GSM-abbonement verlengd met cadeau maar cadeau niet geleverd

Pagina: 1
Acties:

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:11
Ik heb op 8 augustus jl. mijn gsm-abbonement verlengd met 2 jaar bij een niet nader te noemen webwinkel. Ik kon kiezen voor o.a. een nieuwe gsm of een cadeau. Ik heb toen gekozen voor de Playstation 3 40GB omdat ik toch van plan was om die aan te schaffen. De PS3 stond op de webshop als 'niet op voorraad - levertijd onbekend' opgegeven. Ik heb de contracten netjes ondertekend en opgestuurd, en binnen 2 dagen kreeg ik bericht dat mijn abbonement was vernieuwd. Tot nu toe alles soepel en snel.

Op 12 augustus kreeg ik een mail dat er een nieuwe PS3 uit zou komen, namelijk de 80GB versie. Omdat de 40GB versie nauwelijks leverbaar meer zou zijn, hadden ze mijn bestelling automatisch omgezet naar de 80GB versie zonder meerprijs. De levering van de PS3 zou ook niet meer zo lang op zich laten wachten, stond in de mail. Op de website werd bij de PS3 ook de status verandert van 'levertijd onbekend' naar 'pre-order, binnenkort verwacht'.

Daarna werd het een hele tijd stil en heb ik ze op 4 september een mail gestuurd met de vraag of ze wat meer wisten over de levertijd van de PS3. Ik kreeg netjes een mail terug dat ze verwachtten om deze week of volgende week alles geleverd te krijgen.

Ik heb vervolgens 3 weken lang niets van ze gehoord. Op 22 september heb ik weer een mail gestuurd met nette maar duidelijke bewoordingen dat ik het niet netjes vind dat ik zo lang op mijn bestelling moet wachten, en dat de beloftes niet worden nagekomen. Inmiddels stond de 40GB versie van de PS3 wel als 'op voorraad' aangegeven op de website. Mijn oorspronkelijke bestelling werd dus automatisch omgezet naar een iets beter product waar ik veel langer op moest wachten. Via de mail werd mij toen aangeboden om mijn bestelling weer terug te zetten naar de 40GB versie, die ik dan binnen 4 dagen thuis zou krijgen. Er werd ook bij vermeld dat ze echter spoedig een levering van de 80GB versie verwachtten. Ik heb ze toen gezegd dat ik nog even wil wachten op de 80GB versie, omdat ik niet wil dat zodra ik de 40GB neem de 80GB ook op voorraad komt en ik dus net zo goed een paar dagen extra kon wachten.

Echter heb ik tot heden nog steeds niets van ze vernomen over mijn bestelling. Ik heb vorige week nog een mail gestuurd, dat ik het niet normaal vind om 60 dagen op een bestelling te wachten wat in alle andere winkels in Nederland ruim beschikbaar is, maar kreeg als antwoord dat ze niet kunnen concurreren met die andere winkels en dus ik moet wachten totdat zij van hun enige leverancier geleverd krijgen.

Ik ben hier niet content mee en heb geen zin meer om langer op mijn bestelling te wachten. Ik vraag me af of ik hier in mijn recht sta en wat ik kan bereiken. Ze hebben mij namelijk aangeboden om de 40GB versie op te sturen, maar omdat ze zelf bijna direct na plaatsing van mijn bestelling het hebben omgezet naar de 80GB versie, wil ik daar niet meer op terug komen. Ik heb begrepen dat de wet koop op afstand aangeeft dat men binnen 30 dagen het product hoort te leveren. Kan ik hier aanspraak op maken? Mijn contract bij de telecomprovider is inmiddels met 2 jaar verlengd. Kan ik dat contract ontbinden omdat de webwinkel zijn verplichtingen niet is nagekomen? De webwinkel is ook aangesloten bij een keurmerk voor webshops, kan ik via hen nog wat bereiken?

