Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het piekeren over het aanschaffen van een nieuwe TV. Heb dit forum intensief gevolgd, maar besluit nu toch een eigen topic met mijn specifieke eisen op te starten. En ik heb het gevoel dat wel meer mensen met dezelfde keuze bezig zijn...

Ik ben op zoek naar:

- 32 / 37 inch formaat
- Full HD geen harde eis (tenzij iemand me weet te overtuigen

Hij komt in een redelijk donker gedeelte van mijn woonkamer te staan, zonder last van lichtinval. Kijkafstand zal rond de 2.5-3 meter komen te liggen. Geluid zal uiteindelijk ook kunnen lopen via versterker en geluidsinstallatie, maar intern geluid is wel belangrijk.

Ik zal de TV gebruiken voor:

30% spelen op Xbox 360
30% kijken van DVD of 720p films/series
30% Blu-ray films
10% TV (hopelijk digitale TV via de kabel)

Prijs is in principe geen issue; mijn vrouw en ik zijn bereid onze portemonnee open te trekken, in principe tot € 2000,-. Dan moet de hoge prijs wel waargemaakt worden natuurlijk. Misschien nog goed om te melden dat we nu kijken op een ouwe kleine Daewoo CRT; we zijn dus weinig gewend.

De modellen die ik tot nu toe op het oog heb, zijn:

- Samsung 37A656: LCD, zeer goede optie, FullHD & 100Hz (for what it's worth), mooi uiterlijk vind ik - € 900,-
- Sony Bravia 32W4000: LCD, ook zeer goede optie, iets kleiner, wel FullHD, staat goed bekend - € 800,-
- Panasonic Viera TH-37PX80: plasma, nog niet in een winkel bekeken, HDReady & 100Hz - € 650,-

Alle hulp en advies wordt gewaardeerd.

Verwijderd

Waarom heb je beslist om onder de 37" te blijven? Op een afstand van ~3m zou ik toch persoonlijk meer in de richting gaan van een 40". Bv: http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=348388

Verwijderd

Topicstarter
Ben vrijdag in een paar winkels gaan kijken, en vond 40" simpelweg te groot. Ik had die Sony 40W4000 inderdaad ook in mijn hoofd, maar die wordt het dus niet. Formaat van 32" of 37" vond ik in de winkels een erg fijn formaat (ook bij een vriend die een 32" heeft).

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Ik ben zelf enige tijd geleden voor een 37" Samsung gegaan, heb er geen spijt van.
Twijfelde ook voor een 32W4000 Sony, maar toch de grotere Samsung gekozen.

Full-HD is wel prettig met de xbox 360 en de samsung kan 1080p over VGA en component, de Panasonic niet geloof ik. (als je nog een oudere 360 zonder hdmi hebt zoals ik, is dat relevant.)

Ook doet de 6-serie van samsung wel goed 24p materiaal weergeven (blu-ray) en die van mij uit de 5-serie jammer genoeg niet, beeld wordt dan schokkerig. Als je later Blu-Rays gaat kijken zul je die 24p optie waarderen. :)

Van die andere TV's weet ik dat niet zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door mace op 12-10-2008 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Waardevolle reactie! Ik ga eind deze maand verhuizen, vandaar ook de aankoop. Dan koop ik gelijk een nieuwe Xbox (dus met HDMI).

Hoe vind je de Samsung voor het weergeven van DVD-kwaliteit? En welke Blu-ray speler heb jij (die staat namelijk ook nog op het lijstje).

Verwijderd

Zelf heb ik een LG 32" HDReady waar ik studeer en ik ben er ook zeer tevreden van. Maar mocht je toch willen gaan voor de 37" zou ik je dit toch zeker aanraden. Later zul je misschien wel spijt hebben omdat je voor "het kleintje" bent gegaan :+

Moest ik zelf een nieuw toestel kiezen zou ik ook een slagje groter kiezen. En de Bravia reeks van Sony is zeker een goede keus hierin. Identiek voor Samsung of LG, gewoon nog een keertje gaan zien naar de winkel en vragen of je zelf een filmpje mag afspelen op de tv's waarover je twijfelt.

Ik weet niet of je al je keuze gemaakt hebt inzake plasma/lcd, anders hier een handige link
(fixed)

Edit:
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:59:
Bedankt! Waardevolle reactie! Ik ga eind deze maand verhuizen, vandaar ook de aankoop. Dan koop ik gelijk een nieuwe Xbox (dus met HDMI).
En welke Blu-ray speler heb jij (die staat namelijk ook nog op het lijstje).
Waarom ga je voor een X360? Specifieke redenen of? Als je een BR-speler op je verlanglijstje hebt staan zou je misschien eens kunnen overwegen om voor de PS3 te gaan. Heb je ineens een console en moet je geen aparte BR-speler meer aanschaffen

offtopic:
PS3 > X360 O-) .

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 14:08 ]

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01-2025
Kijk ook eens naar de Pioneer KRL32V of de KRL37V.
Ik heb de eerste. En ik vond die verreweg de mooiste LCD die ik gezien heb. Vele malen beter beeld an de Philips 32PFL9603

Er is hier een apart topic over deze modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de Sony's ook altijd erg mooi, maar van de W4000 bestaat dan weer alleen een 32" en een 40" versie... Ik geloof toch wel dat 37" mijn ideale formaat is.

