Momenteel hebben we bij ons thuis de volgende apparatuur:
- Pioneer plasma TV (PDP-436PE)
- Pioneer media receiver (PDP-R06XE)
- Humax satelliet tuner (HDCI-2000)
- Denon receiver (AVR-2807)
Nu hebben we sinds kort ook een Pioneer DVD HDD recorder (DVR-LX60)
Het probleem zit hem nu in het aansluiten. Momenteel loopt de vanuit de satelliet tuner een HDMI kabel naar de Media receiver en een coax naar de Denon receiver. Erg makkelijk en werkt ook perfect.
Nu is het dus niet mogelijk om een HDMI input te hebben bij de HDD recorder, dit ivm copyrights. Vandaar dat ik nu een SCART-kabel heb lopen van de satelliet tuner naar de HDD recorder welke daarna weer met HDMI is aangesloten op de plasma.
Ik loop nu echter tegen 2 dingen aan:
1. beeldkwaliteit zuigt natuurlijk erg hard door de tussenkomst van SCART.
2. de electronische programmagids (GuidePLUS+) van de HDD recorder wordt niet gevuld aangezien hij van alles scant maar geen zicht krijgt op de HUMAX.
Heeft missschien een van jullie even een aansluittip om dit hele zooitje werkend te krijgen?
- Pioneer plasma TV (PDP-436PE)
- Pioneer media receiver (PDP-R06XE)
- Humax satelliet tuner (HDCI-2000)
- Denon receiver (AVR-2807)
Nu hebben we sinds kort ook een Pioneer DVD HDD recorder (DVR-LX60)
Het probleem zit hem nu in het aansluiten. Momenteel loopt de vanuit de satelliet tuner een HDMI kabel naar de Media receiver en een coax naar de Denon receiver. Erg makkelijk en werkt ook perfect.
Nu is het dus niet mogelijk om een HDMI input te hebben bij de HDD recorder, dit ivm copyrights. Vandaar dat ik nu een SCART-kabel heb lopen van de satelliet tuner naar de HDD recorder welke daarna weer met HDMI is aangesloten op de plasma.
Ik loop nu echter tegen 2 dingen aan:
1. beeldkwaliteit zuigt natuurlijk erg hard door de tussenkomst van SCART.
2. de electronische programmagids (GuidePLUS+) van de HDD recorder wordt niet gevuld aangezien hij van alles scant maar geen zicht krijgt op de HUMAX.
Heeft missschien een van jullie even een aansluittip om dit hele zooitje werkend te krijgen?