opeens zwart beeld, monitor niet op standby

Pagina: 1
Acties:

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:18
ik was zonet even aan het internetten toen mijn beeld opeens zwart werd. het raarste was nog dat het beeld niet op standby ging, maar het lampje gewoon blauw bleef (wordt oranje bij standby). na een reset toonde hij nog wel het 'welkomstscherm' van het moederbord, maar al tijdens dit scherm ging het beeld weer op dezelfde manier op zwart. (staat er normaal zo'n 5 seconden voor hij doorboot, maar nu al na een seconde of 2 zwart). hierna heb ik de pc maar helemaal uitgezet en de andere PCI-e kabel in mijn videokaart gedaan. hierna gaf hij weer gewoon beeld, totdat ik na ongeveer 10 minuten weer zwart beeld kreeg, nu toont hij zelfs het 'welkomstscherm' niet meer. ik denk dat mijn videokaart gewoon stuk is, of zou het misschien mijn voeding kunnen zijn? (beschikking over een andere videokaart heb ik op het moment even niet, zelfde geldt voor een andere computer om deze videokaart in te doen).
natuurlijk krijgen jullie ook nog de specs van me:

-Geforce 8800GT
-Gigabyte Odin GT 800W
-ASUS MW221C
-ASUS Striker Extreme
-Intel C2D E8400

dit alles draait op stock snelheden.

ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen :)

edit:
ik zet nu net weer mijn pc aan, en voila, hij geeft weer beeld. nadat hij even heeft uitgestaan doet hij het dus gewoon weer, had hiervoor (denk ik) dus niks met verwisselen van PCI-e kabel te maken. (weet overigens niet voor hoelang hij het doet, ik post dit op de bewueste pc, dus voorlopig doet hij het nog)
meteen even naar de temps gekeken, want dat was het eerste wat in me opkwam, maar die zijn gewoon goed (46C idle, 50~55C tijdens een potje CSS). ik hou jullie op de hoogte van of en zo ja wanneer hij weer uitvalt :)

edit:
en hij ligt er weer uit

[ Voor 20% gewijzigd door Rangester op 12-10-2008 13:57 . Reden: extra informatie ]

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:18
dat werden wel heel veel edits in 1 post, en ik heb nu (denk ik) de oorzaak.
toen het beeld net weer uitviel heb ik de monitor uitgezet en daarna weer aan. eerst gaf hij zwart maar net toen ik hem weer aan wou zetten gaf hij een halve seconde beeld, toen weer niks. als ik de monitor een tijdje uit liet staan (met pc aan) deed hij het weer 10~15 minuten. nu even een andere monitor aangesloten (deze overigens analoog, andere monitor was enige digitale die we thuis hebben, maar hij is met verloopstukje op dezelfde poort aangesloten dus dat zou geen verschil moeten maken), en alles werkt prima. lijkt mij dus dat de monitor stuk is, zal hem straks nog even aan een andere pc testen (maar daarvoor moet ik broertje van zijn pc afschoppen, aangezien hij volgens mij als enige andere hier thuis een DVI-aansluiting heeft, dus dat is even wachten tot hij even stopt met computeren), en als zich daar hetzelfde probleem voordoet (waar ik wel van uit ga) zal ik helaas de monitor RMA moeten doen lijkt me. uitkomst van testen op andere pc komt nog.

edit:
getest op andere PC, precies hetzelfde probleem, ding gaat RMA

[ Voor 3% gewijzigd door Rangester op 13-10-2008 13:38 ]