Speedtouch546v6 porten forwarden naar Xbox 360 *

Pagina: 1
Acties:

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zal eerst even kort de situatie uitleggen:
Sinds kort hebben wij een nieuw abbo bij Online, het ADSL Extra. Hiervoor hebben wij afgelopen week een nieuw modem ontvangen een Speedtouch546v6. Voorheen was er geen probleem met mijn Xbox en kon ik zonder problemen connecten naar Live. Je kunt in het Xbox menu ook testen uitvoeren om te kijken of alle poorten juist geforward zijn. Dit gaf met het oude modem geen problemen (resultaat was: Open). Maar sinds het nieuwe modem blijft het resultaat: Strict.

Wat heb ik in het modem ingesteld/geprobeerd:
  • Poorten 88UPD en 3074 TCP/UDP geforward naar het vaste ip van mijn Xbox.
  • UPnP heb ik ingeschakeld/uitgeschakeld, ook heb ik de uitgebreide beveilliging van UPnP in- en uitgeschakeld gehad.
  • Via telnet (ik had de reference guide gevonden van de speedtouch) heb ik wat rondgekeken in het modem en zomaar wat dingen omgezet (lees: enabled ipv disabled of vica versa). Maar dit resulteerde ook niet in Open ipv Strict.
  • Firewall op alle niveau's gehad, zelfs een custom niveau gemaakt met allow regels voor de Xbox.
In de speedtouch zie ik ook nog een optie bestaan "Het openbare IP-adres van een verbinding aan een apparaat toewijzen" maar dit kan ik verder niet gebruiken omdat er geen compatibele apparaten zijn gevonden.

Het vreemde is dat ik nog meer nat mappings in gebruik heb en dat gaat wel goed. Ik heb hier bijv. een webserver en een ftp server staan en die zijn wel gewoon te bereiken van buitenaf?!

Nu ben ik met het zoeken op internet wel een misschien intressanst artikel tegengekomen.
Hier wordt geschreven over twee verschillende NAT typen namelijk een "symmetric NAT" en een "cone shaped NAT". Wanneer je strict als uitslag krijgt bij de testen schijn je het eerste te hebben en daar gaat het fout. Het verkeer kan dan zijn weg terug niet vinden als ik het goed begrijp.

Zijn er mensen die nog opties weten welke ik kan proberen? Ik heb toch vanalles geprobeerd en opgezocht (ook de tig XboxLive / NAT topics hier op het forum). Maar aangezien alles geforward is en andere NAT mappings wel werken (naar mijn webserver bijv.) snap ik niets van dit probleem.

Nog wat modem informatie:
Productnaam: ST5x6v6 Orange R6.1.0.5
Serienummer: CP0737BH23Q
Softwareversie: 6.1.0.5
Softwarevariant: BT
Bootloaderversie: 1.0.6
Productcode: 35998480
Kaartnaam: BANT-V

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:09
Ik plaats hier ook maar even een bericht, aangezien ik "ongeveer" hetzelfde probleem heb.

Aanwezige spullen
Laptop.
Xbox.
Speedtouch 546 v6 (meen ik)
Linksys WRT54G (meen ik)

Situatie tot nu toe
Laptop wordt hier eigenlijk alleen gebruikt om de routers mee te configureren, niet om mee te internetten.
Linksys omgebouwd tot accesspoint (DHCP uitgeschakeld, Wireless ook uitgeschakeld, IP uit reeks van Speedtouch gegeven, aangesloten op Speedtouch dmv gewone LAN poort, niet de WAN poort).

Intern IP
Xbox -> 192.168.1.252 (Static IP)
Linksys -> 192.168.1.253 (Static IP)
Speedtouch -> 192.168.1.254 (Static IP)

Poort forwarding?
Nu had ik, in eerste instantie, alleen op m'n Speedtouch wat poorten geforward (3074, 2074 en 88 meen ik) naar 192.168.1.252 (XBox).
Toen ik echter, op de XBox, een test liet doen bleef'ie bij NAT op 'Strict' staan en dat zou duiden op het feit dat de poorten dus niet goed geforward werden.
Dus toen dacht ik maar eens hetzelfde te doen op de linksys -> dezelfde poorten forwarden naar het IP van de XBox. Zelfde verhaal. Wat doe ik verkeerd?
Is het dan de bedoeling dat ik op de Speedtouch de poorten forward naar de Linksys (dus naar 192.168.1.253) en vanaf de Linksys ze doorzet naar de XBox (dus naar 192.168.1.252)?
Of werkt dat zo ook niet?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@ Razr
http://www.portforward.co...ch546v6/Xbox_Live_360.htm
Duidelijker kan ik niet maken.

@ Keltie
Voor jou hetzelfde...met de toevoeging dat je niets hoeft in te stellen bij je Linksys.
Doordat je hem nu zo gebruikt (LAN naar LAN) is het een switch geworden.

