Ik ben nu al een tijdje aan het piekeren over het aanschaffen van een nieuwe TV. Heb dit forum intensief gevolgd, maar besluit nu toch een eigen topic met mijn specifieke eisen op te starten. En ik heb het gevoel dat wel meer mensen met dezelfde keuze bezig zijn...
Ik ben op zoek naar:
- 32 / 37 inch formaat
- Full HD geen harde eis (tenzij iemand me weet te overtuigen
Hij komt in een redelijk donker gedeelte van mijn woonkamer te staan, zonder last van lichtinval. Kijkafstand zal rond de 2.5-3 meter komen te liggen. Geluid zal uiteindelijk ook kunnen lopen via versterker en geluidsinstallatie, maar intern geluid is wel belangrijk.
Ik zal de TV gebruiken voor:
30% spelen op Xbox 360
30% kijken van DVD of 720p films/series
30% Blu-ray films
10% TV (hopelijk digitale TV via de kabel)
Prijs is in principe geen issue; mijn vrouw en ik zijn bereid onze portemonnee open te trekken, in principe tot € 2000,-. Dan moet de hoge prijs wel waargemaakt worden natuurlijk. Misschien nog goed om te melden dat we nu kijken op een ouwe kleine Daewoo CRT; we zijn dus weinig gewend.
De modellen die ik tot nu toe op het oog heb, zijn:
- Samsung 37A656: LCD, zeer goede optie, FullHD & 100Hz (for what it's worth), mooi uiterlijk vind ik - € 900,-
- Sony Bravia 32W4000: LCD, ook zeer goede optie, iets kleiner, wel FullHD, staat goed bekend - € 800,-
- Panasonic Viera TH-37PX80: plasma, nog niet in een winkel bekeken, HDReady & 100Hz - € 650,-
Alle hulp en advies wordt gewaardeerd.
Ik ben op zoek naar:
- 32 / 37 inch formaat
- Full HD geen harde eis (tenzij iemand me weet te overtuigen
Hij komt in een redelijk donker gedeelte van mijn woonkamer te staan, zonder last van lichtinval. Kijkafstand zal rond de 2.5-3 meter komen te liggen. Geluid zal uiteindelijk ook kunnen lopen via versterker en geluidsinstallatie, maar intern geluid is wel belangrijk.
Ik zal de TV gebruiken voor:
30% spelen op Xbox 360
30% kijken van DVD of 720p films/series
30% Blu-ray films
10% TV (hopelijk digitale TV via de kabel)
Prijs is in principe geen issue; mijn vrouw en ik zijn bereid onze portemonnee open te trekken, in principe tot € 2000,-. Dan moet de hoge prijs wel waargemaakt worden natuurlijk. Misschien nog goed om te melden dat we nu kijken op een ouwe kleine Daewoo CRT; we zijn dus weinig gewend.
De modellen die ik tot nu toe op het oog heb, zijn:
- Samsung 37A656: LCD, zeer goede optie, FullHD & 100Hz (for what it's worth), mooi uiterlijk vind ik - € 900,-
- Sony Bravia 32W4000: LCD, ook zeer goede optie, iets kleiner, wel FullHD, staat goed bekend - € 800,-
- Panasonic Viera TH-37PX80: plasma, nog niet in een winkel bekeken, HDReady & 100Hz - € 650,-
Alle hulp en advies wordt gewaardeerd.