Intel DQ35JO en Clarkconnect 4.3

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik probeer Clarkconnect 4.3 aan de praat te krijgen op een Intel DQ35JO moederbord. Het probleem is echter de ICH9 controller. Het is een IDE schijf die doorverbonden zit met de ICH9 controller. Ik heb diverse distributies al geprobeerd, CentOS 5.2 werkt bijvoorbeeld wel. Nu is Clarkconnect 4.3 gebaseerd op CentOS 4.4. Wat direct het probleem is. Nu is mijn vraag kan ik een driver of iets dergelijks vinden om deze controller in ClarkConnect te gebruiken? Ik wil er graag een firewall distributie opzetten omdat hij als Firewall Gateway moet gaan dienen. Ik heb ook al diverse modes geprobeerd. Lagacy, Native: IDE, Raid, Ahci.....
Remote installatie werkt trouwens super, met een DQ35 chipset en een VT enabled intel C2D, kun je dus vanaf een client, de ISO file laden, en netjes van de ISO file booten, geen optische drive nodig dus.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41
Je wil op relatief nieuwe hardware een nogal oude maar stable distrubutie installeren... Dat kan wel, als je maar een nieuwere kernel installeert. De kernel die in Clakconnect 4.3 zit is 2.6.18, wat te oud is voor ICH9 support, omdat deze sinds 2.6.19 wordt ondersteund in de libata driver. Even zoeken naar een nieuwere kernel voor Clarkconnect dus.

[ Voor 21% gewijzigd door gertvdijk op 12-10-2008 18:20 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog