Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Intel turbo memory instellingen?*

Pagina: 1
Acties:

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Ik heb gisteren mijn nieuwe laptop ontvangen en hier zit ook 2GB turbo memory in.
Echter dacht ik altijd dat de bedoeling was dat je zelf applicatie's kon instellen die in het turbo memory werden gecached. Zie ook hier

Nu kan ik echter nergens deze zogenaamde "intel turbo memory dashboard" vinden. Ik heb wel een Intel turbo memory console waarin ik Readyboost en Readydrive aan kan zetten maar dit is volgens mij alleen om vista zelf sneller te laten booten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien dit een softwarespecifieke (en vooral Vista specifieke) vraag is gaat deze naar WOS.

PMG > WOS

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:13
Om welke laptop gaat het? Je kunt toch gewoon dat genoemde tooltje opzoeken op de website van Intel? Hier bijvoorbeeld: http://downloadcenter.int...ilename+or+product+ID+%23.

• b0On
Excuses voor het verkeerde plaatsen,
Het is een Compal JHL90
http://www.frieslandcompu...p_detail.php?id=2578&c=16
Zou dit dan de FL90 moeten zijn van de bijbehorende link? Ik heb wel andere drivers gedownload van de Intel site. De algemene turbo memory drivers. Maar hier krijg ik dus alleen de bovengenoemde turbo memory console en niet het dashboard :S

Net even de downloads van die link(van avalaxy) geprobeerd maar deze leveren ook alleen de intel turbo memory console

[ Voor 14% gewijzigd door b0On op 12-10-2008 17:08 ]

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 12:31

DwarV

Rekent aan het leven

`Ik heb hiermee met Intel een emailwisseling gehad, maar ik kreeg er geen duidelijk antwoord op. Zelf vond ik daarna in de release notes van de driversoftware dat de userpinning feature die jij bedoelt alleen werkt voor de 4Gb versie van de turbo memory 2 kaart.
Na vandaag wat te googlen over het dashboard kwam ik het volgende artikel tegen op notebookforum:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=289951

Ze zeggen daar dat je het dashboard krijgt door de driver met een extra schakeloptie -UP te installeren vanaf de commandline:

invm_enu.exe -UP

Dat zou dan ook voor jouw kaart moeten werken. Voor mijn 1Gb turbo memory kaart krijg ik het op deze manier wel geinstalleerd, maar mijn systeem wordt er niet stabieler van. Daarnaast heb ik maar 36KB om te spenderen in mijn profiel.
Jouw 2Gb kaart zal hier wel geen problemen mee hebben, want dat is wel een turbo memory 2 kaart, en de 1Gb kaart van mij niet. Ben benieuwd of je er ook daadwerkelijk snelheidswinst mee behaalt!

• b0On
Dwarv bedankt voor de uitgebreide reactie,

Ik kon inderdaad ook het dashboard installeren met de toegevoegde optie. Alleen kan ik nu windows readyboost ineens niet meer aanvinken. Verder kan ik wel programma's in het cache slepen zoals het hoort maar het hele dashboard vertoont een raar soort "lag" het programma reageert extreem traag op alles en een programma in de cache slepen duurt meer dan een minuut door de lag :S
Bedoelde jij dit met de instabiliteit?

Heb je misschien een idee zodat ik de snelheidswinst zo kunnen testen?

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 12:31

DwarV

Rekent aan het leven

Omdat ik maar 36Kb kan gebruiken is het voor mij niet mogelijk om programma's aan de kaart te pinnen, Ik heb daarom geen ervaring met een lag bij het slepen van programma's. De instabiliteit die ik bedoelde was voornamelijk dat mijn laptop trager leek op te starten met het dashboard geinstalleerd.
Ik heb trouwens ergens gelezen (ik geloof in hetzelfde door mij genoemde forumartikel) dat user pinning (via het dashboard) de readyboost feature van vista vervangt. Vandaar dat je die niet aan kan vinken. Het is het een of het ander geloof ik.
Pagina: 1