[PW] Vraagje over toevoegen producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb een tijdje terug (3 okt.) een 4-tal producten gesubmit via de Product Toevoegen wizard. Deze werden allen geweigerd met de melding dat "het er simpelweg niet thuishoort." (in de Pricewatch).

Eentje, namelijk de Areca ARC-6120 (Battery Backup Module), kan ik nog inkomen omdat deze inderdaad niet terug te vinden is op de website van de fabrikant (wordt alleen aan gerefereerd als optionele extra bij verscheidene RAID-kaarten).

De andere 3 daarentegen waren van Noise Magic, de NoVibes (Fanless, 2.5" HDD), de NoVibes (Fanless, 3.5" HDD) en de NoVibes (Papst fan, 3.5" HDD). Dit zijn beugels waarin je een harde schijf kan klemmen tussen elastieken die gespannen zijn over de beugel. De versie voor 2.5" HDD's kan je daarna inbouwen in een 3.5" HDD bay, en de versie voor 3.5" HDD's is in te bouwen in een 5.25" bay. Dit is een geweldig apparaat om trillingen van je harde schijf af te vangen zodat deze niet aan de cage/behuizing worden overgedragen en deze dus een stuk stiller werken; en omdat de schijf "suspended" gemonteerd is, kan deze bovendien efficienter gekoeld worden.

Bovenstaande links zijn van de fabrikant (die het patent heeft) waar je ze trouwens ook gelijk kan bestellen (ik heb zelf overigens de 2.5" versie bij een andere Duitse shop besteld en ontvangen) en er staan bijna identieke producten in de Pricewatch, zie hier: http://tweakers.net/price...keyword=vibe&fuzzyterms=1

Lang verhaal, maar vroeg me dus gewoon af waarom mijn submits geweigerd werden. Ik vind het absoluut geen ramp DAT ze niet toegevoegd zijn (het was voor het algemeen nut omdat ik het een fijn apparaat vind), maar ik zou de weigering graag begrijpen zodat ik bij een volgende submit niet mijn tijd verdoe.

Vriendelijke groet,
GekkeKoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt van elke weigering een e-mail ontvangen, en daar kan je gewoon op reageren :) Op die manier is alle info ook direct bij de hand bij degenen die de screening gedaan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het probleem bij deze producten is dat het een shop is die een product uitbrengt, een stickermerk. Ik kan nergens een andere shop vinden die de zaken verkoopt, het heeft geen fabrikantcode, geen ean nummer en is daarom simpelweg niet te vergelijken. Als klap op de vuurpijl voert geen van onze klanten de producten en daaruit komt ook mijn conclusie voort dat de producten niet in de Pricewatch thuis horen. We kunnen er geen prijzen voor vergelijken :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een stickermerk is toch een merk van een winkel die z'n spullen elders inkoopt en er z'n eigen stickers op plakt? Dit is namelijk de fabrikant zelf, die ook een webshop heeft op z'n site. En omdat de shop van de fabrikant is, is de fabrikantcode het artikelnummer op de bestelpagina. EAN code is inderdaad nergens te vinden.

Er zijn toch wel wat shops te vinden die dit product verkopen, maar helaas geen Nederlandse voor zover ik weet (en naar ik begrijp is dat o.a. criterium voor weigering?):

pc-world.de
chillblast.com
frozencpu.com
performance-pcs.com
Review van dit product op silentpcreview.com

Dat dit product niet in NL verkrijgbaar is, brengt mij op de volgende stelling: zolang het product in ieder geval ergens verkrijgbaar is zou het in de pricewatch moeten staan. (Of dat nou wel of niet Nederlandse shops zijn is irrelevant voor mij, zolang ze maar naar Nederland verzenden)

Ik vermoed dat voor aardig wat mensen, net als ik, de pricewatch vaak het startpunt van de zoektocht is. Om te zoeken naar welke hardware er beschikbaar is in een bepaalde categorie. Niet altijd/alles ga je vantevoren uitzoeken, soms ga je uit van de laagste prijs en laat je je eventueel verder leiden door de reviews van users & de tweakers redactie. Missen er dan producten in de PW om wat voor reden dan ook, dan is dat jammer, want in zo'n geval beperkt dat mijn keuze. Misschien is het niet slim van mij om me in zulke gevallen door één enkele site te laten leiden, maar dat is het vertrouwen dat Tweakers.net heeft opgebouwd in de loop der jaren.

En zou iemand geen producten willen zien die alleen bij buitenlandse shops verkrijgbaar zijn, zou er eventueel een gebruikersfilter geimplementeerd kunnen worden om dergelijke producten te verbergen voor die gebruiker.

PS. Floppus: inderdaad, niet aan gedacht. Ging er eigenlijk van uit dat het zo'n auto-respons was die werd verzonden vanaf een 'noreply' adres, weet ook niet waarom. :P