Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Instelbare refresh customRSS

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Is het mogelijk dat de customRSS (abo) vaker refreshed wordt of dat je dat handmatig kan instellen?

Toen de customRSS ingevoerd werd moest eerst nog gekeken worden wat het effect was op de serverbelasting.
crisp schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:12:
[...]

Omdat we vooralsnog de feeds serverside ook maar 1x per uur binnenhalen, dus heeft een clientside refresh in minuten niet zoveel nut. We willen eerst even afwachten of en hoeveel effect dit heeft op de serverbelasting.
[...]
Het is wel tegenwoordig volgens mij 15minuten, maar om de 5 minuten zou toch wat handiger zijn naar mijn mening. Ik heb op dit moment namelijk mijn myreact/topiclist in de customRSS staan en om 14.50 zijn de reacties van .32 .40 .42 nog niet zichtbaar. (nu na nogmaals refresh zie ik ze wel, maar een aantal zijn niet meer 'groen' omdat het weer te lang geleden is (oid))

☻/
/▌
/ \

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

Om de 10 minuten zelfs als ik het goed heb. Het is volgens mij wel een job die even bezig is; het load-effect zal wel meevallen aangezien het meeste puur ophalen is van de feeds, maar je moet natuurlijk wel voorkomen dat een run langer gaat duren dan de refreshtijd. Voor de meeste feeds is 10 minuten denk ik al overkill, dus ik zie het niet echt zitten daar default een kortere refresh op te gaan zetten.

Voor 'lokale' feeds zou eigenlijk gewoon een andere oplossing moeten komen omdat RSS daar natuurlijk niet de meest geschikte manier voor is; we kunnen veel sneller en efficienter dergelijke data ophalen en verwerken.

Intentionally left blank

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Voor 'lokale' feeds zou eigenlijk gewoon een andere oplossing moeten komen omdat RSS daar natuurlijk niet de meest geschikte manier voor is; we kunnen veel sneller en efficienter dergelijke data ophalen en verwerken.
Daar gebruik ik het eigenlijk alleen maar voor en dat was de inhoud eigenlijk ook van m'n vorige feat-request. Dat het langzaam over ging naar een ander probleem (RSS voor privatefora) was niet volledig mijn schuld :)

Ik wilde namelijk eerst meerdere fora waar ik vaak kom in de myreact zetten, maar dat is gelimiteerd tot 3. Daarna in RSS gezet via RSSReader, maar het liefste zou ik daar gewoon de tracker voor gebruiken (aparte voor FP en Forum). Ook de MyReact zelf heb ik er instaan om, tussen het typen/rondkijken, te zien dat er een nieuwe reactie is in een topic wat ik volg, maar vaak is +/- 10-15minuten veel te langzaam om echt bruikbaar te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 12-10-2008 23:36 ]

☻/
/▌
/ \

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

maar dat is gelimiteerd tot 3
5 inmiddels ;)