Toon posts:

Probleem HDA en AC' 97 op moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig geweest met het installeren van de front panel bedrading van de behuizing ( ANTEC Sonata III)
op mijn moederbord ( Intel Desktop Board DP45SG). Het moederbord heeft de connetoren; Audio en HD Audio Link. Ik raakte echter verward;

Als Audio connectoren geeft mijn Moederbord;
Port1L - Ground
Port1R - Presence#
Port2R - Sense1_Ret
Sense_Send - (No pin)
Port2L - Sense2_Ret

Als HD Audio Link connectoren geeft mijn Moederbord;
BCLK - Ground
RST# - 3.3 Vcc
SYNC - Ground
SDO - 3.3 Vcc
SDI0 - + 12 V
SDI1 - (No pin)
No Connection - 3.3 V STBY
No Connetion - Ground

Overigens liggen de 2 connectoren op het moederbord vrij ver uit elkaar.
Uit mijn behuizing komen de draadjes; HDA en AC' 97. Ik weet niet precies waar ik deze aan moet bevestigen, ik ging ervan uit dat HDA op de HD Audiolink moest, maar het zag er rommelig uit want de AC' 97 draad hing er gewoon los naast. En er was een hele rij HD Audio Link connectoren op het moederbord terwijl het connectordraadje die uit de front panel van de behuizing kwam minder connector-pinnen had dan op het moederbord.

Overigens kwam er ook een connectordraadje uit de frontpanel van de behuizing waarop stond; 'SPEAKER' ik weet ook nog steeds niet waar ik dit moet bevestigen, het komt niet overeen met de gegeven connectoren op het moederbord.

Kan iemand mij aub helpen met dit probleem, waar moet ik alles bevestigen?

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Die "speaker" is de speaker die altijd die "leuke" piepjes geeft als er iets fout is (bij de bios)...

Ik zou de rest gewoon op AC'97 aansluiten... Het geluid word er niet ineens anders van (dat zou iig...)