• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 21:12
Hallo allemaal,

Ik heb hier twee Asus Pundit-R desktops staan die soms spontaant restarten. Op beiden moederborden heb ik 4 Elco's vervangen die bol stonden. (rechts naast de CPU)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/48f2111e2940d/48f2111e28c41-mobo.JPG

Nu heb ik ze al een aantal uur aanstaan, gelukkig nog geen restart gehad, maar nu weet ik nog niet 100% zeker of het probleem verholpen is. Toen ze nog "stuk" waren vielen ze soms uit.
Verder heb ik geen rare dingen meer op het moederbord gevonden dus wat denken jullie, zou het probleem nu verholpen zijn?

Alvast bedankt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:10

Thandor

SilverStreak

Het lijkt mij voor de hand liggend dat het na de reparatie van de condensatoren allemaal wel goed gaat werken :). Om zeker te zijn kun je het beste gewoon gaan testen met stress tools of een burn in test. Om er een aantal te noemen: SuperPi, Orthos, Prime95, 3DMark, PCMark, SiSoft Sandra en CineBench. Uiteraard zijn gewone diagnostische tools zoals Memtest86+ ook een aanrader :).

Let wel op dat je met dergelijke tools niet na vijf minuten al kunt zeggen dat het stabiel is. Memtest86+ is erg uitgebreid en heeft meerdere uren nodig alvorens je iets zinnigs kunt zeggen (tenzij je na een minuut al errors krijgt, dan weet je al genoeg). Hetzelfde geldt voor de burn-in testen die je gewoon voor een langere tijd moet laten lopen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor dit soort dingen gebruik ik zelf ook vaak benchmark tooltjes die het systeem behoorlijk belasten. Pas als dat stabiel werkt lijkt me een moederbord weer 'werkend' te noemen :)

Ik zie dat je de elco's van de VRM hebt vervangen. Belast de cpu dus eens flink en kijk wat het ding doet.

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 21:12
Orthos draait nu op beide computers. Die laat ik een halve dag oid. aanstaan en als ik geen fouten krijg zal hij wel goed zijn.