Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp] Installatie vindt cd-rom drive halverwege niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een windows xp pro cd liggen en een tyan tiger k8we mobo.
Sata disk, ide cdrom speler.
Zowel de kabels als de poorten op het moederbord als de disk heb ik al veranderd.

Installatie van windows xp gaat prima, tot net na het punt waarop je het amdin password, de key etc in moet voeren.
Als ik de key heb ingevoerd, vindt het systeem mijn cdrom-speler gewoon niet meer.
Als ik dan in het dialoogje naar 'deze computer' ga, staat er een lokaal station (D:), met een rood vraagtekentje erin.
Gevolg het is dus dat ik mijn installatie niet af kan ronden.

Het lijkt me dat als mijn ide drive niet herkend wordt het al eerder een probleem op zou moeten leveren.
cdrom speler is trouuwens een plextor 740A.

Deze heeft het altijd prima gedaan met windows.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blijkbaar gaat je controller de mist in tijdens de installatie?

Winnt.sif op de CD meeleveren waarmee je de key + username en dergelijke al opgeeft.
Oftewel: een unattended installatieCD maken.
Hoe je dat doet is wel zovaak besproken dat je dat wel met de search moet kunnen terugvinden.

(om gelijk even de beredenering mee te geven: tijdens de textbased setup worden alle benodigde files inclusief die .sif file naar de HDD gekopieerd, en is de CD niet nodig om die informatie alsnog op te halen.)

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 12-10-2008 16:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hmmmm dat is wel een leuk idee ja.
Unattended cd maken is idd goed te googlen\searchen.

Had alleen niet verwacht dat dat een oplossing zou zijn voor mijn probleem.
Hardstikke bedankt voor de tip :).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou ja, meer een workaround. De echte oplossing is afhankelijk van wat er precies met de controller zelf gebeurt tijdens die installatiestap ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device