• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
Ik heb een lenovo laptop met een geforce 7300 go, en gebruikte deze altijd om films e.d. te bekijken op de 40" tv van mn ouders, ik sloot hem dan aan via de vga port. Nu werkt dit sinds een tijdje niet meer, en ik heb geen idee waarom. Voordat ik iets ga laten vervangen aan mn laptop wil ik zeker weten of de vga port kapot is, want de tv detecteert namelijk wel een signaal, maar gaat daarna gewoon op zwart. Heb het ook getest op verschillende monitors en deze doen hetzelfde. Nu heb ik het vermoeden dat het misschien aan mijn drivers ligt maar daar kan ik ook nergens de vinger op de zere plek leggen.

Is er een manier (met een multimeter oid) dat ik kan meten of er nog wel een signaal uit de port komt?

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
had het zelfde probleem. bleken mn drivers te zijn.

ben toen weer naar 169.09 gegaan en nu werkt de vga poort weer.

hier zijn die drivers te downloaden: www.lapotpvideo2go.com

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:38
zero_cool89 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:34:
had het zelfde probleem. bleken mn drivers te zijn.

ben toen weer naar 169.09 gegaan en nu werkt de vga poort weer.

hier zijn die drivers te downloaden: www.lapotpvideo2go.com
Heb deze driver nu geinstalleerd, helaas heeft het geen effect :(

edit: Ik heb het nu ook getest met de stock driver, waarvan ik zeker weet dat deze het ooit deed, en deze doet het ook niet. Ik denk dat we driverproblemen dan ook wel uit kunnen sluiten nu.

[ Voor 21% gewijzigd door unex154 op 12-10-2008 14:52 ]

Verwijderd

heb je ook geprobeert met de functietoets van je laptop je VGA te veranderen? meestal is dat FN+F5 of iets dergelijks (kan je terugvinden in de handleiding van je laptop), je kan het meestal ook wel herkennen aan de icoontjes op de toets in dezelfde kleur als je FN knop (vierkant met een kleiner vierkant erin is meestal het juiste icoontje) werkt dat niet dan durf ik het verder niet te zeggen. Doet je TV-out het nog wel dan?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Heb je de oude driver eerst volledig verwijderd? (bv met driver cleaner). Het kan zijn dat er gedeeltes van de oude/nieuwste driver achterblijven en dat deze voor de problemen zorgen.

Bij mij is de functietoets overigens fn+f5

[ Voor 11% gewijzigd door jdm8 op 13-10-2008 09:37 ]