• Razr
  • Niet online
cornfed99111 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:50:
@ Razr
Duidelijker kan ik niet maken.

@ Keltie
Voor jou hetzelfde...met de toevoeging dat je niets hoeft in te stellen bij je Linksys.
Doordat je hem nu zo gebruikt (LAN naar LAN) is het een switch geworden.
Ja en zoals je in mijn post kunt teruglezen werkt dit dus niet.

• cornfed99111
  • Nu online
Gooi eens een firmware update er tegenaan. Of is hij gelockt door Orange?

• Razr
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:31:
Gooi eens een firmware update er tegenaan. Of is hij gelockt door Orange?
Ja inderdaad dit heb ik al geprobeerd door de nieuwste firmware te downloaden via speedtouch.nl maar deze is inderdaad gelocked. Is hier een workaround voor? Ik kan opzich de verbinding toch wel krijgen door de juiste instellingen te doen in de modem, volgens mij hoef ik hier niet perse de firmware van orange te hebben toch?

Want de versie op speedtouch.nl is inderdaad nieuwer dan die van orange... Iemand een workaround? Of is dit niet verstandig?

• cornfed99111
  • Nu online
Tot nu wist ik niet dat er gelockte Speedtouch's waren van Orange.
Vaak zijn er nog bugs in de firmware die in de recentere firmware's zijn opgelost.

• Razr
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:53:
Tot nu wist ik niet dat er gelockte Speedtouch's waren van Orange.
Vaak zijn er nog bugs in de firmware die in de recentere firmware's zijn opgelost.
Ja daarom wou ik het ook wel proberen eigenlijk, ik weet niet of het echt gelocked is maar verder dan het volgende scherm kom ik niet:

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/9128/stsr8.th.jpg

Een 'not compatible' melding dus, ik weet zeker dat ik wel de firmware heb voor het goede type modem.

[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 14-10-2008 15:59 ]

• cornfed99111
  • Nu online
Ik heb deze handleiding gevonden om hem 'alternatief' te flashen.
Het zou ook voor jouw model moeten werken. Probeer het eens.
http://forum.kitz.co.uk/i...on=printpage;topic=2589.0

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Voordat we allemaal gebrickte speedtouches krijgen, doe eerst eens een IPconfig van je XBOX en een paar screenies met relevante instellingen van je speedtouch? Wellicht zit er gewoon een foutje in. Dat komt nog altijd vaker voor dan een firmware die niet eens fatsoenlijk een poortje kan forwarden.

Vicariously I live while the whole world dies

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:34
Ik heb precies hetzelfde probleem, echter met een Zyxell Prestige 2602HW-61.
Ook al van alles geprobeerd en nog steeds strict.

• Razr
  • Niet online
Vicarious schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:27:
Voordat we allemaal gebrickte speedtouches krijgen, doe eerst eens een IPconfig van je XBOX en een paar screenies met relevante instellingen van je speedtouch? Wellicht zit er gewoon een foutje in. Dat komt nog altijd vaker voor dan een firmware die niet eens fatsoenlijk een poortje kan forwarden.
Oke ik zal eerst een screenshot geven vanuit de SpeedTouch interface. Dit volgende scherm krijg je wanneer je meer info opvraagt over het apparaat wat de xbox360 is:

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/4657/st1le5.jpg

Hier zie je dus dat er een vast ip is ingesteld (namelijk 10.8.0.5) en dat de Xbox Live spel/toepassing is geforward. Deze bestaat uit de volgende mappings:

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/2343/st2cb1.jpg

En in de xbox360 zelf staat het volgende ingesteld:
IP Address: 10.8.0.5
Subnet Mask: 255.0.0.0
Gateway: 10.8.0.1
Primary DNS Server: 10.8.0.1

Dan nog een plaatje van de instellingen van de interface op de speedtouch:
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/844/st3nj0.jpg

Verder staat UPNP aan en de uitgebreide beveiliging uit. Ook heb ik al 'ruimere' port ranges geprobeerd (+ 1 en -1). Ik heb ook zelf een nieuwe toepassing geconfigureerd met deze ranges, ook dit maakte niets uit. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Razr op 14-10-2008 18:20 ]

• Razr
  • Niet online
Probleem opgelost, oplossing:
Wanneer ik al het netwerk gerelateerde in de Xbox op automatisch zette was het probleem meteen verholpen. Het lijkt er dus op dat UPNP / NAT niet goed werkt met apparaten waar het ip statisch van is ingesteld.

Je kunt wanneer een apparaat gebruikt maakt van de DHCP service van de ST ook aangeven dat de ST altijd hetzelfde ip moet geven. Zo heb je nog een beetje van een 'statisch' adres :+

Deze is gelukkig opgelost :)
Pagina: 1