Plasma/LCD blijft een eeuwige strijd; je link doet het trouwens niet...?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:59:

Hoe vind je de Samsung voor het weergeven van DVD-kwaliteit? En welke Blu-ray speler heb jij (die staat namelijk ook nog op het lijstje).
Ik heb een HD-DVD speler. ;) Maar het effect is hetzelfde. :)

En DVD-kwaliteit, subliem, ik speel hem via mijn HD-DVD speler, de Toshiba EP-35. Deze speler heeft upscaling naar 1080p, wat ik dus ook gebruik. Vooral de kleuren vind erg mooi, het heeft me wel een middag gekost om de instellingen precies goed te krijgen, maar je kan een goed begin vinden op http://www.avforums.com/f...a656-settings-thread.html

Gewone DVD's zijn al erg mooi, HD-DVD's zijn nog veel beter. Planet Earth van de BBC is echt. :9~
Televisie kijk ik digitaal via een HDTV ontvanger van samsung. Dit geeft in mijn ogen al een flinke kwaliteitsverbetering t.o.v. mijn oude nokia-ontvanger via scart. En de HD zenders zijn natuurlijk om te smullen. :)

Ik ben erg blij met mijn TV, alhoewel dat ik denk dat de Sony ook geen slechte keus is hoor, alhoewel ik wel erg blij ben dat ik geen 32" heb genomen want dan zou het te klein zijn geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 12-10-2008 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
moikke schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:03:
Kijk ook eens naar de Pioneer KRL32V of de KRL37V.
Ik heb de eerste. En ik vond die verreweg de mooiste LCD die ik gezien heb. Vele malen beter beeld an de Philips 32PFL9603
Het Philips-model staat mij sowieso niet zo aan, qua uiterlijk. Ambilight trekt me ook niet aan...

De Pioneer zijn me natuurlijk bekend, dan begint de vraag te spelen of de meerprijs van de Pioneer KRL37V (€1900,-, dus €1000,- meer dan de eerder genoemde modellen) waargemaakt wordt...

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:06:
[...]

Ik heb een HD-DVD speler. ;)
Gecondoleerd... ;)
En DVD-kwaliteit, subliem, ik speel hem via mijn HD-DVD speler, de Toshiba EP-35. Deze speler heeft upscaling naar 1080p, wat ik dus ook gebruik. Vooral de kleuren vind erg mooi, het heeft me wel een middag gekost om de instellingen precies goed te krijgen, maar je kan een goed begin vinden op http://www.avforums.com/f...a656-settings-thread.html

Gewone DVD's zijn al erg mooi, HD-DVD's zijn nog veel beter. Planet Earth van de BBC is echt. :9~
Televisie kijk ik digitaal via een HDTV ontvanger van samsung. Dit geeft in mijn ogen al een flinke kwaliteitsverbetering t.o.v. mijn oude nokia-ontvanger via scart. En de HD zenders zijn natuurlijk om te smullen. :)

Ik ben erg blij met mijn TV, alhoewel dat ik denk dat de Sony ook geen slechte keus is hoor, alhoewel ik wel erg blij ben dat ik geen 32" heb genomen want dan zou het te klein zijn geworden.
Kijk, dit klinkt veelbeloved. De factory settings zijn volgens van zo'n beetje elke TV belachelijk, dat maakt de meeste showrooms ook zo vertekenend... Gebruikerservaringen helpen me enorm!

• mace

mace

Sapere Aude

Er komt nog een PS3 voor de Blu-rays, tot die tijd ben ik blij met mijn HD-DVD collectie met een gemiddelde prijs van 5 euro per disc. >:) Die speler heeft ook maar 80 euro gekost, met 5 films, geen slechte deal. ;)
Kijk, dit klinkt veelbeloved. De factory settings zijn volgens van zo'n beetje elke TV belachelijk, dat maakt de meeste showrooms ook zo vertekenend... Gebruikerservaringen helpen me enorm!
Fijn dat ik je zo kan helpen. ;)

Laat ons even weten wat het wordt.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]mace schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:13:
[...]

Er komt nog een PS3 voor de Blu-rays, tot die tijd ben ik blij met mijn HD-DVD collectie met een gemiddelde prijs van 5 euro per disc. >:) Die speler heeft ook maar 80 euro gekost, met 5 films, geen slechte deal. ;)

[...]

Dat klinkt inderdaad als goede deal!

Trouwens, @mace: wat zijn jouw ervaringen met de 100Hz van de Samsung 37A656? Schijnt niet de beste in zijn soort te zijn, hoewel het natuurlijk sowieso nog in zijn kinderschoenen staat die technologie. Gebruik je het vaak? Levert het iets op bij gamen, bijvoorbeeld?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 15:07 ]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-02 18:18
Ben zelf erg te spreken over de Panasonic: TX-37LZD800

Full HD
Prima geluid
4x HDMI
Rete scherp!

wijze woorden

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 20:32
Ik heb zelf een Panasonic Tx32LX85 32 inch en die bevalt me heel goed! Mooi beeld en door de 100hz geen last van ghosting. Ook een zeer ruime inkijkhoek. Ik gebruik hem in combinatie met een High Definition satelliet ontvanger. Analoog heb ik nog nooit kunnen proberen.
Pagina: 1