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Waarom neem je niet gewoon de 40GB? Die kan je dan netjes binnen 4 dagen tegemoed zien. Dat je nu perse die van 80 wil maakt het wachten onnodig langer.

check mijn webshop!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

• Hi-Sintar
De Bij schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:07:
Waarom neem je niet gewoon de 40GB? Die kan je dan netjes binnen 4 dagen tegemoed zien. Dat je nu perse die van 80 wil maakt het wachten onnodig langer.
Om verschillende redenen, namelijk;

1. Ze hebben zelf de bestelling omgezet naar de 80GB versie, zonder aan mij te vragen.
2. Mij werd verteld dat de 40GB versie bijna niet meer leverbaar was, en een levering van de 80GB versie niet lang op zich zou laten wachten (dit was op 12 augustus).
3. Ze hebben zelf niets naar mij toe gecommuniceerd zodra de 40GB op voorraad was. Ik moest dat zelf aan hen aangeven en toen kwamen zij met het voorstel om de bestelling terug te zetten.
4. Omdat ik nu al ruim 2 maanden gewacht heb, en om dan alsnog de 40GB te nemen zou betekenen dat ik voor niets heb gewacht.
5. De 80GB is net zo goed leverbaar als de 40GB versie, ik denk dat ze eerst van hun voorraad 40GB af willen totdat ze overgaan naar de levering van 80GB versie wat ik geen fair-play vind.

De bestelling van mij die daar loopt betreft dus per 12 augustus de 80GB versie. In principe zou mijn oorspronkelijke bestelling dus niet meer uit moeten maken omdat zij mijn bestelling zelf hebben omgezet naar een beter product. Het is ook niet eerlijk om iemand zoet te maken met een beter product voor dezelfde prijs om dan na 2 maanden alsnog terug te komen op de oorpsronkelijke bestelling.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:56

Ankh

|true

Hi-Sintar schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:26:
[...]

Om verschillende redenen, namelijk;

1. Ze hebben zelf de bestelling omgezet naar de 80GB versie, zonder aan mij te vragen.
2. Mij werd verteld dat de 40GB versie bijna niet meer leverbaar was, en een levering van de 80GB versie niet lang op zich zou laten wachten (dit was op 12 augustus).
3. Ze hebben zelf niets naar mij toe gecommuniceerd zodra de 40GB op voorraad was. Ik moest dat zelf aan hen aangeven en toen kwamen zij met het voorstel om de bestelling terug te zetten.
4. Omdat ik nu al ruim 2 maanden gewacht heb, en om dan alsnog de 40GB te nemen zou betekenen dat ik voor niets heb gewacht.
5. De 80GB is net zo goed leverbaar als de 40GB versie, ik denk dat ze eerst van hun voorraad 40GB af willen totdat ze overgaan naar de levering van 80GB versie wat ik geen fair-play vind.

De bestelling van mij die daar loopt betreft dus per 12 augustus de 80GB versie. In principe zou mijn oorspronkelijke bestelling dus niet meer uit moeten maken omdat zij mijn bestelling zelf hebben omgezet naar een beter product. Het is ook niet eerlijk om iemand zoet te maken met een beter product voor dezelfde prijs om dan na 2 maanden alsnog terug te komen op de oorpsronkelijke bestelling.
Allereerst je krijgt zonder enige bijbetaling de upgrade naar een 80GB. Wat ik al netjes coulant vind van een bedrijf. Dat ze je niet op de hoogte hebben gehouden, kan helaas voor komen. Ze bieden je de "downgrade" naar de inmiddels beschikbare 40GB niet aan, omdat ze inmiddels al een 80GB aan je aangeboden hebben. Waardoor ze zich ook weer netjes indekken.

Tsa en je had sowieso moeten wachten. Dus wat maakt punt 4 dan uit? Punt 5: kan wezen, maar hou er rekening mee dat ze die dingen moeten inkopen. Dus soms kan iets niet op voorraad zijn. Ik heb dit vaak genoeg gehad met mobiele telefoons :).

Ik snap niet helemaal wat je nou wilt bereiken.. 8)7 Nederlands zuinigheid en zoveel mogelijk er uit halen?

