Ik heb een probleem met de validators in dot.net (2.0). Ze worden niet clientside gecheckt in een bepaalde situatie.
Dit is de situatie:
Ik heb een pagina met een masterpage. De masterpage heeft webpartzones. Op de betreffende pagina heb ik een webpart(usercontrol) geplaatst met validators. Het gaat hier op een contact formulier. Nu als ik op de button druk dan valideerd de pagina niet meer clientside. Ik kan het dan alleen nog maar serverside checken. Nu als ik het usercontrol buiten de webpartzone plaats dan werkt het wel! Ik loop nu al dagen met dit probleem maar kan geen oplossing vinden. Heeft iemand anders hier dit al wel een mee gemaakt/opgelost?
Hieronder de code van het contact formulier:
Wat mij opviel is dat na het renderen van de html de span objecten niet worden gerenderd wat wel het geval is als je ze buiten de webpart zones plaatst.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Dit is de situatie:
Ik heb een pagina met een masterpage. De masterpage heeft webpartzones. Op de betreffende pagina heb ik een webpart(usercontrol) geplaatst met validators. Het gaat hier op een contact formulier. Nu als ik op de button druk dan valideerd de pagina niet meer clientside. Ik kan het dan alleen nog maar serverside checken. Nu als ik het usercontrol buiten de webpartzone plaats dan werkt het wel! Ik loop nu al dagen met dit probleem maar kan geen oplossing vinden. Heeft iemand anders hier dit al wel een mee gemaakt/opgelost?
Hieronder de code van het contact formulier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" Inherits="WebParts_ContactForm" Codebehind="ContactForm.ascx.cs" %>
<asp:Panel ID="pnlContactForm" runat="server">
<table style="border:solid 1px black;">
<tr>
<td><b>Contact Formulier</b></td>
</tr>
<tr>
<td>Naam:</td>
</tr>
<tr>
<td>
<asp:TextBox ID="txtName" runat="server"></asp:TextBox>
<asp:RequiredFieldValidator ID="rfv1" ControlToValidate="txtName" runat="server" ErrorMessage="* Verplicht"></asp:RequiredFieldValidator>
</td>
</tr>
<tr>
<td>E-mail:</td>
</tr>
<tr>
<td>
<asp:TextBox ID="txtEmail" runat="server"></asp:TextBox>
<asp:RequiredFieldValidator ID="rfv2" ControlToValidate="txtEmail" runat="server" ErrorMessage="* Verplicht"></asp:RequiredFieldValidator>
</td>
</tr>
<tr>
<td>Vraag/Opmerking:</td>
</tr>
<tr>
<td>
<asp:TextBox ID="txtNote" runat="server" Height="400px" Width="400px" TextMode="MultiLine" MaxLength="2000"></asp:TextBox>
<asp:RequiredFieldValidator ID="rfv3" ControlToValidate="txtNote" runat="server" ErrorMessage="* Verplicht"></asp:RequiredFieldValidator>
</td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><asp:Button ID="btnSend" runat="server" Text="Verstuur" OnClick="btnSend_Click" /></td>
</tr>
</table>
</asp:Panel>
<asp:Panel ID="pnlMessage" runat="server" Visible="false">
<center><asp:Label runat="server" Font-Bold="true" ID="lblMessage"></asp:Label></center>
</asp:Panel> |
Wat mij opviel is dat na het renderen van de html de span objecten niet worden gerenderd wat wel het geval is als je ze buiten de webpart zones plaatst.
code:
1
| <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rfv1" style="color:Red;visibility:hidden;">* Verplicht</span> |
Iemand een oplossing voor dit probleem?