Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke backup programma is het meest geschikt?

Pagina: 1
Acties:

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Okay, beste lezer, mods e.d, ga me nou niet afvallen op gebrek aan search of te korte post, want het uitgebreide verhaal staat hier:
Advies nodig bij grote schijf config verandering
Maar is wellicht terecht gesloten.

Ik zoek, voor het omzetten van AHCI naar RAID0 config een tool waarmee ik de programma's en instellingen kan overnemen het liefst zoveel mogelijk lijkende op een image-ing tool, hoewel ik mij besef dat een image niet gaat werken in mijn situatie. Windows Programma's en Instellingen overzetten voldoet niet voor mijn specifieke vraag, zie ook het gesloten topic. En ik kan me geen wegwijs worden uit alle backup programma's die ik zou kunnen gebruiken ... dus kort,
Welk programma is het meest geschikt in mijn situatie?
(Voor het uigebreide verhaal nogmaals, het gesloten topic even door bladeren, daar link ik naar system specs etc.)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik zou zeggen: Norton Ghost, en een externe [grote] harde schijf.

Mijn YouTube Channel

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zoals Snowwie al zegt, gebruik een imaging tool zoals Norton Ghost.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de Acronis producten, je zou bijvoorbeeld eens naar Migrate Easy kunnen kijken, dat is precies gemaakt voor wat jij wil.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Snowwie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 02:07:
en een externe [grote] harde schijf.
In het gelinkte topic kun je lezen dat ik een 1TB NAS schijf binnenkort in mijn bezit heb, daar wou ik dus de backup op plaatsen en vanaf terug halen zodra de herconfiguratie naar RAID0 is geslaagd.
Wolfboy schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 02:11:
Zoals Snowwie al zegt, gebruik een imaging tool zoals Norton Ghost.
Ghost kan volgens mij niet, kijk wat ik ga doen is mijn huidige AHCI (JBOD) configuratie op een NAS drive over zetten, om vervolgens mijn schijven helemaal leeg te gooien door er 1 grote raid0 array van te maken. Een Ghost zou in dit geval problemen opleveren met het OS, omdat het OS in allerlei bestanden op slaat wat de schijfconfiguratie is, en die is te verschillend na mijn voorgenomen wijziging
Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de Acronis producten, je zou bijvoorbeeld eens naar Migrate Easy kunnen kijken, dat is precies gemaakt voor wat jij wil.
Dat laatste lijkt er inderdaad meer op! Ik ga effe alle online documentatie doorlezen en als het voldoet dan kopen we die gewoon.
Edit:
Jammer, ik had gehoopt dat et em was, maar dit programma is bedoeld om als je een nieuwe grotere harddisk installeert, en is toch te veel op image-ing gebaseerd ... De documentatie vermeld in ieder geval niets over van JBOD naar RAID-0 te gaan en als ik de rest wel goed begrepen heb gaat dat ook niet werken, ook niet met True Image ... *zucht*

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er niets anders op zit als alles opnieuw installeren. :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Ulysses op 13-10-2008 07:45 ]