Asus P5E Netwerk time out

Pagina: 1
Acties:

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:24
Geachte mede-tweakers,

Sinds (eind) mei 2008 heb ik onderstaande configuratie:

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.0GHz
G.Skill PC6400 CL5 2x2 GB
ATi / Club3D Radeon HD3850 512MB Overclocked Edition
Asus P5E
Coolermaster M520
Arctic Freezer 7 Pro
Samsung T166 320GB
Samsung SH-203B
Windows Vista NL 32bit.

Allemaal leuk en aardig maar sinds ik deze PC heb, krijg ik zo 'af en toe' een netwerk time-out. Ik ben gewoon wat aan het internetten in FireFox 3.1, klik ik op een link en krijg ik een netwerk time-out als antwoord van FF. Nou is / kan het normaal dat dit wel eens gebeurd maar ik heb er elke dag minstens 8 - 12 keer last van. Internet ligt er niet uit want in andere tabbladen kan ik gewoon verder internetten. Ik mijn plankje de laatste drivers gevoed, alleen lossen deze het probleem niet op. Als ik een nieuw tabblad open met dezelfde URL krijg ik ook een netwerk time-out.
Om dit 'probleem' op te lossen wacht ik enkele minuten en druk ik enkele malen op de F5 toets. Deze oplossing werkt wel, maar het is irritant dat dit al een aantal maanden aanhoudt. Andere computers in dit huishouden hebben hier geen last van. Weet iemand hier een oplossing voor?

Bvd :)

Edit: het lijkt mij een moederbord probleem, vandaar dat ik dit topic hier dan ook heb geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door FrameWork. op 12-10-2008 20:08 . Reden: Toevoeging aan bericht ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien dit niets met het moederbord lijkt te maken, behalve dat het toevallig een onboard adapter betreft gaat deze naar NT.

PMG > NT