Sowieso zal je niet je contract kunnen laten ontbinden, dit is binnen 7 werkdagen. Dan zou je bij het bedrijf al moeten gaan aankloppen. Maar zei bieden je gewoon je normale (oude) bestelling als alternatief aan. Dus eigenlijk sta je dus ook niet in het recht :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ankh schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:40:

Sowieso zal je niet je contract kunnen laten ontbinden, dit is binnen 7 werkdagen. Dan zou je bij het bedrijf al moeten gaan aankloppen. Maar zei bieden je gewoon je normale (oude) bestelling als alternatief aan. Dus eigenlijk sta je dus ook niet in het recht :)
Zeven werkdagen na ontvangst, en voorlopig is er nog helemaal niks ontvangen.

• Hi-Sintar
Ankh schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:40:
[...]

Allereerst je krijgt zonder enige bijbetaling de upgrade naar een 80GB. Wat ik al netjes coulant vind van een bedrijf. Dat ze je niet op de hoogte hebben gehouden, kan helaas voor komen. Ze bieden je de "downgrade" naar de inmiddels beschikbare 40GB niet aan, omdat ze inmiddels al een 80GB aan je aangeboden hebben. Waardoor ze zich ook weer netjes indekken.

Tsa en je had sowieso moeten wachten. Dus wat maakt punt 4 dan uit? Punt 5: kan wezen, maar hou er rekening mee dat ze die dingen moeten inkopen. Dus soms kan iets niet op voorraad zijn. Ik heb dit vaak genoeg gehad met mobiele telefoons :).

Ik snap niet helemaal wat je nou wilt bereiken.. 8)7 Nederlands zuinigheid en zoveel mogelijk er uit halen?

Nederlands zuinigheid? De bestelling die daar staat betreft nu een 80GB Playstation 3, waarom zou ik nu genoegen moeten nemen met een 40GB? Ik heb de bestelling nogmaals bekeken, en ze hebben het zelfs op de contract aangepast naar een 80GB versie. Het doet er toch niet meer toe wat in eerste instantie mijn bestelling is geweest? Op het moment van bestellen was de 80GB versie op hun website niet eens beschikbaar. Ze bieden beiden aan voor dezelfde prijs, ook voor nieuwe klanten dus zou 'coulant' zijn ze niet eens geweest. Per 12 augustus betreft mijn bestelling daar een 80GB PS3, daar zit ik nu dus 2 maanden op te wachten. Wat ik op 8 augustus had besteld doet er niet meer toe, daar de bestelling door hen is aangepast en zelfs in het contract is verwerkt. Ik wil best een 40GB PS3 accepteren, maar niet voor dezelfde prijs als een 80GB.

Ik snap best dat bepaalde producten niet op voorraad zijn, maar ik kan niet begrijpen dat bijna alle winkels in Nederland een bepaald product op voorraad hebben of op korte termijn (3-5 werkdagen) kunnen leveren terwijl hetzelfde product bij hen al 2 maanden niet te leveren is.

[ Voor 6% gewijzigd door Hi-Sintar op 12-10-2008 20:00 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:08

sanzut

It's always christmas time

Cocytus schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:17:
[...]

Zeven werkdagen na ontvangst, en voorlopig is er nog helemaal niks ontvangen.
Vaak staat in het contract aangegeven dat het cadeau los staat van het abbonement.
Zelfde als dat je tel + abbo koopt. Als de telefoon dan stuk gaat, of je stuurt deze terug dan blijft je abbo toch gewoon lopen

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

wellicht offtopic maar je weet neem ik aan dat de prijs van de promotie artikelen gewoon verrekend zit in het abonnement ? je betaalt het gewoon zelf maar dan verspreid over 2 jaar (vergelijk maar een sim only met een abbo sim plus telefoon / gadget)

maar goed veel keus heb je momenteel niet meer. of je gaat voor de 40gb of je moet nog meer geduld hebben.

