Verwisselbare HDD bracket / slide voor 5,25"

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Waar kan ik zoon verwisselbaar rack voor een 3,5" hdd krijgen. Helpt zoon rack ook tegen het gezoem van de schijf??

Zijn er meer voordelen en wellicht nadelen??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je kan ze krijgen bij de betere computershop, vanaf een gulden of 40.
De meest eenvoudige zijn slechts een plastic "laatje" met "kastje", zonder extra's. Wat luxere (zoals ik zelf een heb) kunnen bijvoorbeeld van aluminium zijn (= geleidt warmte goed, oftewel koelt de hdd af) en/of uitgerust zijn met een of meer koelertjes.
Zeker bij de huidige snelle schijven (7200rpm) is koelen welkom dus als je een bracket koopt zou ik gelijk op zoek gaan naar zo'n goede.

Verdere voordelen: als je meerdere pc's uitrust met een bracket (let op! Niet alle brackets zijn gelijk :(!) kan je dus wisselen tussen computers zonder te klooien. Of je kan meerdere verschillende hd's voor je pc gebruiken (bijv. een met Linux en een met Windows ofzo?)
Nadelen: ze kosten geld en kosten je een 5.25" slot.

Neutrale extra feiten: ze leveren geen snelheidswinst (of -verlies) op en zorgen niet echt voor geluidsdemping (die van mij rammelt zelfs zelf een beetje mee :()
Ook het plaatsen/verwijderen van een schijf terwijl je pc aanstaat kan niet!!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Hmm, dus weinig echte voordelen...

Tsja dat hot-swappable niet werkte wist ik wel ja ;)

Ik vin dmijn hdd alleen enorm veel herrie maken als ie in zoon 3,5" rekje zit vastgeschroefd! Ik heb um nu op de bodem van mijn tower liggen en nu hoor ik um totaal niet..Ik dacht dat wellicht zoon slede dat ook als voordeel had!

Ik heb BDW een IBM 7200RPM schijfje (45GB), dus ik zal een bracket met fan noig hebben!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 17:49

riffey#4

aka Beever#4

Als je 'm op ATA100 hebt, dan moet je er op letten dat je rek ook ATA100 is (heeft nl net een andere kabel, meer aders)
Anders draait ie op ATA66.
Dir van mij kostten fl 35,- (ata66) en hebben 2 kleine fans: 1 in de slede, _voor_ de HD, en 1 in het rek, achter de HD.
Weet niet of dat echt veel koelt, ze zijn nogal klein.

• Kookie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
OP zich wel erg handig als je inderdaad snel en makkelijk van systeem wil wisselen zonder bv. multiboot schijven. Alleen die van mij maakt inderdaad ook zo'n herrie. Maar asl ik er even een paar rammen op geef wordt het alweer minder 8-)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op donderdag 22 februari 2001 21:10 schreef Kookie het volgende:
Alleen die van mij maakt inderdaad ook zo'n herrie. Maar asl ik er even een paar rammen op geef wordt het alweer minder 8-)
LOL :)

Trouwens Chuckie als je zo'n ding gaat kopen: ga voor een aluminium ATA-100 bracket met fan(s). Dat geeft het beste resultaat. Kost waarschijnlijk wel het meeste maar dan heb je ook wat ;)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op donderdag 22 februari 2001 21:06 schreef riffey#4 het volgende:
Als je 'm op ATA100 hebt, dan moet je er op letten dat je rek ook ATA100 is (heeft nl net een andere kabel, meer aders)
Anders draait ie op ATA66.
Dir van mij kostten fl 35,- (ata66) en hebben 2 kleine fans: 1 in de slede, _voor_ de HD, en 1 in het rek, achter de HD.
Weet niet of dat echt veel koelt, ze zijn nogal klein.
ATA66 heeft dezelfde kabel als ATA100 hoor...

80 aderig
Pagina: 1