Toon posts:

WLAN verbinding weg bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een poosje bezig met het volgende probleem.

Mijn wireless verbinding valt weg bij veel dataverkeer; een film downloaden gaat niet. Ik heb alle opties al geprobeerd, en zelfs een nieuwe N160 router gekocht en met behulp van de helpdesk van Linksys de instellingen aangepast. kanalen gewisseld enz.enz. Internet en een spelletje Halo on line geeft geen enkel probleem! Heb een linksys G-wireless USB adapter, maar dat mag het probleem niet zijn vlgns helpdesk. Andere (oudere) ASUS kaart geeft zelfde probleem (en zwakker ontvangstsignaal trouwens)

Ik heb een wat oudere PC met een geheugen van 738 MB, pentium 4. Ik heb alle mogelijke updates en firmware binnengehaald. Niets helpt. Hij start met downloaden, klimt naar 1,6 MB/s en vervolgens na een korte tijd verbreekt de WLAN. Gek genoeg ook direct met een laptop die mijn vrouw gebruikt. De oude G-router gaf al niet een al te stabiele verbinding in huis, vandaar de nieuwe. Houten vloeren, goede tot uitstekende verbinding die wel een beetje fluctueert soms. Ik zit nu op kanaal 6 en mijn buurman op 11, dus ook dat mag geen probleem zijn. Geen magnetron in de buurt of Dect telefoon.

Draadverbinding is wel goed, soms een hapering. Ik gebruik een download programma en heb al geprobeerd de max. snelheid wat lager te houden; geen resultaat.

test met een wat "zwaardere" laptop van een familielid gaf vreemd genoeg geen problemen...

Ik weet het niet meer. Ik vermoed dat het probleem in mijn (medion) pc ligt maar weet niet (ook na een helpdesk contact) niet waar het aan kan liggen en welke mogelijkheden er nog zijn. (uitbreiden geheugen of gewoon een upgrade???)

Heeft iemand van jullie een idee?? Ik hoor het graag, dank alvast!!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarschijnlijk kan de WLAN het aantal gelijktijdige verbindingen niet aan. Verlaag die eens, het downloaden gaat dan trager maar vaak wel stabieler.

Dat is dus wat anders dan lagere snelheid. Een aantal routers kan gewoon het aantal verbindingen niet aan, zet dat laag en ga het dan stap voor stap verhogen tot het weer instabiel wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 12-10-2008 14:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd het aantal verbindingen van downloadprog. van 8 naar 2 maar gooit de verbinding er binnen 30 sec. weer uit.

LAN verbinding is wel OK...

Maar het moet dan toch ook draadloos kunnen lijkt me?

Snap er niks van..

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:14
Het ligt niet alleen aan het aantal verbindingen, ook aan het aantal connecties.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Koppensneller

winterrrrrr

Jumpman schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:18:
Het ligt niet alleen aan het aantal verbindingen, ook aan het aantal connecties.
En wat zijn connecties? Juist ja, verbindingen... 8)7

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

Werkt die stick met software van linksys of met die van windows zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Met windows zelf. De bijgeleverde CD zet naast een driver ook allerlei rommel op je PC.

Het lijkt me dat dus alleen de driver in combinatie met windows voldoende moet zijn.

Zoals gezegd; normaal internetten is geen probleem, maar bij het downloaden van een film o.i.d. gaat het mis....

Nog opties??

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:14
KoppenSneller schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:24:
[...]

En wat zijn connecties? Juist ja, verbindingen... 8)7
Bij je Torrent programma kan je het aantal verbindingen in totaal, aantal verbonden clients (peers) en het aantal upload slots instellen. Vandaar mijn reactie.

Echter zie ik nu dat je uit je verhaal niet op kan maken of je met een Torrent client dit probleem hebt. Het lijkt namelijk een veel voorkomend Torrent clients probleem. Heb je het ook met een file van een http/ftp connectie?

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 13-10-2008 07:43 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1