Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met nvidia horizontal-span

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al ongeveer een week aan het zoeken naar een oplossing, normaal open ik nooit een topic aangezien het zo goed als altijd te vinden is, maar helaas deze keer niet.

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een mooi computertje met daarin de grafische kaart: GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ werkt perfect en nooit eigenlijk problemen mee. Nu heb ik 2 monitoren (2x22" van iiyama) aangesloten via DVI. Tot dusver nog alles goed.
Mijn beeldscherm configuratie staat op DualView waardoor de 2de monitor de horizontale verlenging word van de eerste. (tot dusver nog alles goed).

Nou wil ik graag WoW met dualscrean draaien, maar dit heeft het vereiste dat de 2 monitoren horizontal-span geconfigureerd staan, maar deze optie blijkt dus volledig te missen bij de GeForce config panel.

Nu heb ik mij de laatste drivers geïnstalleerd, namelijk de: "178.13" voor Vista maar ook dit wou de opties er niet bij zetten. Nou heb ik mij de help-file van GeForce bekeken en daar staat simpel weg het volgende in: "OPMERKING: Het vermogen om het bureaublad over beide beeldschermen uit te rekken met gebruikmaking van de horizontale of verticale uitbreidingsmodi is niet beschikbaar onder Windows Vista.".

Na het lezen hiervan ben ik verder gaan zoeken naar een oplossing op heel wat websites maar het schijnt gewoon niet te kunnen ... tevens heb ik een aantal 3th party applications geprobeerd maar tot dusver zonder resultaat.

Mijn vraag is dus aan jullie: of een van jullie misschien een oplossing heeft voor dit probleem mijn part is het 3th party als het maar werkt.

Opsomming specs en uitgeprobeerde "oplossingen":
- GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
- 2x iiyama 22" via DVI connected
- Drivers: 178.13

- Elke soort config van wat dan ook behorend bij vista en GeForce control panel
- 3th party app: RivaTuner
- 3th party app: PowerStrip 2.78
- 3th party app: guru3d.com (gemodificeerde drivers)
Ultramon geeft zowiezo de oplossing niet, die is al draaiende hier.

En nog even voor de duidelijkheid 2 screenshots erbij wat eventueel verduidelijking kan geven:
Met horizontal-span: Link
Zonder (zoals ik hem dus heb): Link

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!!,
Jordi Vroegop

Mocht er meer info nodig zijn moet je het maar even zeggen.