Toon posts:

Geheugen overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu dus bezig mijn pc over te klokken. Eerst heb ik mijn processor (fsb:ram = 1:1) naar 3150Mhz gekregen met nette temperaturen (50 graden max) en ik heb besloten het voorlopig zo te laten.
Vervolgens heb ik mijn 8800GTX overgeklokt op 630/970 (de 970 kan nog wat omhoog, maar dat is voorlopig zo stabiel) en draait op maximaal 69 graden (fan op 80%)

Nu is het dan tijd voor mijn geheugen. Die loopt nu nog gelijk aan de FSB.

Ik heb het volgende kitje:
KHX6400D2LLK2/2G

Mijn timings staan momenteel op 5-5-5-15 omdat dat makkelijk was bij mijn CPU overklok.
Ik heb flink lopen zoeken, maar echt een duidelijk beeld van geheugen overklokken heb ik nog niet.
Wat ik dus heb begrepen is dat je de fsb op manuel moet zetten, en dan langzaam de fsb omhoog doet. maar hoe zit het dan met mijn timings? Die horen toch beter te kunnen?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen uitleggen hoe het in zijn werk gaat, en wat ik moet doen met Timings/fsb etc...

Verwijderd

Heb je het C2D topic gelezen?
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 8]

En het DDR2 topic?
\[DDR/DDR2/DDR3] Informatie- en Overklokresultaten - deel 2

Zo niet, doen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga direct aan de slag ;)

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Hey,
Ik heb nog een ander leuke website gevonden dat door mensen als "The Holy Grail" voor RAM wordt genoemd. Deze is helaas wel in het engelands, dus als dat een probleem is zou ik het hier op GoT houden.

p.s. Ik heb gezocht in de voorwaarden maar kan daar niets vinden (of ik lees/zoek verkeerd) over het posten van links naar andere websites buiten GoT. Als dit liever niet gedaan wordt haal ik het bericht weer weg.

Edit: Nu ben ik niet eens meer zeker of ik deze link niet toevallig al bij GoT vandaan heb. Bookmarks zeggen ook niet alles :X

[ Voor 11% gewijzigd door Nixy op 13-10-2008 19:12 ]

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

Topicstarter
heb m gebookmarkt, bedankt man :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zoals je ziet is dit een zeer basic topic wat je met enig zoekwerk zelf had kunnen vinden :) Gewoon even de search in duiken was al genoeg geweest. Ik doe dit topic dan ook op slot aangezien het wel wat basic is.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.