Verwijderd

Al zou je de 40GB versie krijgen dan nog denk ik dat je daar tevreden mee bent, ik denk eerder dat je "frustratie" ligt in het feit dat er uberhaupt niks geleverd word, wat ik persoonlijk ook niet echt netjes vind. Als je actie's doet dan moet je een aangeboden "kado" tegelijk leveren die gepaard gaat met het aangeschafte produkt. Heb in het verleden ook wel eens een Xbox geleverd gekregen bij een actie en die werd gelijk geleverd bij het gekochte produkt.

Ik zou eens de zaak bellen en overleggen wat ze nu werkelijk voor handen hebben en dat wat ze hebben direkt laten afsturen. Krijg je het idee dat je aan het lijntje gehouden word dan zou ik eens overleggen met de consumentenbond wat voor mogelijkheden zijn. Mogelijk dat een aangifte uitkomst kan bieden wanneer er nog steeds niet geleverd kan worden onder het motto van fraude.

Jammer dat de webshop zelf geen kontakt met je onderhoud, daaruit maak ik voor mezelf op dat ze of een slechte communicatie er op na houden. Ik hoef de naam niet te weten van de webshop maar de vraag rijst wel, in hoeverre is de webshop betrouwbaar. Enkele webshops zijn dit jaar al over de kop gegaan en met name het Progress gebeuren heeft vele klanten gedupeerd, op een iet wat schofterige manier. Dat in combinatie met de huidige financiele crisis in het achterhoofd ben ik gezond voorzichtig op het moment :)

• Hi-Sintar
Ik begrijp heel goed dat ik mijn kado gewoon zelf betaal, en daarom ben ik ook gefrustreerd. Als ik een product bestel bij een winkel als dynabyte bijv., en het product vooruitbetaal, zou ik ook uiterst gefrustreerd raken als ik 2 maanden niets geleverd zou krijgen. Ik heb het idee dat zij het zien als "je krijgt het bij je abbonement dus je moet sowieso tevreden zijn, ookal wacht je er maanden op". In principe is het gewoon een bestelling die ik bij ze heb geplaatst en betaald, zij krijgen die honderden euro's bonus van Vodafone ook gewoon op hun rekening zodra ze het contract afsluiten. Vandaar ook dat mijn abbonement 1 dag na bestelling gelijk vernieuwd was (dat kunnen ze wel snel). Ik had ook voor een sim-only abbonement kunnen kiezen, was ik de helft minder abbonementskosten per maand kwijt en op lange termijn was ik veel goedkoper uit dan nu.

De webshop in kwestie zou betrouwbaar moeten zijn. Op de shopsurvey en telecomvergelijker staan redelijk positieve beoordelingen, alleen de aftersales en communicatie is door meerdere mensen negatief beoordeeld. Ze hebben een QShops keurmerk, ik weet niet of dat heel veel zegt...

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

maar als je dat allemaal weet. waarom heb je dan geen sim only genomen en de PS3 gewoon los gekocht ? Persoonlijk koop ik altijd losse toestellen / gadget en combineer die nooit met een abbo (al helemaal geen 2 jaar)
of dacht je he, ik heb alles uitgerekend en maak er een combi deal van. nu alles al compleet en ik betaal het pas gespreid over 2 jaar ? dan is het inderdaad gevoelsmatig nog wel lulliger inderdaad :(

• Hi-Sintar
Ray schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:00:
maar als je dat allemaal weet. waarom heb je dan geen sim only genomen en de PS3 gewoon los gekocht ? Persoonlijk koop ik altijd losse toestellen / gadget en combineer die nooit met een abbo (al helemaal geen 2 jaar)
of dacht je he, ik heb alles uitgerekend en maak er een combi deal van. nu alles al compleet en ik betaal het pas gespreid over 2 jaar ? dan is het inderdaad gevoelsmatig nog wel lulliger inderdaad :(
Inderdaad, het ging mij meer om het gespreid betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hi-Sintar op 13-10-2008 01:04 ]

Pagina: 1