Toon posts:

Acer AL1916W valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik last van een monitor die spontaan uitvalt. Hij springt dus niet op standby, maar valt compleet uit en gaat dan niet meer aan. In eerste instantie dacht ik aan een voedingskabel die er niet goed in zat, maar dit blijkt het probleem niet te zijn. Als ik alle kabels ontkoppel en vervolgens weer aansluit gaat hij gewoon weer aan. Of dit door het ontkoppelen of door het afkoelen komt weet ik niet. Afkoelen is een mogelijkheid aangezien de monitor soms na het aansluiten niet direct weer reageert. Alle processen op de computer gaan rustig door, dus daar ligt het niet aan lijkt me.

Monitor: Acer AL1916W
Videokaart: Sapphire Radeon x1300 pro
Moederbord: Asus P5B
Processor: Intel Core2Duo E6400
Geheugen: 2 x 1GB Twinmos
Harddisk: Western Digital 250GB SATA

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 22:11

painkill

Pain(k)(ill)

Sluit eens een ander scherm aan op je pc, doet deze het wel dan weet je 100% zeker dat het door het beeldscherm komt.
Maar als hij totaal uitvalt, en er ook geen oranje lampje meer brand, dan kan ik nu al zeggen dat het je beeldscherm is.
Nog iets wat je kunt proberen is andere voedingskabel erin doen, is het er dan nog, dan zit het binnenin het scherm, en kun je er wel van uit gaan dat je dit niet zelf kunt repareren, als er nog garantie op zit zou ik hem maar opsturen voor RMA.

Mijn SNES verzameling!

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 10:45
Wellicht een brak powerboard, de monitor is nog wel in garantie geloof ik (?) dus dat wordt Acer bellen of mailen.

Daar de monitor helemaal uit gaat zal dit niet iets te maken hebben met de Videokaart.

Je kan proberen er een andere monitor op aan te sluiten, maar aangezien de monitor na afkoelen weer werkt zal het niet iets met de PC zelf te maken hebben

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Refresh rate niet te hoog ingesteld?

En anders: waarschijnlijk rijp voor garantie. Als het goed is zit er 3 jaar garantie op.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 06:59:
Refresh rate niet te hoog ingesteld?

En anders: waarschijnlijk rijp voor garantie. Als het goed is zit er 3 jaar garantie op.
Refresh rate staat goed dus dat zal het probleem niet zijn. Ik wacht nog even af tot hij weer uitvalt om te kijken of het inderdaad het 'afkoelen' van het scherm is. Dat zal wel garantie worden inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2008 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm is opnieuw uitgevallen. Ik heb het scherm een tijdje laten staan en daarna was er nog steeds geen leven in te krijgen. Na de stroomkabel er een halve minuut uit gehaald te hebben deed hij het weer. Stoomkabel lijkt me in orde, daar kan weinig mis mee zijn en die is al maanden niet van z'n plaats geweest. Gaat RMA worden vrees ik.
Pagina: 1