zonder dat het zicht beperkt wordt. Verder houdt het de kou tegen (en de warmte in de cabine binnen), anders zou je 'm eruit kunnen halen. Helemaal weghalen is voor zowel de ruit als de binnenspiegel geen optie, zeker niet omdat overdag het zicht in de spiegel gewoon prima is.
Pagina: 1